Trénink brankáře Jediný specifický post ve fotbale…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pohybový systém
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Základy sportovního tréninku mládeže
FÁZE OBLOUKU.
SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
FLORBAL pro trenéry navazuje na seminář „Florbal pro pedagogické pracovníky“ Lektor: Tomáš Hradil.
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Podstata ofenzivního pojetí herního výkonu
ZMĚNY V SOUTĚŽÍCH PŘÍPRAVEK. Motto:,,Neberme dětem radost ze hry, oni nám to vrátí“ Proč změny v soutěžích přípravek?  zapojení všech hráčů do hry 
“IAAF KIDS’ ATHLETICS” DOPLŇKOVÉ DISCIPLÍNY KINDERIÁDY
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Trénink atletických skoků
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
R2R2 R1R1 Základní pohybový systém nejkratší cestou, pokud je to možné, pokračovat přímo za branku nebát se být více v hřišti SPRÁVNĚ Schéma.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Základy sportovního tréninku
Metodický list  Výuka probíhá diskusní formou. Vhodnými otázkami se pokoušíme přivést studenty k odhalování struktury sportovní výkonnosti sportovců.
POTŘEBNÉ ZMĚNY V PÉČI O ZDRAVÍ MLADÝCH FOTBALISTŮ.
Kondiční příprava hráče baseballu
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Fotbal.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Systematika fotbalu.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Řízení sportovního tréninku
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Tvořivost ve hře a tréninku
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
Psychologie pro sportovní praxi
Basketbalová pravidla
SPECIFIKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU DĚTÍ
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Fotbal Doc. PaedDr. Jan Štumbauer, CSc. Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Hana Hrachovská NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_12 TÉMA:
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Čtvrtá lekce – střelba z místa a střelba v pohybu (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
II. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Kineziologie Střelba v ledním hokeji
Hodina pohybu navíc - Ragby
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
TENIS.
Metodicko – organizační normy
Testy koordinačních schopností
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Trénink brankáře Jediný specifický post ve fotbale…

Proč dokáže Petr Čech udělat tento zákrok? Kondice Sprint k míči Odraz Koordinace Síla Technika Vyražení míče Psychika Odvaha Odhodlání Zodpovědnost Taktika Čte hru Rozhoduje se Komunikuje

Úlohy brankáře – chytajícího hráče Zabraňuje gólům Plní funkci hráče v poli Řídí hráče Zakládá útoky Zabraňuje útokům soupeře Povzbuzuje hráče

Charakteristika a požadavky Vysoké nároky na somatotyp Předvídavost a statečnost Vysoká úroveň dovedností Psychická odolnost Motorické schopnosti na vysoké úrovni Obratnost a koordinace Rychlost motorická a reakční Vytrvalost Sebevědomí

Specializace a trénink Kdy začít s tréninkem brankářů? Všeobecná příprava začíná už ve fotbalové školičce. Pokud individuální specializace, tak ne v čase tréninku….. Jak je to ve hře? Do konce mladší přípravky neustálá rotace na tomto postu. Ve starší přípravce už se počet hráčů do brány zmenšuje. Co ve školičce? Tento post neřešit. V utkáních hrát na malé branky bez brankářů… Co když do brány hráč nechce. Máme ho nutit aby si to vyzkoušel? Rozhodně ne….. Činnost musí být chtěná, aby se tam hráč cítil dobře. Čeho si při pozdějším výběru brankáře nejvíce všímáme? Odvaha, rychlost a somatotyp. Největší problémy při hře s brankářem? Rozehrávka. Zbytečně velký důraz který kladou trenéři a rodiče na tento post u nejmenších.

Specializace a trénink Co když chce hráč do brány přesto, že mu to tam vůbec nejde? Rozhodně mu dát možnost. Kdo může říct, že to jednou nebude jinak. Od kdy specializovaný trénink brankářů? Starší přípravka. Vybraní hráč s předpoklady a se zájmem o tento post. Kolikrát týdně? Minimálně 1x. Mají brankáři v mladších žácích chodit do pole? Rozhodně….. Stále rozvíjíme herní praxi. Brankář ve starších žácích? Většinou uzavřený post. Do pole rotuje spíše výjimečně.

Přihrávání/rozehrávání HČJ Útočné Vedení míče Přihrávání/rozehrávání Řízení hry Obcházení Obranné Stavění se Chytání míče Vyrážení míče Odkopávání míče Řízení hry Všechny činnosti brankáře na hřišti v nepřerušené hře a při standardních situacích by měly být doprovázeny slovním projevem…..

