Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Zemědělství – 1. část.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Tropické deštné lesy VY_32_INOVACE_Ze z 2
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Název Pohlavní soustava - ženská Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název LIDSKÁ KOSTRA – STAVBA, VÝVOJ, RŮST A SPOJENÍ KOSTÍ
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
Název Obyvatelstvo – migrace a rasy Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Společenské a hospodářské prostředí
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Název Obyvatelstvo – rozmístění, početní vývoj a demografické ukazatele Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace.
Název Alexandr Makedonský a jeho říše Předmět, ročník Dějepis, prima
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Prezentace k tématu fylogeneze člověka, obsahuje otázky
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Zemědělství.
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Planeta Země – Pedosféra
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 1_2_ZMP_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. Ročník Anotace Fyzická.
Název Doba helénistická Předmět, ročník Dějepis, prima
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Globální cirkulace atmosféry
NázevSložení počítače Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
NázevPrůmyslová odvětví II Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma průmyslových odvětví, obsahuje.
Název Obyvatelstvo – pohlavní, věková a náboženská struktura
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Doprava – druhy dopravy 2 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Název Kryosféra a hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
Název Pohlavní soustava - mužská Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Název Dýchací soustava I Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název Perikles Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
Výškové stupně rostlinstva
Název Sídla - venkovská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Název TRÁVÍCÍ SOUSTAVA Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
NázevHydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzicko-geografická sféra AnotacePovrchová voda – nádrže, podzemní voda Klíčová slovaJezera,
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Transkript prezentace:

Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma úvod do světového zemědělství, obssahuje otázky, úkoly, řešení Klíčová slova Druhy zemědělství, zemědělská půda Autor Mgr. Tomáš Pospíšil Datum Září 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

obecný úvod Zemědělství Po2 DUM č. 2

Zemědělství primární sektor počátek neolitická revoluce Funkce: Obr. 1 primární sektor počátek neolitická revoluce Funkce: Jaké jsou funkce zemědělství?

Zemědělská půda hlavní výrobní prostředek, 36 % plochy souše orná půda – 10 % pastviny – nejvyšší podíl na rozloze louky sady, zahrady, vinice Obr. 2 Orná půda je nejcennějším druhem zemědělské půdy

Faktory ovlivňující zemědělství přírodní podnebí srážky (absolutní, roční chod), teplota, sluneční svit Uveďte plodiny s významným vlivem slunečního svitu na kvalitu plodů. reliéf nadmořská výška, členitost – svažitost, expozice Jak ovlivňuje svažitost zemědělství? půda půdní druh, půdní typ Který půdní druh a typ jsou pro zemědělství vynikající?

Faktory ovlivňující zemědělství společenské kapitál mechanizace a chemizace trh cena, poptávka, módní trendy dotace vlastnické poměry náboženství a tradice Které zvíře je nečisté v islámu? Které zvíře je posvátné v hinduismu? Který druh drůbeže je v USA tradiční? Existuje nějaký tradiční druh i v ČR?

Rozdíly podle vyspělosti zemí vyspělé země zaostalé země intenzivní, mechanizace a chemizace nízký podíl na zaměstnanosti a HDP samozásobitelské, žďárové, plantážnické vysoký podíl na zaměstnanosti a HDP vysoký podíl ruční práce Kliknutím na rámečky se zobrazí řešení agroprůmyslový komplex ekologické zemědělství

Doplňte o podstatu jednotlivých typů a lokalizace. Typy zemědělství Doplňte o podstatu jednotlivých typů a lokalizace. samozásobitelské x produkující pro trh intenzivní x extenzivní x moderní extenzivní konvenční x ekologické žďárové x střídavé závlahové x záplavové plantážové Zelená revoluce Obr. 3 Dřina s úsměvem, Indie

Zdroje Obr. 1 Potraviny [cit. 2013-09-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic license z WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rueda_de_los_alimentos.jpg Obr. 2 Orná půda [cit. 2013-09-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.z WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Black_dirt_in_Black_Dirt_Region.jpg Obr. 3 Dřina s úsměvem [cit. 2013-09-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.z WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Woman_harvesting_wheat,_Raisen_district,_Madhya_Pradesh,_India_ggia_version.jpg BIČÍK, Ivan, JANSKÝ Bohumír. Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy. 2., upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2007, 135 s. ISBN 978-808-6034-737. KAŠPAROVSKÝ, Karel. Zeměpis I. v kostce: pro střední školy : [kartografie, fyzická geografie, socioekonomická geografie]. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 152 s. Maturita v kostce. ISBN 978802530586712008.