MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Ivana Brožová
Advertisements

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Projekt V. C.
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
VÝTVARNÁ ŘADA SLUNEČNICE
Mateřská škola POHÁDKA, Zábřeh, Československé armády 650/13, Zábřeh Česká republika „Jak vidíš sám sebe a své blízké“
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Elektronická učebnice - II
Druhy výtvarného umění
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
GRAFICKÉ TECHNIKY 9. ročník
Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výtvarné umění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Kresba autor prezentace: Kateřina Marková.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Některé grafické techniky a grafické sounáležitosti
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autoři: Michal Štavelda David Pěčonka Zdroj:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
VYUČUJÍCÍ Mgr. Zdeňka Honcová Mgr. Jana Slobodová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Sochařství Giotto – Andrea Pisano, Sochař při práci, reliéfní výzdoba kampanily dómu ve Florencii, po 1334.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II
Podzimní listí frotáž.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Grafické techniky Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
3. Kompozice ve výtvarném umění
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Impresionismus Název školy
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 7) Materiály, pomůcky a techniky Název sady: Výtvarná příprava Ročník:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 11) Grafika – druhy grafiky Název sady: Výtvarná příprava Ročník:
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
SORTIMENT SPOTŘEBNÍHO ZBOŽÍ
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Leporelo O Červené Karkulce Prezentace výsledného produktu projektu
Téma: Základy grafických technik
Teplé a studené barvy Název školy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Malba Martina Lietavcová.
KRESBA Martina Lietavcová.
Transkript prezentace:

MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY

OBORY VÝTVARNÉHO UMĚNÍ MALÍŘSTVÍ SOCHAŘSTVÍ ARCHITEKTURA

MALÍŘSTVÍ MALBA KRESBA GRAFIKA

KRESBA = VÝTVARNÁ PRÁCE PROVEDENÁ JEDNOBAREVNÝM, NEJČASTĚJI SUCHÝM MATERIÁLEM – TUŽKOU, UHLEM, PASTELKOU, RUDKOU, PASTELEM, FIXEM… ZÁKLADEM JE LINIE – ČÁRA Barevný dojem vícebarevné kresby vzniká vzájemnou blízkostí čar či překrýváním různobarevných vrstev.

SEDM ZÁKLADNÍCH PRVKŮ KRESBY KRUH (slunce,měsíc) SPIRÁLA (ulita, had) PŮLKRUH (duha,měsíc) 2 PŮLKRUHY (plamen,kouř) VLNOVKA – pokrač. (voda,vlas) HŘEBENOVKA/ KLIKATKA (hřebeny hor,blesk) ROVNÁ ČÁRA (svislá-stromy, vodorov.-horizont, vodní hladina

KRESBA tužkou, fiXem kolorovaná

MALBA = VÝTVARNÁ PRÁCE PROVEDENÁ BAREVNÝM A TZV. MOKRÝM MATERIÁLEM – AKVARELOVÝMI, TEMPEROVÝMI NEBO OLEJOVÝMI BARVAMI ZÁKLADEM JE BAREVNÁ SKVRNA, PLOCHA

MALBA

gRAfika = VÝTVARNÁ PRÁCE ROZMNOŽENÁ TISKEM TISK Z VÝŠKY - vyryté je bezbarvé (dřevořez, dřevoryt, linoryt) TISK Z HLOUBKY - vyryté se tiskne (rytina, lept) TISK Z PLOCHY – (litografie-kamenotisk- otisk kresby mastnou tuší na zrnitém povrchu kamene)

TISK Z HLOUBKY - vyryté se tiskne