VY_32_INOVACE _19 Romantismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor výukového materiálu:
Advertisements

Klasicistní MÓDA VY_32_INOVACE_ 18 Klasicistní móda.
Gotická móda VY_32_INOVACE_ 04 Gotická móda.
VY_32_INOVACE_ 14 Rokoková móda
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Název: LITERÁRNÍ SMĚRY V OBDOBÍ NO Autor: Mgr. Lenka Jelínková
VY_32_INOVACE_ 01 - Státní symboly
VY_32_INOVACE_ 13 Instituce EU I
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
CO UŽ VÍME O SVĚTLE Téma: Pár obrázků Studijní text
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Září 2012 Číslo.
Románský sloh.
Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Konec 18. století a počátek 19. století
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
VY_32_INOVACE_ 04 - Demokratický stát.  Demokracie je cizí slovo a znamená vláda lidu. VY_32_INOVACE_ 04 - Demokratický stát.
Klasicismus a romantismus
Osvícenství.
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Ropné katastrofy VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy.
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
Renesanční móda VY_32_INOVACE_ 07 - Renesanční moda.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
ROMANTISMUS.
Gotika VY_32_INOVACE_ 03 Gotika.
Barokní móda.
Románský sloh VY_32_INOVACE_ 01 Románský sloh.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_ 06 -Renesan č ní architektura.  Renesan č ní sloh se ve stavebnictví pou ž íval od 14. do 17. století. S pot ř ebou prezentace nové.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Opakování Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
VY_32_INOVACE_ 02 - Otroká ř ský stát.  Otroká ř ství je ozna č ení systému, ve kterém se vyu ž ívá práce nesvobodných lidí (otrok ů ), kte ř í jsou.
Německý preromantizmus
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Architektura rokoka VY_32_INOVACE_ 13 Rokoková architektura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
SPOLEČENSKOHISTORICKÉ POZADÍ počátek nové naděje ve Francii narůstá nespokojenost - naděje se úplně nenaplnily 30. léta 19. století - vlna revolucí.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus Romantismus je umělecký a filozofický směr a životní postoj euroamerické kultury konce 18. století a začátku 19. století. VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus Základními kameny romantismu jsou cit, individualita (a individuální prožitek) a duše (zejména trýzněná duše). VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus Romantismus vznikl jako reakce na monopol rozumu ve filozofii osvícenství, strohost antikou inspirovaného klasicismu. Výchozí podněty hledal v minulosti (hlavně ve středověku) a v exotických zemích. VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus Proti osvícenskému rozumu staví romantismus často (pro romantismus téměř vždy) iracionální cit, proti touze znát a poznat touhu prožít a zakusit, proti známému a jasnému mystérium a tajemství, proti racionalitě fantazii.. VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus Osvícenský optimismus pokroku vystřídalo zoufalství bezmoci a odhodlání k (rovněž marné) oběti. Tyto charakteristiky jsou typické zvláště pro romantické umění (výtvarné umění, hudba), ale i životní postoje. VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus dala vzniknout dvě ve své době populární umělecká hnutí, která více méně reagovala na poptávku publika, a sice anglický gotický román, který v druhé polovině 18. století Anglii rozpoutal vášeň pro tajemno a středověk, a německé literární hnutí Sturm und Drang (Bouře a vzdor), které ovlivnilo celou generaci literátů a jejich čtenářů přelomu 18. a 19. století. VY_32_INOVACE _19 Romantismus

VY_32_INOVACE _19 Romantismus 1/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=individualita&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MC900391062&ext=WMF&c=0#pg:2| 2/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=cit&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MC900391062&ext=WMF&c=0 VY_32_INOVACE _19 Romantismus