Jan Kepert, Adela Mišicáková, Anna Pavlovová, Monika Štaubertová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Tepelné stroje a motory Sadi Carnot (1796 – 1832)
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Tato prezentace byla vytvořena
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Vliv dopravy na životní prostředí
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Oxid Dusný Lenka Lakomá kvinta A.
Pístové spalovací motory
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
Tato prezentace byla vytvořena
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
Čtyřdobý zážehový motor
JUDr. Ing. Ing. Mgr. Petr Měchura
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
Tepelné motory.
Průmyslové plyny.
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Spalovací Turbína.
Raketový motor Simona Coubalová C2B.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Rakety.
Připravili Ondřej Horský a Vojtěch Barták
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Rozdělení motorů Parní motry
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
Polohová energie ZŠ Velké Březno.
Vodík palivo budoucnosti
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
Netradiční zdroje elektrické energie
Palivový článek Vodík – palivo budoucnosti
Alkany.
Lasery made by Aleš Glanc and Vlastimil Zrůst.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti VODÍK.
Sondy Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-003 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _09 Osobnosti automobilového průmyslu a letectví.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 19 TEMA: Chemie 8 – Oxidy dusíku.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uzemním plynu, jeho těžbě, dopravě.
Vytápění Paliva.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Let člověka do kosmu Jaký je přínos kosmonautiky pro dnešní život?
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Hybnosť telesa a zákony letu
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Třída 3.B 22. hodina.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Vzduch.
Transkript prezentace:

Jan Kepert, Adela Mišicáková, Anna Pavlovová, Monika Štaubertová RAKETOVÝ MOTOR Jan Kepert, Adela Mišicáková, Anna Pavlovová, Monika Štaubertová

ZÁKLADNÍ INFORMACE Wernher von Braun Konstantin Eduardovič Ciolkovskij

SLOŽENÍ MOTORU

Jak raketový motor funguje? 1. Zapálená pohonná směs – tah- raketa vzhůru 2. Po dohoření – hoří zpožďovací směs 3. Po dohoření - zapálení výmetové směsi

Využití Možnost dlouhodobého skladování okamžitého odpálení Široké uplatnění ve vojenských aplikacích Po konci studené války- bývalé mezikontinentální rakety -> kosmické nosiče.

Pohonné hmoty tuhé pohonné látky hybridní pohonné látky tekuté pohonné látky

Výkon Moderní motor dosahuje až 2600 N.s/kg (265 sekund) - vysoce energetické palivo  3500 N.s/kg  - kyslík  4500 N.s/kg – kapalný vodík

VÝHODY A NEVÝHODY Výhody : Kapalné pohonné látky – několikrát zapnout/vypnout Tuhé poh. Látky – spolehlivé, velký tah Hybridní látky – možnost restartu

Nevýhody: Palivo a okysličovadlo – rychle do spalovací komory Bez restartu, neměnný tah Velká hmotnost