Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Úspora elektrické energie
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Energetické suroviny 5. ročník
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Sluneční soustava – 5. ročník
Ovoce a zelenina 4. ročník
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Energetické suroviny 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Energie ( environmentální příručka – 5.ročník )

„Energie je to, co vše uvádí do pohybu.“

☼ šlapeme-li na rotopedu, rozsvítíme 100 wattovou žárovku ☼ zapnutý počítač spotřebuje 300 wattů = práce 3 lidí ☼ fén na vlasy spotřebuje 1500 wattů = práce 15 lidí ☼ jízda autem spotřebuje wattů = práce 500 lidí ☼ kamion spotřebuje wattů = práce 3000 lidí

! Spotřebováváme tolik energie, jako kdyby na každého z nás pracovalo několik set lidí !

Hlavní zdroje energie tu věčně nebudou a pokud ano, rozhodně nebudou levné.

Rozvinuté země jsou na energii existenčně závislé, větší problémy by znamenaly katastrofu.

Spotřeba dostupné energie vzrostla od roku x ! ☼ Můžeme s růstem spotřeby pokračovat do nekonečna? ☼ Proč je energie problém?

Závislost na energii = závislost na fosilních palivech Většina energie pochází z fosilních paliv: ☼ zdroje jsou omezené ☼ mají negativní vliv na životní prostředí ☼ závisí na dovozu ☼ jsou potřebné k výrobě jiných věcí ( léky, plasty, hnojiva...)

Druhy energií využívaných člověkem: ☼ energie fosilních paliv ☼ energie jaderná ☼ energie Slunce ☼ energie zemského jádra ☼ energie vody ☼ energie větru ☼ energie biomasy

Energie fosilních paliv = uhlí, ropa, zemní plyn Veškerá energie vyrobená na světě pochází: 25 % z uhlí 34 % z ropy 21 % ze zemního plynu

Energie jaderná ☼ nemůže ropu nahradit ☼ může snížit závislost na ropě ☼ nevypouští oxid uhličitý ☼ má problém s radioaktivním odpadem ☼ do budoucna se bez ní neobejdeme

Energie Slunce ☼ sluneční záření zahřívá kapalinu v kolektorech → pro ohřev vody či pro podlahové topení ☼ panely s křemíkovými články mění energii sluneční na elektrickou

Energie vody ☼ vodní elektrárny – významný obnovitelný zdroj ČR – přesto z nich pochází pouze 3 % z celkového množství vyrobené energie v ČR

Energie větru ☼ větrné elektrárny mají smysl v dobrých větrných podmínkách, jinak jde o plýtvání penězi

Energie biomasy Bioplyn – dřevo, piliny, sláma se spalují v kotlích přímo nebo po rozdrcení na tzv. štěpku, popřípadě se lisují do briket nebo pelet

Energie zemského jádra ☼t☼tepelná čerpadla umí odebírat teplo z venkovního prostředí ( hlubinné vrty, okolní vzduch, podzemní voda…)

Úspory energie a energetická efektivita používat materiály, na jejichž výrobu je třeba méně energie ( místo pálené cihly cihla nepálená…) používat energeticky úspornější stroje, spotřebiče používat auta s nízkou spotřebou používat hromadnou dopravu stavět nízkoenergetické domy zateplovat budovy používat programovatelné regulátory tepla…

Inteligentní chování ? Musím po příchodu domů pustit televizi a počítač, když si budu číst? ? Je nezbytné plně topit např. v kanceláři o víkendu, když tam nikdo není? ? Skutečně musím jet sám do práce autem? ? Na dovolenou se nedokážu dopravit jinak než letadlem?

Přemýšlej a zkus odpovědět: Co je to energie? Jaké druhy energie znáš? K čemu energii člověk potřebuje? Která z energií nejméně škodí životnímu prostředí? Proč je v současné době téma energie problém?

Přemýšlej a zkus odpovědět: Jak spotřebováváte energii u vás doma? Kdo nebo co všechno potřebuje ke svému provozu energii? Jak může vaše domácnost uspořit energii? Jak by mohla naše škola uspořit energii? Znáš některé výrobky, které spoří energii?

Energie = základ všeho bytí

Téma: Energie ( environmentální příručka – 5.ročník ) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále pod Třemšínem Windows XP Professional PowerPoint Internet Literatura: Matyášek, Štiková, Trna, Přírodověda pro 5. ročník, Nová škola, Brno 2004 Autor: Mgr. Eva Hocková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (