Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Barokní umění.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Barokní architektura v českých zemích
17. a první polovina 18. století
Autor: Mgr. Ilona Nováková
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Název školy: ZŠ Průhonice
Baroko.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Architektura do začátku 20. století.
VY_32_INOVACE_
Baroko.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BAROKO významní představitelé
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Architektonické směry
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Transkript prezentace:

Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti

„Cokoliv jest v světě,jako voda plyne a jak stín člověka pojednou pomine, na zemi stálého nic není, vše mine, cokoliv milého komu jest, zahyne. J.Božan 1719

Baroko (1600 – 1740) Znaky: a) zdobnost b) důraz na city c) dramatičnost d) kontrasty e) návrat k víře

1. Stavitelství Typické prvky: symetrie výzdoba fasád štuky zlacení balustrády hra se světlem

1.1. Typy staveb zámky s francouzskou zahradou paláce kostely a kláštery poutní místa morové sloupy boží muka

Zámek Troja

Katedrála St. Paul Morový sloup

Černínský palác Poutní kostel Santiago de la Compostela

2. Malířství náboženské a antické motivy portréty zátiší

2.2. Malíři Diego Velazquez El Greco

Rembrandt van Rijn Hodina anatomie Návrat marnotratného syna

Petr Pavel Rubens

3. Hudba počátky opery a baletu chrámová hudba duchovní písně Johan S. Bach Antonio Vivaldi

4. Rokoko závěr baroka opouští symetrii opouští náb. témata hravost radost ze života porcelán rokaj

Zámek Sanssouci

Pastýřka Fragonard - Houpačka

Najdi na obrázcích typické prvky. Schonbrunn

chrám sv. Mikuláše