Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_411 Jméno autora:Mgr. Helena Luková Datum vytvoření: Třída:IX. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Přírodopis Tematická oblast:Základy ekologie Druh učebního materiálu:prezentace
Popis a použití výukového materiálu odůvodňuje nutnost ochrany přírody v jejím původním stavu uvědomuje si vývoj myšlení a legislativy v oblasti ochrany přírody seznamuje se s konkrétními příklady zjišťování přítomnosti chráněných zvířat i škůdců ve sledované oblasti
Původní lesy Beskydy
Hranice pralesa
Prales na území Beskyd
ochrana pralesa (lov tetřeva)– 1933 národní rezervace – 1954 jedlo bukový karpatský prales (javor klen, smrk) (choroš, medvěd, tetřev)
Velikán jménem jedle
Jedlový semenáček
Mladý bukový podrost
Bučina – bukový les
Javor klen (gotická klenba čepele listu)
Mechové patro – nezbytná součást lesa
vstavače orchideje našich lesů
Zástupce hmyzu
Zástupce flóry vraní oko čtyřlisté mladé kapradí
Modranka karpatská
Obydlí v souladu přírodou dům, lovecká chata
Přírozené udržování luk
Důkaz přítomnosti medvěda č. 1
Důkaz přítomnosti medvěda č. 2
Důkaz přítomnosti lýkožrouta
Feromonový lapač
Koloběh látek v přírodě
Doupný strom
Znak na rukávu ochranáře
Symbol pralesa
Panorama Beskyd
Zopakuj si: Z jakého materiálu je ohrazení pralesa a proč? Jaký byl prvotní důvod ochrany území? Které druhy dřevin tvoří původní porost? Vzpomeneš si na jméno plže modré barvy? Jakou úlohu v ochraně přírodě má stádo koz? Co je to doupný strom?
Obrazový materiál Fotografie jsou dílem autora