V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu EU
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
zpracovaný v rámci projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_454.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu EU
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Prescott Joule
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01 Sada: 03 Ověření ve výuce: Matematika Datum:
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
zpracovaný v rámci projektu EU
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
CZ.1.07/1.4.00/ EU III/2 ČP – F FYZIKA VII.A INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okr. Litoměřice Číslo projektuCZ.1.7/1.4.00/ Název projektu „Zlepšení kvality vzdělávání.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:I V /2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo projektu: Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/ / EU III / ČP – F 8, 03 F Y Z I K A INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ

Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Bojanov 90 Ročník : osmý Předmět : F y z i k a Klíčová slova : teplo, výpočet tepla, měrná tepelná kapacita, zákon zachování energie

Účivo pro 8. ročník ZŠ

Fyzika 8 Vzorec pro výpočet T E P L A

Fyzika Výpočet tepla – základní vztah Q = m. c. ( t 2 – t 1 ) = m. c. Δ t kde Q – teplo přijaté nebo odevzdané tělesem ( odevzdané Q<0 ) v kJ m – hmotnost tělesa v kg c – měrná tepelná kapacita v kJ/kg.°C ( MFCH tabulky ) ( t 2 – t 1 ) = Δ t - rozdíl teplot tělesa ve °C

Fyzika 8 Jaké teplo přijme železná polévková lžíce o hmotnosti 80 g, jejíž původní teplota byla 20 °C, když po ponoření do horké polévky se zahřála na 60 °C? 1.4 Výpočet tepla - příklad Řešení: m = 80 g = 0,08 kg t 1 = 20°C t 2 = 60°C c = 0,45 kJ/kg°C Q = ? (kJ) Q = m. c. ( t 2 – t 1 ) Q = 0,08.0,45. ( 60 – 20 ) Q = 1,44 kJ Polévková lžíce přijme 1,44 kJ tepla.

Fyzika 8 Urči hmotnost vody, která při ohřátí z 37°C na 63°C přijala teplo 0,6 MJ. 1.4 Výpočet tepla - příklad Řešení: Q = 0,6 MJ = 600 kJ t 1 = 37°C t 2 = 63°C c = 4,2 kJ/kg°C m = ? (kg) Q = m. c. ( t 2 – t 1 ) 600 = m.4,2. ( 63 – 37 ) m = 5,5 kg Voda měla hmotnost 5,5 kg.

Fyzika 8 Měděný odlitek o hmotnosti 15 kg odevzdal do okolí při ochlazování kJ tepla. O kolik °C se ochladil? 1.4 Výpočet tepla - příklad Řešení: Q = kJ m = 15 kg c = ??? (MFCHT) Δ t = ? (°C) Q = m. c. Δ t = 15. ???. Δ t Δ t m = 5,5 kg Odlitek se ochladil o ?????? °C.

Fyzika 8 Při tepelné výměně přechází teplo z tělesa o vyšší teplotě na těleso o nižší teplotě. V tělese, které teplo odevzdává, se snižuje jeho vnitřní energie a v tělese, které teplo přijímá, se jeho vnitřní energie zvyšuje. 1.4 Zákon zachování energie Podle zákona o zachování energie se v izolované soustavě ( to znamená, že nejsou žádné ztráty do okolí ) celková energie nemění. Proto platí:

Fyzika 8 V izolované soustavě je při tepelné výměně teplo přijaté tělesem o nižší teplotě ( t 1 ) rovno teplu odevzdanému tělesem o vyšší teplotě ( t 2 ). odevzdanému tělesem o vyšší teplotě ( t 2 ). Zákon zachování energie Platí – matematický zápis ZZE ( t je výsledná teplota po tepelné výměně ): m 1. c 1. ( t – t 1 ) = m 2. c 2. ( t 2 – t )

K o n e c II. č á s t i

Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, II. díl, Bohuněk, Prometheus ISBN Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, ISBN Jáchim F., Tesař., Fyzika pro 8.ročník základní školy, SPN, ISBN Rauner K. a kol., Fyzika 8., Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN Bohuněk J., Pracovní sešit k učebnici fyziky 8, Prometheus, ISBN Rauner K. a kol., Fyzika 8 Pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN Odkazy a použitá literatura: Obrazová část: