Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
SKLOŇOVÁNÍ OBECNÝCH JMEN PŘEJATÝCH
SKLOŇOVÁNÍ OBECNÝCH JMEN PŘEJATÝCH
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO
KONCOVKY PODSTATNÝCH JMEN – ROD STŘEDNÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
o skloňování obecných jmen přejatých.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Přídavná jména pravopis koncovek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Slova přejatá, výslovnost a pravopis
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
VYUŽITÍ MULTIMEDIÁLNÍCH NÁSTROJŮ PRO ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZŠ BRODEK U KONICE REG. Č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
NEPRAVIDELNOSTI VE SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Jazyk a jazyková komunikace.
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_02 Název materiálu Skloňování.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_16_SKLOŇOVÁNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 4. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Podstatná jména-rod ženský Autor Mgr.
VY_12_INOVACE_ČT4.09/2 Autor: Tereza Zástřešková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_07_NAUKA_O_SLOVNÍ_ZÁSOBĚ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skloňování obecných jmen přejatých I. Název sady: Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Hana Novotná
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Skloňování přídavných jmen měkkých
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Vzory podstatných jmen rodu ženského, žena, růže Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4., 5. ročník Šablona.
Přejatá podstatná jména
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu ženského
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PODSTATNÁ JMÉNA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název Jazykové příručky Název projektu: OP VK
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Téma: Pravopis koncovek podstatných jmen
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník: 8. Téma: Slova cizího původu – skloňování, pravopis Autorka: Mgr. Renata Fialová

Slova cizího původu Autorka: Mgr. Renata Fialová ZŠ a MŠ – T.G.Masaryka Brodek u Konice - skloňování - pravopis Slova přejatá 8. ročník

Zjistěte ve Slovníku spisovné češtiny,ze kterých jazyků byla do češtiny přejata slova: ananas inženýr pyžamo makrela terasa primář cín blůza generál jogurt finiš historie

Co znamenají a z kterého oboru jsou názvy: sérum muzikál premiér referendum infarkt ilustrace senát režisér vernisáž akvarel

Uveďte, jak se jmenuje ten, kdo … - řídí nastudování divadelní hry - navrhuje stavbu velkých budov - dokončil studia - řídí orchestr - se zotavuje z nemoci - zkoumá počasí - obsluhuje kameru - dává znamení ke startu - provádí montáž - opravuje vodovodní zařízení REŽISÉR STARTÉR ABSOLVENT KAMERAMAN DIRIGENT REKONVALESCENT MONTÉR METEOROLOG ARCHITEKT INSTALATÉR

Nahraď vyznačená slova přejatá domácími: 1. K experimentu využijeme nejnovější poznatky. 2. Podniky zvýšily export výrobků do zahraničí. 3. Návrh nelze realizovat. 4. Míč vletěl do autu. 5. Odpověď nebyla absolutně správná. 6. V centru města se nachází kašna. 7. Kvalita zboží nebyla vysoká. 8. Rádi hrajeme basketbal. 9. Výsledek zápasu byl anulován. 10. Čekali jsme na časový signál. pokusu vývoz uskutečnit zámezí úplně uprostřed jakost košíkovou zrušen znamení

Podstatná jména v závorkách převeď do náležitých tvarů: Podstatná jména v závorkách převeď do náležitých tvarů: 1. Četl jsem všechna Jiráskova (drama) ……………….. 2. V teplém (klima) …………………… se daří fíkům. 3. Sejdeme se před (muzeum) …………………………. 4. Z článku si vypište důležitá (faktum) ……………… 5. V zoologické zahradě je několik (terárium) ………………… 6. Nejvíce (muzeum) ………………… je v Praze. 7. Některé pokusy se dělají ve (vakuum) ……………… 8. Bratr studuje na (gymnázium) ……………………… 9. Prvoci jsou jednobuněčné (organismus) ………………… V (cyklus) ……… přednášek vystoupili významní odborníci. dramata. klimatu muzeem. fakta. terárií. muzeí vakuu. gymnáziu. organismy. cyklu

Pozoruj zvláštní skloňování podstatných jmen rodu ženského - typu: Andrea, idea, pangea, orchidea, Korea, odysea … PÁDvzor - ženavzor - růže 1. p.idea- 2. p.(bez) idey(bez) ideje 3. p.-(k) ideji 4. p.ideu- 6. p.-(o) ideji 7. p.(s) ideou(s) idejí JEDNOTNE ČÍSLO

PÁDvzor - ženavzor - růže 1. p.ideyideje 2. p.-(bez) idejí 3. p.(k) ideám(k) idejím 4. p.ideyideje 6. p.ideách(o) idejích 7. p.(s) ideami(s) idejemi MNOŽNÉ ČÍSLO

Podstatná jména v závorkách uveďte do náležitých tvarů: 1. Mnoho vzácných (orchidea) ………………… roste v pralesích. 2. Pro obyvatele (Korea) ………………………. důležitostý rybolov. 3. Četba (Odyssea) ……………………………… nás skutečně zaujala. 4. V (Korea) …………… je povrch země většinou hornatý. 5. Obyvatelé (Guinea) …………………………..jsou černošské kmeny. orchidejí Korey/Koreje Koreji Odyssey/Odysseje Guiney/Guineje 6. Koupili jsme mamince krásnou (orchidea) ………………………… orchideu. 7. (Idea – mn. č.) …………………....přijímá člověk nejen rozumem, ale i citem. Idey/ideje 8. Šel jsem s kamarádkou (Andrea) …………………………….. Andreou/Andrejí. 9. Mnohá antická dramata jsou svými (idea) … i dnes přínosná. ideami/idejemi

Vysvětli význam slov: režisér instalaté r architekt absolvent dirigent rekonvalescent montér kameraman meteorolog startér

Doplň i/y a í/ý v cizích slovech. Můžeš použít Pravidla českého pravopisu: lékař na pol – kl - n - ce g – mnast - ka pol – t - ka p – ram - da s – stemat – cká práce státní s - mboly ostrá kr – t - ka c – kl – st - ka l – r – cká báseň ii y i i i i yi ii y i y i i y y i

Použité zdroje: Literatura: Styblík Vlastimil., et. al. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 1. vydání. Praha: SPN 1997.