Romantismus Lukáš Rozsypal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Hynek Mácha - Narozen 16.listopadu 1810 v praze.
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Románský sloh.
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Romantismus Umění 19. století.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Klasicismus a romantismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Z franc. romantique = jako v románu
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Romantismus.
Romantismus.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Romantismus v literatuře
Victor Hugo ( ).
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Obecné poučení o literatuře
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
ROMANTISMUS.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_04_CJL_L ROČNÍK: I. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Romantická architektura v Čechách
Český jazyk a literatura
Umělecké směry 19. století
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Romantismus.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Úvod do romantismu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS.
Romantická architektura v Čechách
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
Transkript prezentace:

Romantismus Lukáš Rozsypal

Romantismus konec 18. stol. - začátek 19. stol. umělecký a filozofický směr a životní postoj, jehož výchozími prvky jsou cit, individualita a (trýzněná) duše jméno dostal po románu, v té době moderním literárním útvaru, ve kterém obraznost a citovost převládala nad rozumovostí protiklad klasicismu

Architektura hledání inspirace v historických stavbách (novogotika, novorenesance, …) stavění „čínských“ pavilonů a „minaretů“ v parcích, napodobování zřícenin např. Hluboká, Lednice, Národní divadlo

Architektura Josef Mocker 1835 - 1899

Architektura Charles Barry 1795 - 1860

Malířství hlavními motivy jsou krajiny, příroda, východy a západy Slunce či zajímavé přírodní úkazy (malé postavy, ztrácející se v okolí) historické náměty a výjevy, vycházející z mýtů a pověstí pohyb, dramatické výjevy

Malířství Josef Mánes 1784 - 1843 Josef M. Navrátil 1798 - 1865 Antonín Mánes 1784 - 1843

Caspar David Friedrich Malířství Caspar David Friedrich 1774 - 1840 F. V. Eugène Delacroix 1798 - 1863

Sochařství v sochařství se dál uplatňoval spíš klasicismus romantismus ovlivnil především obsahovou stránku tvorby (zdůraznění složitosti psychologie, podtržení afektu)

Sochařství Josef Max 1804 - 1855 Václav Levý 1820 - 1870 Emanuel Max 1810 - 1901

Literatura znaky: žánry: rozpory mezi ideály a realitou (konflikt mezi vnitřním a reálným světem) sympatie s vyděděnci, lidmi, kteří stojí na okraji společnosti (romové, lidé s tělesným postižením) žánry: lyrická poezie lyricko-epické žánry (epos, poema) lidová slovesnost (balady, pověsti, pohádky)

Literatura Byl pozdní večer – první máj – večerní máj – byl lásky čas. Hrdliččin zval ku lásce hlas, kde borový zaváněl háj. Karel H. Mácha 1810 – 1836

Literatura Victor M. Hugo 1802 - 1885 Alexandr S. Puškin 1799 - 1837 Stendhal 1783 - 1842