Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIV _ SP, DUM č.18
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.16
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.3
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.20
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.17
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.6
Egypt – historický vývoj
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.66 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Genealogie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Instituce zpracovávající historické prameny
Kultura.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_3D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Kulturní předpoklady cestovního ruchu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
VY_32_INOVACE_3D.9.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_3D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Vnímání historického času
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Křížovka – opakování, manželství
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.5 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Kultura Autor: Ivana Skalická Stručná anotace: Prezentace informuje o druzích kultury a médií. Metodické zhodnocení: Žáci pochopili, že kultura je nedílnou součástí našeho života a je třeba ji neustále rozvíjet. Využito VkO 7.B Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Skalická 1

Kultura VkO 7 2

Kultura v širším smyslu = vše, co vytvořil, nebo z přírodních zdrojů přetvořil člověk v užším smyslu = to, co informuje, vzdělává, rozvíjí osobnost člověka 3

Kultura historická 1. Kulturní památky hmotné stavby – hrady, zámky, kostely… umělecká díla hmotná – sochy, obrazy… instituce, které uchovávají dědictví předků – muzea, skanzeny… městské památkové rezervace 4

2. Kulturní památky nehmotné jazyk národa zvyky a tradice (svátky a jejich oslavy…) lidová slovesnost (písně, pohádky, básně, pověsti…) tance, hry, hudba… poutní místa… náboženství… 5

Kultura současná 1. Kulturní instituce divadla kina kulturní domy koncertní sály domy dětí a mládeže kluby… 6

2. Sdělovací prostředky = masmédia noviny časopisy rozhlas televize internetové portály… → hromadné působení – naráz může sledovat velké množství lidí na různých místech 7

Vývoj kultury → s životem člověka je spojena již od pravěku → původně bylo cílem zajistit dobré podmínky života → v současnosti je kultura nezbytnou součástí životního stylu, vyjádření pocitů, vidění světa… Umění ProdukčníReprodukční = něco nového vytvářím= předvádím díla (obraz, hudba, román…)někoho jiného (zpívám, tančím…) 8

Otázky a úkoly 1.Rozliš, co je přírodního a co kulturního původu: byt, houby v lese, noviny, jezevec, nůž, divadlo, internet, vzduch, pískovec, had. 2. Jmenuj 3 nehmotné kulturní památky. 3.Které kulturní instituce znáš v Pardubicích? 4.Zdůvodni, proč televize, noviny, internet „tvoří“ veřejné mínění. 5.Uveď příklady produkčního a reprodukčního umění. 9

Řešení 1.Přírodní: houby, jezevec, vzduch, pískovec, had, kulturní: byt, noviny, divadlo, nůž, internet. 2.Jazyk, zvyky, tance, náboženství… 3.Východočeské divadlo, DDM Delta, Cine Star… 4.Sdělují informace a často také hodnotí, takže někteří lidé přejímají jejich názory. 5.Produkční: malíř - obraz, skladatel – hudba… reprodukční: tanečník - balet, zpěvák – píseň… 10

Zdroje JANOŠKOVÁ, Dagmar, ONDRÁČKOVÁ, Monika, ČÁBALOVÁ, Dagmar, MARKOVÁ, Hana, ŠEBKOVÁ Jitka. Občanská výchova 7. učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, ISBN , s. 18 – 21. Klipart MS Office 11