Metoda 2: Konstrukce kružnic - Podrobné řešení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků Věta sss
Před válkami  Státy Anglie, Francie, Německo, Belgie, Itálie, Portugalsko a Turecko si mezi sebe rozdělili Afriku. Nezávislost si uchovalo Etiopské království.
MISTROVSTV Í MAŽORETEK TEREZA SALIVAROVÁ 2003 – b udoucí studentka primy.
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
Ekvivalence následujících tří úloh
Testík znalostí z mineralogie
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Austrálie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Vypracovala: Iva Nejezchlebová
GEOLOGICKÁ ZEBRA (LOGICKÁ ÚLOHA)
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Pověsti z regionu – Zlatý písek
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
VY_52_INOVACE_PŘ.9.36 –MINERÁLY A HORNINY– pracovní list
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Bc. Martin Dostal. Co to je sémantické vyhledávání? Vyhledávání s využitím "umělé inteligence" Vyhledávání v množině dat na stejné téma katastrofy sport.
Práce geologa v terénu.
nejdůležitější minerály
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Oceány Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení s pověstí o vesnici Skalička.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úvod do logiky (presentace 2) Naivní teorie množin, relace a funkce
Austrálie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Testove.otazky.I.
JAK ČLOVĚK PŮSOBÍ NA RELIÉF
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Metoda 1:Tabulka - Podrobné řešení
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Rozmístění obyvatelstva
EVROPA Stát, který jsem si vybral(a) a doporučuji ho i vám navštívit Název mé fiktivní cestovní kanceláře JMÉNO: TŘÍDA DATUM.
Afrika – celkový přehled
2 přirozené konstrukce pravidelného pětiúhelníku
Jižní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. Úvod 6% zemského povrchu přibližně 1/5všech lesů největší „lékárna světa“
VY_32_INOVACE ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod Nerostné suroviny ČR Hana Sedláčková NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV:
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
Množina bodů dané vlastnosti
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Kraj Vysočina. Kraj Vysočina Kde leží Česká republika v Evropě?
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Zeměpis- 6. ročník VY__32_INOVACE_07_IV_Z6_tropy_subtropy.
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Zeměpis – objevování a kolonizace Afriky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A02Z6-8_Rusko – státní zřízení.
Stany Řešení hlavolamu.
Autor: Andrea Kolářová
Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová
PERMUTACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Konstrukce lichoběžníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Množina bodů dané vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Množina bodů dané vlastnosti
Pohádka. Před dávnými a dávnými časy,
Transkript prezentace:

Metoda 2: Konstrukce kružnic - Podrobné řešení Zebra(3x5) - Geologové Metoda 2: Konstrukce kružnic - Podrobné řešení

Zadání: Pět geologů se vybralo do různých oblastí, aby tam pátrali po nových nalezištích. Každý muž byl jiné národnosti a našel jiný druh nerostného bohatství v jiném typu krajiny: Australan zkoumal poušť. Naftu našel Američan. Železo bylo v horách. Zlato nenašel Australan. Angličan hledal v údolí řeky. Francouz narazil na diamanty. Diamanty nebyly na mořském dně. Odpovězte na tyto otázky: Co bylo v pralese? Kde se našly opály? Co bylo na mořském dně? Co objevil Švéd?

Zápis množin pojmů Geologové : M1 = {Australan, Američan, Angličan, Francouz, Švéd} lokace: M2 = {poušť, údolí, moře, prales, hory} nerosty M3 = {nafta, železo, zlato, diamanty, opály}

Přeformulování podmínek zadání: Australan zkoumal poušť. Naftu našel Američan. Železo bylo v horách. Zlato nenašel Australan. Angličan hledal v údolí řeky. Francouz narazil na diamanty. Diamanty nebyly na mořském dně.

Konstrukce schématu: Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Zaznamenávání podmínek do schématu: Sestrojování hran dvojího typu: plná hrana ... sestrojená na základě pozitivní nápovědy (dané dva prvky patří do uspořádané trojice řešení) přerušovaná hrana ... sestrojená na základě negativní nápovědy (dané dva prvky nepatří do uspořádané trojice řešení)

Australan zkoumal poušť. Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Naftu našel Američan. Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Železo bylo v horách. Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Zlato nenašel Australan. poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Angličan hledal v údolí řeky. Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Francouz narazil na diamanty. Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Diamanty nebyly na mořském dně. Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály

Princip zebry: Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály Australan nenašel zlato, tři zbývající suroviny byly nalezeny někým jiným -> musel najít opály. Můžeme zkonstruovat první z kružnic.

Princip zebry: Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály Diamanty nejsou v moři (nemohou být ani v horách a v údolí) -> musely být nalezeny v pralese. Můžeme zkonstruovat druhou kružnici.

Princip zebry: Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály Angličan mohl v údolí nalézt jedině zlato -> Můžeme zkonstruovat třetí kružnici.

Princip zebry: Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály Američan mohl naftu nalézt jedině v moři -> Můžeme zkonstruovat čtvrtou kružnici.

Princip zebry: Australan poušť Američan hory Francouz údolí Angličan moře Švéd prales nafta železo zlato diamanty opály V horách mohl železo nalézt jedině Švéd -> Můžeme zkonstruovat poslední kružnici.

Řešení: Z = { (Australan, poušť, opály), (Američan, moře, nafta), (Francouz, prales, diamanty), (Angličan, údolí, zlato), (Švéd, hory,železo) }

V pralese byly diamanty. Na mořském dně byla nafta. Odpovědi: V pralese byly diamanty. Opály se našly v poušti. Na mořském dně byla nafta. Švéd objevil železo.