Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Advertisements

Kompozice v umění Kompozice v umění.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně Zdeněk Töpfer
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu.
Druhy výtvarného umění
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Optické přístroje Miroslav Andrle Petr Neugebauer.
Renesance Kristýna Strouhalová.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF11660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RENESANCE - pokračování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vnímání historického času
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
PERSPEKTIVA Lineární Křivočará Žabí, ptačí
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Kompozice, barva, text Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Aktualizace uměleckého díla
Literatura období humanismu a renesance
V hledáčku kompozice II.
Grafický editor GIMP (8)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Italská renesance a humanismus
V hledáčku kompozice II.
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
Křivonosková Kateřina
Transkript prezentace:

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Kompozice snímku 1

Kompozice snímku  - je základní kámen:  dobré fotografie  dobrého obrazu  dobré webové stránky  atd.  - je stará jako umění samo  - rozmach ve středověku (Leonardo da Vinci)  - platí stále  - je možné ji ZÁMĚRNĚ porušit, ale …

Co je kompozice snímku?  - takové poskládání prvků v obraze, kdy se obraz divákům líbí nejvíce  - obraz působí vyváženě (harmonicky)  - je to souhrn pravidel a doporučení pro vytvoření vizuálně kvalitní a vyvážené fotografie  je opřena jen a pouze o subjektivní vnímání člověka  historické návyky  kulturní návyky  netýká se jen fotografie, ale veškerého vizuálního umění - malířství, sochařství, designu, architektury atp.

Kdy se „komponuje“ ? 1) před zmáčknutím spouště fotoaparátu 2) při úpravě snímku v PC 3) při tvorbě rámečku snímku v PC, případně při výběru rámu fotografie 4) při umístění hotové fotografie vzhledem k ploše určené k vystavení

Kompozice snímku 1) Kompoziční prvky 2) Skladebné principy 3) Lineární kompozice 4) Tonální kompozice 5) Barevná kompozice 6) Kompoziční techniky 7) Ostatní techniky

Příklady možností kompozice (příklad typu „Slečna a Porsche“) Přichází – dívá se na auto ? Odchází ? Nasedá ?

Příklady možností kompozice Slečna a auto. Slečna. A má tam i nějaké auto. Auto. A jde k němu i nějaká slečna.

Příklady možností kompozice Slečna a auto. Na Porsche sedí nějaká slečna: Slečna se fotografuje – že by před Porsche ?

Použité zdroje: 