jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky osídlení našeho území
Advertisements

Keltové Doba laténská.
Stát Občanská výchova.
Současné státy Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Internetová úschovna Cvičení Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
VYBER CO SEM NEPATŘÍ Avaři Slované Hunové Křesťan Pohan Muslim
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Příchod Slovanů do Evropy
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Založení účtu na Google.com Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Volby a volební právo Občanská výchova.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Císařství 27 př n.l..
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Raný středověk (Stěhování národů)
Stěhování národů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Znaky státu Občanská výchova.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Státoprávní teorie Občanská výchova. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
MAROBUD Markomanský král
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
6. ročník Pravěk.
Doba římská Germáni Zdroj:
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Slované.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_6_ DOBA ŘÍMSKÁ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
Pravěk.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_18
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
VY_32_INOVACE_218_Mykénská civilizace
Hospodářství v římské říši v 1.st.n.l.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Transkript prezentace:

jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět  Dějepis pořadové číslo DUM 22

Anotace Prezentace stručně přibližuje dobu Germánů. Autor Mgr. Štěpánka Kočová Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity kombinovaná Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 11 - 12 let

Germáni O jejich životě víme ze zápisů římských historiků a z archeologických nálezů. Kmeny Germánů osídlily velkou část střední Evropy – Germánie.

Hranice mezi římskou říší a územím osídleným Germány tvořilo důmyslné opevnění, takzvaný limes Romanus.

Podél řek Dunaj a Rýn budují Římané opevnění podél hranic (limes Romanus). Na našem území jsou archeologicky doložené stopy pobytu Římanů na jižní Moravě (od hranic s Rakouskem až po Olomouc, archeologové se domnívají, že jich bylo 25 a každé z nich mělo takovou rozlohu jako dnešní pražská zoo. V jednom takovém táboře mohlo žít až 10 000 vojáků). Dalším dokladem o pobytu Římanů u nás je římský nápis na trenčínské skále, Slovensko. Jedná se o vůbec nejstarší písemnou památku na území bývalého Československa (rok 179).

VICTORIAE AVGVSTORVM EXERCITUS QVI LAV GARICIONE SEDIT MILITES LEGIONIS II DCCCLV MARCUS VALERRIUS MAXIMIANUS LEGATUS LEG IONIS II ADIUTRICIS CVRAVIT FACIENDUM V překladu nápis znamená: Na počest vítězství císařů od 855 vojáků II. legie z vojska, které tábořilo v Laugariciu. Tento nápis dal pořídit Maximianus, legát, legie II. pomocná.

České země byly osídleny kmeny Markomanů a Kvádů České země byly osídleny kmeny Markomanů a Kvádů. Nejslavnější byl král Marobud , první postava našich dějin, kterou známe jménem. Vybudoval početnou a silnou armádu (výcvik podle římského vzoru). Sjednotil germánské kmeny v silný kmenový svaz, ale jeho sen o silném státu Germánů se mu nepodařilo uskutečnit (náčelníci jednotlivých kmenů jeho úsilí nepochopili).

Zemědělství – žádný pokrok, spíše krok zpět Zemědělství – žádný pokrok, spíše krok zpět. Používali dřevěné rádlo, chovali dobytek (tur, prase, ovce, koza, kůň, kur a pes). Železářství – výroba zbraní (hroty, kopí, nože, meče) Germáni žili ve vesnicích. Jejich domy = polozemnice. Řemeslníci se věnovali výrobě a zpracování bronzu, tkalcovství, hrnčířství, zpracovávali kůže a kožešiny. Společnost tvořilo mnoho kmenů. Kmenový svaz bylo dočasné spojení kmenů (pro útok či obranu). Silnější kmeny si podrobovaly slabší a do čela si volily krále nebo náčelníky. Ti žili v opevněných dvorcích, většina obyvatel v prostých vesnicích. Význam měly i vojenské družiny.

Král přiděloval jejím členům podle zásluh podíl z kořisti Král přiděloval jejím členům podle zásluh podíl z kořisti. V této době se začal vytvářet zvláštní vztah = válečníci se zavázali ochraňovat zemědělce před nepřáteli a ti jim za to poskytovali různé služby – stali se jejich vazaly. Pohřby rolníků byly skromné = žehem, popel byl ukládán do nádob. Náboženství = uctívali mnoho bohů, bohoslužby byly konány na posvátných místech v přírodě (prameny, studně, stromy,…)

Od 4.st. se po náporu Hunů dávají do pohybu velké skupiny Germánů a většina jejich kmenů útočí i na území Říma. Tomuto období říkáme stěhování národů.

Zdroje Dějepis – učebnice pro 6. ročník, SPN Praha 2001 www.bioihaemum.cz www.wikipedia.cz