 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_09
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Specifické poruchy učení
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Schopnosti, nadání a talent
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Schopnosti Milana Reichlová.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
VY_32_INOVACE_PSYPS110460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
Schopnosti Pavel Šuranský.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_20.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Schopnosti.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – VÝKONOVÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Inteligence DUM_19.
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Inteligence.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08  Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II  Autor: Mgr. Lucie Barillová  Název materiálu: Výkonové vlastnosti osobnosti  Předmět: Občanská nauka  Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

 Datum vytvoření:  Téma: Výkonové vlastnosti  Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se výkonových vlastností  Časová dotace: 20 min.  Anotace: schopnost, dovednost, inteligence,, zkušební test inteligence – spolupráce ve třídě, návyky Datum realizace v hodině: , třída VIII. B VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Výkonové vlastnosti  Určují, jak úspěšně může člověk vykonávat určitou činnost.  Otázka: Koho považuješ za úspěšného člověka? Kdo je pro tebe vzorem a proč (sport, politika, běžný život..) VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Schopnosti  Jsou vlastnosti osobnosti, které jsou předpokladem pro úspěšné vykonávání nějaké činnosti.  Vznikají a rozvíjejí se v činnosti na základě vrozených vloh (dispozic).  Vlohy jsou vrozené zvláštnosti člověka, na jejichž základě se rozvíjejí schopnosti. VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Schopnosti  Stupně schopností  Nadání – schopnosti umožňující nadprůměrný výkon  Talent – souhrn zvlášť rozvinutých schopností, které člověku zaručují mimořádné výkony  Genialita – mimořádně velký talent VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Úkol  Géniů máme v celé éře vývoje celou řadu. Zaměř se na jednu oblast a podej informace o těchto slavných lidech (hudba, malířství, sochařství, stavitelství, matematika…)  Jakého člověka si představíme pod pojmem génius? VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Úkol  Nakresli strom vaší rodiny.  Pokus se zjistit, čím se jednotliví členové zabývali a jakých dosáhli úspěchů. Zjisti také, zda se některé oblasti opakují i u dalších členů rodiny a míru úspěšnosti mezi nimi VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Inteligence  Na přelomu 19. a 20. století se objevily tendence inteligenci měřit a na základě těchto výsledků  S měřením inteligence začal francouzský psycholog A. Binet.  v roce 1905 spatřil světlo světa první inteligenční test.  Za hodnoty inteligenčního kvocientu, jak je známe dnes, i za inteligenční kvocient jako takový vděčíme německému psychologu Sternovi [štern], který pro jeho výpočet roku 1912 určil vzorec: VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Test inteligence Tabulka IQ hodnot Hodn. IQPopis a předpokládané schopnosti jedince% lidí nad 140Inteligence géniů. Absolutní předpoklady pro tvůrčí činnost, určuje ostatním směr poznání.0,2 % do 140Výjimečná superiorní inteligence. Mimořádné předpoklady pro tvůrčí činnost, vynikající manažeři nebo odborníci.2,8 % do 130Vysoce nadprůměrná inteligence. Snadno vystuduje vysokou školu, může dosáhnout vynikajících výsledků v tvůrčí a manažerské činnosti.6% do 120Nadprůměrná inteligence. Vystuduje vysokou školu, při vysoké pracovitosti může získat mimořádné pracovní místo.12% do 110Vysoce průměrná inteligence. Vysokou školu vystuduje jen s potížemi. Důsledností a pracovitostí může získat společenské zařazení předchozí kategorie.25% do 100Průměrná inteligence. Dokáže složit maturitní zkoušku, v práci se uplatní ve středním postavení.25% do 90Slabě podprůměrná inteligence. Dokáže absolvovat základní školu a dobře se uplatnit v manuálních profesích.10% do 80Nižší stupeň mentální retardace. S problémy zvládne základní školu, úspěšný v zvláštní škole.10% do 70Lehká mentální retardace. Je-li dobře veden, zvládne zvláštní školu.6,8 % do 50Střední mentální retardace. Nevzdělavatelný, ale osvojí si sebeobslužné návyky.2% do 20Těžká mentální retardace. Nevzdělavatelný a nevychovatelný.0,2 % VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Úkol  Rozdání praktických úkolů na inteligenci – verbální, numerických, prostorových a percepčních a pokus o výpočet hodnoty IQ  (odkaz na IQ test) VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Dovednosti, návyky  Dovednosti – jsou vědomosti uplatněné v praxi (to, co člověk umí – praktická aplikace vědomostí).  Návyky jsou zautomatizované dovednosti, které vykonáváme bez vědomé kontroly. Jestliže se návyk stane potřebou, mluvíme o zvyku (špatný zvyk – zlozvyk) VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Opakování - zápis  Schopnosti (nadání, talent, genialita)  Inteligence  Test inteligence  Tabulka IQ hodnot  Dovednosti, návyky VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti

Použité zdroje  Psychologie osobnosti. Brno : Purkyňova, s.  TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Úvod do psychologie. Ústí nad Labem : W-knihařství, s.   Přispěvatelé Wikipedie, Inteligence [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize , 01:12 UTC, [citováno ] VY_32_INOVACE_08 - Výkonové vlastnosti