Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Advertisements

DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Antické Řecko Architektura
ANTICKÉ ŘECKO.
Řecká architektura a sochařství
Antické umění Starověké Řecko.
Antická kultura.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
III/2 XV A
Řecké výtvarné umění.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŘECKÁ KULTURA.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Mykény.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Řecké umění.
Kultura starověkého Řecka
Antické Řecko Sochařství 1. část.
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
Starověká Kréta a Mykény
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Doplňkové informace a reprodukce
Opakování Prověřování znalostí
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Antické Řecko Architektura.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Egejská oblast Mykénská kultura
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Řecká architektura MgA. Lukáš Psík
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Starověké Řecko 6. ročník.
Starověké ŘECKO.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Řecké sochařství MgA. Lukáš Psík wikimedia
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 4 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Umění Řecka Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 4/2012 Anotace: textová.
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MÍNOJSKÁ KULTURA.
Antické Řecko – světská architektura
Kréta, Řecko, Řím.
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
PRŮČELÍ ŘECKÉHO CHRÁMU
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
3. 5. Mezipředmětová integrace Brno-Bystrc, Vejrostova 2
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-35_Palácové civilizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Starověké Řecko VY_32_INOVACE_46_921
Transkript prezentace:

Zpracováno: 4. 6. 2013 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: 4. 6. 2013 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

DĚJINY UMĚNÍ ANTICKÉ ŘECKO

knósský palác jižní křídlo, kde se nacházel zřejmě i jeden ze dvou vstupů zničen zemětřesením a požáry zabíral asi 20 000 m² změť chodeb a složitost sídla vyvolaly pověst o labyrintu a Minotaurovi palác krétského krále Minóa

hlava posvátného býka posvátné krétské zvíře materiál – hadcový rhyolith používalo se jí při obřadech provádělo se polomytické skákání přes býka – útočícího býka chytil skokan za rohy a musel udělat nad jeho hřbetem přemet a doskočit na zem za jeho ocasem

Lví brána v Mykénách Mykény se staly takřka nedobytnou pevností na akropoli s kyklopskými hradbami Lví brána byla orientována k severozápadu nad branou stojí vytesaní lvi

maska Agamemnóna, „krále mužů“ během vykopávek v Mykénách byl objeven skutečný „zlatý poklad“ – čelenky, poháry, dýky, spony, pancíře a masky ze zlata tato byla pojmenována nálezcem – Heinrichem Schliemannem

pokladnice Athéňanů svatyně s řeckými poklady v Delfách tzv. megaron – síň se sloupovou předsíní – sloupy mají dórské hlavice a je na nich položen architráv a vlys a trojúhelníkový štít základ chrámu

Poseidonův chrám dórský sloh dórský sloup přísná a jednoduchá elegance

kúros z Anavysu koré z Akropole archaická doba dokonalé nahé tělo krásná tvář ověnčená kadeřemi ušlechtilý klid a tajuplný úsměv dosahují až dvoumetrové výšky

Ahéna před stélou reliéf nalezen v Athénách plastická dokonalost zřejmě votivní dar některého z vítězů v závodech

Poseidón, Apollón a Artemis shromáždění bohů, kteří sestoupili z Olympu východní část vnitřního vlysu Parthenónu

Chrám Athény Niky postaven na východ od Akropole iónské umění – volutová hlavice vítězné scény na reliéfu vlysu

náhrobní stéla loučení Orfea s Eurydikou když zemřela Eurydika, sestoupil Orfeus do podsvětí, okouzlil svým zpěvem a Háda a Kerbera a vydal se s milovanou ženou zpátky na svět protože se však po ní přes zákaz ohlédl, musel se s ní rozloučit navždy

Afrodita autor Práxitelés harmonické proporce – nové pojetí bohyně krásy sochař vytvořil dvě varianty – jednu oděnou a druhou nahou, obyvatelé dali přednost nahé dala vzniknout mnoha replikám

Parthenón nejvýznačnější řecký chrám architekti Iktinus a Kallikratos výzdoba sochař Feidas klasická architektura starověkého Řecka

Hlava rohovníka fragment sochy představující asi satyra z Élidy, vítěze v zápase autor vystihl charaktery modelů pomocí zevrubného studia fyziognomie a výrazu

Boj Řeků s Amazonkami fragment reliéfu mausóleia v Halikarnássu sochaři – Skopás, Leócharos, Timotheos, Bryaxis

Chrám Dia Olympského neboli Olympieion athénský chrám korintský sloup – hlavice zdobená rostlinnými motivy okázalá, elegantní a kolosální stavba helénského období

Divadlo v Epidauru nejkrásnější a nejlépe zachované řecké divadlo

zdroje PIJOAN, José. Dějiny umění / 2. Praha: Odeon, 1977. ISBN 09/03. 01-503-87. PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.