Les.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Tajga.
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
PODNEBNÉ PÁSY.
Lesy mírného pásu.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Mírný pás
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Památné stromy.
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Lesy mírného pásu Obr. 1 – Listnatý les
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
LESNÍ PATRA.
Společenstvo les – test
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
Určování rostlin (les)
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Trénink krytosemenných dřevin
Les-Lesní patra.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Les - živočichové. slimák popelavý páskovka hajní.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Podnebné pásy – mírný pás
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
Přírodní společenstva v České republice: LES
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Rostliny a živočichové Evropy Česká republika jako součást Evropy
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Les

Jehličnatý les

Listnatý les

Lužní les

Prales prales Přírodní les s původním lesním společenstvem s různověkým porostem, nedotčený lidským hospodařením, s přírodní skladbou dřevin, kde běžný přírůst je vyrovnáván běžným vymíráním. Dělí se na pralesy tropické a na pralesy mírného pásma. Jako tropický deštný prales se označuje biom a rostlinné formace nížinných oblastí poblíž rovníku s velkým množstvím dešťových srážek, které jsou rovnoměrně rozloženy po celý rok. Vyznačuje se druhově početnou květenou i zvířenou, které jsou prales. Na území ČR se zachovalo několik zbytků pralesa. . V Evropě se zachovalo jen málo pralesů, většinou jsou součástí chráněné přírody v přírodních rezervacích, například rozsáhlý Bělověžský

Rýchorský prales v Krkonoších, Dvorský les

Výškové vegetační stupně v Krkonoších

Co je les .

Život lesa

Rostliny lesa Dřeviny * nahosemenné, jehličnany

borovice lesní

modřín opadavý

smrk ztepilý

Dřeviny * krytosemenné, listnaté

bříza bělokorá /bradavičnatá/

buk lesní

dub zimní, dub letní

habr obecný

javor klen

jeřáb obecný /ptačí/, topol osika

Polokeře – jmelí bílé ( poloparazit) - brusnice borůvka(b.černá)

šťavel kyselý konvalinka vonná

hluchavka nachová, jaterník trojlaločný,konvalinka vonná, sasanka hajní

rašeliník bělomech sivý

terčovka

Živočichové lesa Ptáci-pěvci hýl obecný čížek lesní

srnec obecný, daněk skvrnitý Další savci, sudokopytníci a šelmy

medvěd hnědý, prase divoké

jelen evropský vlk

veverka obecná kuna lesní Kuna skalní má bílou náprsenku

Ohrožení lesa Eroze

Zápis – L E S Les je ekosystém, ve kterém rozeznáváme několik pater : a) patro kořenové – kořeny, podhoubí , bakterie, půdní živočichové b) patro mechové – ploník, bělomech,rašeliník,dvouhrotec drobní živočichové c) patro bylinné – byliny a dřeviny (semenáčky) do cca 50 cm, lesní živočichové d) patro keřové – kolem 3 m, bez, maliník, střemcha,v. jíva e) patro stromové - stromy a živočichové korun stromů

Lesy mírného pásu Mírný podnebný pás = střídání 4 ročních období Teplejší oblasti – listnaté a smíšené lesy Chladnější oblasti – jehličnaté lesy Skutečnost – převaha smrkových a polních monokultur, pastviny

Výškové vegetační stupně v Krkonoších

Význam lesa * Obohacuje vzduch kyslíkem a pohlcuje oxid uhličitý, usměrňuje pohyb vzduchu, zbavuje jej prašných částic, jedovatých škodlivin a také bakterií, ovlivňuje teplotu vzduchu. * Cenný krajinný prvek s vysokou biodiverzitou . Biodiverzita = druhová pestrost. * Poskytuje útočiště živočichům a rostlinám. * Rekreační a relaxační funkce. * Zdroj dřeva. * Zadržuje vodu v krajině.

Ohrožení lesů * Nekontrolovaná a neodborná těžba dřeva * Kyselé deště * Eroze * Vypalování v tropických pralesů * Kalamity způsobené přemnožením některých živočichů ( kůrovec, bekyně,srnec , … ) v důsledku nesprávné skladby lesa ( monokultury) či cíleného nadstavu lesní zvěře ( hony)

Rostliny listnatých a smíšených lesů habr,lípa,dub,buk,bříza,javor,jeřáb Lužní lesy /zamokřené, zaplavované/ - jasan,vrba,olše,topol smrk,borovice,modřín, jedle konvalinka vonná,jaterník,hrachor jarní,sasanka,hluchavka žlutá,mařinka,česnek,bledule,sněženka

Živočichové medvěd hnědý, vlk, liška, rys ostrovid, kuna lesní, jezevec lesní jelen evropský, daněk skvrnitý,srnec obecný, prase divoké káně lesní, čáp černý, sýkora, pěnkava, puštík obecný

POZNEJ a CHRAŇ svoji Zemi, tvé životní prostředí

Poznávačka

častěji kvete bíle