Hádej! Vyber si očima jeden objekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Renesance.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
Gotická kultura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
BAROKO Doba protikladů.
České země, sochařství, malířství
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
LEONADRO DA VINCI.
Renesance a humanismus
Dej2 Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance.
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Název školy: ZŠ Průhonice
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
Křivonosková Kateřina
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_18
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Hádej! Vyber si očima jeden objekt. Úkol pro spolužáka: uhodni tento objekt pomocí otázek, na které lze odpovědět pouze slovy ano – ne – někdy. Při tvorbě otázek používej pojmy: půdorys; věže x kopule; okna; apsidy; lucerna; orientace – vertikální, horizontální; opěrný systém; průčelí; sloupy; arkády; sakrální stavba; světská stavba. Neptej se ihned na sloh. Nejdříve používej pojmy. Z nich stavbu odvoď.

Malířství a sochařství RENESANCE

Malířství Převratný objev renesance – perspektiva – schopnost vyvolat iluzi prostoru

Rysy malířství Napodobení přírody - reality Převažují i nadále náboženské motivy, ale i alegorie (symbolické zobrazení abstraktních pojmů, lidských vlastností,…), portréty, historické náměty

Rysy malířství Zachycení psychiky, stavu duše, emocí

Techniky Opět freska (malba do vlhké omítky) a deskové malířství Novinka – technika olejomalby (na dřevě, později na plátno)

Proměna umělce Renesanční umělec již nebyl anonymní. Hrdě se ke svým dílům hlásil. Umělci byli nadaní ve více směrech. Často i dnes je všestranně nadaný člověk označován jako renesanční osobnost. Leonardo da Vinci Michelangelo Buonarroti

Malíři Rafael Santi Vynikající portrétista, především obrazy Madon

Leonardo da Vinci Všestranná osobnost – malíř, sochař, architekt, hudebník, vynálezce, věnoval se anatomii Působil především ve Florencii a Milánu Mona Lisa Poslední večeře

Sochařství Návrat k antickým sochám – co nejvěrnější zobrazení lidského těla Dramatičnost scény – emoce v obličeji, gesta Výzva pro sochaře – jezdecké sochy

Michelangelo Buonarroti Z Florencie – konkurent a odpůrce Leonarda – sochař, malíř, architekt Označován za nejgeniálnějšího sochaře všech dob – dokázal doslova oživovat mramor Výzdoba Sixtinské kaple Kopule chrámu sv. Petra ve Vatikánu

Pieta David Mojžíš

Malířství v Čechách Giuseppe Arcimboldo – Ital na dvoře Rudolfa II. Alegorické portréty z rostlin, zvířat apod.