Pohybová příprava – Pohyb brankáře Druhy pohybu: Chůze Běh Úkroky a boční sprint: Důležitá koordinace pohybu Nedělat velké kroky ale kratší a dynamické Přesun na kratší vzdálenost 1-2 metry Sprint: Převládají krátké úseky Důležitá je reakční rychlost Delší sprinty jsou vyjimkou Úkroky a boční sprint: Důležitá koordinace pohybu Nedělat velké kroky ale kratší a dynamické Přesun na kratší vzdálenost 1-2 metry Při pohybu by brankář měl být neustále čelem do hry…

Základní postavení brankáře Tělo Mírně nakloněné dopředu (váha se přenáší na špičky) Nohy Obě v kontaktu se zemí, rozkročené na šířku ramen Kolena mírně pokrčené Ruce Pozice musí umožnit co nejrychlejší kontakt s míčem Otevřené dlaně v úrovni středu těla s mírným pokrčením v loktech umožňuje brankáři zasáhnout na všechny typy střel (nízké a i vysoké) Hlava Ve středu a mírně do předu. Oči sledují letící míč

dovednostní příprava – chytání Chytání ve stoji: Polovysoké míče – do prstů, do koše Míče po zemi – chytání v pokleku Míče odražené od země – do prstů, do koše, v podřepu Vysoké míče – chytání ve výskoky Z hlediska zákroku – chycení ve stoji, vyražení ve stoji (rukou, nohou, tělem, hlavou)

dovednostní příprava – chytání Pravidla: Padat na bok a ne na břicho Odrážet se ze správné nohy (z té na kterou stranu padám) Natažené ruce k míči Vždy jít proti míči Chytání v pádě: Podle dráhy letu míče – po zemi do strany, polovysoké a vysoké míče do strany, odražené míče od země, vysoké míče za záda Podle odrazu brankáře: Chytání v pádě bez odrazu V pádě s odrazem – odraz z místa (bez úkroku), odraz z pohybu (s úkrokem) Z hlediska zákroku – chycení v pádě, vyražení v pádě (rukou, nohou, hlavou)

dovednostní příprava – zakládání útoků Po zemi rukou: S rozběhem Bez rozběhu Vzduchem rukou: Přes hlavu Bokem Po zemi nohou: Placírkou Nártem Vzduchem nohou: Z ruky – výkopem z ruky, halfvolejem Ze země

Kondiční příprava u mladých brankářů Vytrvalost: se rozvíjí prostřednictvím her. Na individuálním a ani ve skupinovém či hromadném tréninku se vytrvalosti není potřeba věnovat. Rychlost: základní prvek kvalitního brankáře. A to rychlost akční, reakční a lokomoční. Rozvíjíme formou her, při individuálním tréninku však neopomeneme na kvalitu a techniku provedení dovednosti. Akční rychlost: výbušné starty Reakční rychlost: rychlost reakce Lokomoční rychlost: rychlost běhu Síla: přetahy, přetlaky a různá úpolová cvičení. Různé přeskoky, přelézání, lezení a šplhání. V pozdějším věku přeskoky překážek s následnou další činností. Pro brankáře je důležitá zejména síla RYCHLÁ. Co se týče zpevňovacích/stabilizačních cvičení, tak ty mají velmi pozitivní dopad na rozvoj mladého brankáře. Koordinace: správný nácvik a zdokonalování pohybových schopností má pozitivní dopad na sportovní rozvoj dětí. V tomto věkovém období je potřeba hráče stimulovat co největším počtem cvičení, a co největším počtem pohybových vzorců. A t v různých podmínkách, polohách a prostředí. Důležité prvky: Bez míče – běžecká abeceda, koordinační překážkové dráhy, švihadlo, gymnastika S míčem – ovládání míče, překážkové dráhy zakončené specifickou činností s míče, gymnastika s míčem, různé hry s míčem. Flexibilita: důležitý prvek u každého sportovce. U brankářů ve fotbale tomu není jinak. Způsobuje prevenci před zraněními. A větší kloubní rozsah a tím pádem možnost lepších zákroků.

Psychologická příprava Budování vztahu na základě důvěry mezi hráčem/brankářem a trenérem, a důkladné poznání jedince trenérem, pomůže v budoucnu lépe a lehčeji řešit vzniklé problémy. Každý hráč/brankář je jedinečný a vyžaduje individuální citlivý přístup… Klíčové body: mít radost ze hry, z tréninku, z chytání budování vztahů (mezi hráči, mezi trenérem a hráči), integrovat se do kolektivu správný přístup k tréninku – dokázat se co nejdéle soustředit, být pozorný, spolupracovat s trenérem, nebát se zeptat respektování trenéra, spoluhráče, protihráče rozhodčího děti v tomto věku chtějí vždy vyhrát a být všude první (rychlost na úkor kvality) naučit se akceptovat prohru postupné si osvojování zodpovědnosti která souvisí s postem brankáře seznamování s negativními stránkami brankářského postu (komentování obdržených branek od ostatních….) vliv rodiny: pozitivní – brankář má podporu, negativní – ambiciózní rodiče vliv brankářských vzorů (pozitivní, negativní) sledování jiných brankářů na prvním místě škola

Informace

děkuji za pozornost Stanislav Duben standa.fotbal@email.cz 728 517 829