Metodický list  Výuka probíhá diskusní formou. Vhodnými otázkami se pokoušíme přivést studenty k odhalování struktury sportovní výkonnosti sportovců.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list  Jedním z cílů sportovní činnosti je upevňování zdraví sportujících. Naplňování tohoto cíle klade nemalé požadavky na trenéry, učitele.
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Základy sportovního tréninku mládeže
Výuka probíhá metodou řízené diskuse. V první části se věnujeme přirozeným rozdílům, které charakterizují sport mužů a sport žen, ve druhé se věnujeme.
Žena a sport Mgr. Lukáš Cipryan.
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Trénink atletických skoků
Taktická příprava Michal Lehnert.
Základy sportovního tréninku
Kondiční příprava hráče baseballu
. V učení nacházíme tři současně probíhající procesy:
Technická, taktická a psychologická příprava
Metodický list Úkolem této prezentace je přiblížit obsah pojmů tělesná kultura, tělesná výchova, sport a jeho součásti, které se ne vždy správně používají.
Žena a sport.
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Metodický list Se sportem je pojem fair play nerozlučně spjat. Patří k základním kamenům výchovy sportovců všech výkonnostních úrovní a každého věku.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
ROZVOJ SÍLY II. David Zahradník, PhD.
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Schopnosti Pavel Šuranský.
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Periodizace lidského věku: Období dospělosti Období stáří
Typologie sportu seminář.
Psychologie ve sportu Úvod Mgr. Veronika Kavková
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Psychologie koučování
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Řízení sportovního tréninku
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychologie pro sportovní praxi
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
SPECIFIKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU DĚTÍ
Název a kód: FYZIOLOGIE ASEBS Rozsah: Konzultační hodiny: Ukončení: ???? Mgr. Bernaciková – pouze po domluv ě mailem 8x p ř ednáška + 8x seminá ř za semestr.
PLÁNOVÁNÍ SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Motorické učení a jeho fáze Marie Blahutková. Motorické učení Proces získávání pohybových dovedností pomocí opakování Docilita – schopnost motorického.
GYMNASTIKA. CO TO JE GYMNASTIKA ? Gymnastika je soubor tělesných cvičení, jehož cílem je všestranný rozvoj lidského těla a udržení zdatnosti a celkově.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Pedagogická diagnostika
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
Taktická příprava Michal Lehnert.
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii - CZ.1.07/2.2.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Děti a sport Jazyk a řeč.
PERIODIZACE Stanovení po sobě následujících tréninkových cyklů, jejichž obsah, velikost zatížení a opakování se podílejí v určitém časovém úseku na zvyšování.
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Kondiční příprava ve sportu
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
Psychologie koučování
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Metodický list  Výuka probíhá diskusní formou. Vhodnými otázkami se pokoušíme přivést studenty k odhalování struktury sportovní výkonnosti sportovců i aktivně nesportujících osob.  Tento zdroj využívá jen z části odborné tělovýchovné terminologie, většinou se spokojuje jen se srozumitelnými pojmy používanými ve školách i na sportovištích.  Obraz 3 Jsou uvedeny 4 nejdůležitější strukturální oblasti, jejichž vysoký stupeň zvládnutí je předpokladem kvalitního sportovního výkonu.  Obraz 4 Úroveň pohybových schopností je základní podmínkou kvalitního sportovního výkonu, přičemž výsadní postavení zaujímá síla (svalová kontrakce umožňuje pohyb segmentů lidského těla a v konečném důsledku pohyb člověka jako takový).  Obraz 5 Uvedené časování akcelerace je jen velmi hrubé.  Obraz 6 Jde o sportovní dovednosti a jejich zdokonalování.  Obraz 7 Sportovní taktika souvisí s bližším poznáním dané sportovní disciplíny. Závodník skvěle vybavený fyzicky i technicky může prohrát jen volbou špatné taktiky boje či naopak.  Obraz 8 Psychické vlastnosti sportovců často rozhodují v důležitých fázích soutěží o konečném vítězi. Tyto vlastnosti se někdy označují jako morálněvolní vlastnosti.  Obraz 9 Uvědomění si uvedených poznatků může pomoci mladým sportovcům a stejně tak studentům školy podávat lepší sportovní výsledky. Tím si upevní své sportovní sebevědomí a ujistí se ve smysluplnosti sportovní přípravy.  Obraz 10 Studenti se mají pokusit ve dvou uvedených sportovních disciplínách pojmenovat jejich nejdůležitější složky výkonnosti (Diskobolos, socha Myrona – 6. století p.n.l., Dřevěnice – nejmasovější turnaj v odbíjené u nás).

 pohybové schopnosti  technická vyspělost  taktické dispozice  psychická odolnost Podíl těchto složek na sportovním výkonu je různý s ohledem na druh sportu.

 síla  rychlost  vytrvalost  obratnost V tréninkové praxi se často uvedené pohybové schopnosti kombinují: síla s rychlosti – výbušná síla, s vytrvalosti – silová vytrvalost atp.

Sílu, rychlost, vytrvalost i obratnost má smysl rozvíjet celé období života až po věk vrcholné výkonnosti. Existují však období větší akcelerace:  síla - období adolescence  rychlost - před pubertou  vytrvalost - období dospělosti  obratnost - průběžně

 úroveň zvládnutí pohybové činnosti, které sportovní disciplínu tvoří (kopací technika u kopané, podání v tenisu, otáčka při hodu diskem, znak v plavání, překonání překážek, způsob běhu, …)  zvládnutí techniky sportovní disciplíny tvoří obvykle nejobjemnější součást sportovní přípravy  zvolená technika musí odpovídat pohybovým schopnostem sportovce  optimální technika se mění s růstem sportovce v průběhu života

 způsob realizace sportovního výkonu (rozestavení hráčů ve hrách, osobní nebo zónová obrana v košíkové, volba tempa ve vytrvalostním běhu, …)  taktiku určuje trenér po dohodě se svěřencem  může se měnit dle vývoje soutěže  musí odpovídat možnostem sportovce

 schopnost sportovce vyrovnat se s aktuálními stavy v průběhu soutěže (negativní změny ve vývoji závodu, nepřízeň publika, povětrnostní vlivy, výkon rozhodčího, očekávání vítězství rodiči, diváky, médií nebo naopak skepse …)  bojovnost, volní úsilí  víra v konečný úspěch  umění zvrátit nepříznivý průběh závodu  bojovat do posledního metru, sekundy, míče, hvizdu rozhodčího  vyrovnat se s cizím prostředím, diváky, kteří fandí třeba soupeři

 Při plnění praktických disciplín v TVZ uplatňujete všechny složky sportovní výkonnosti pro co nejlepší výsledek, který je dán známkou nebo jinou hodnotící charakteristikou.  Jejich důležitost je různá s ohledem na disciplínu, kterou vykonáváte.  Kombinace všech strukturálních složek sportovní výkonnosti tvoří konečný sportovní výkon

DISKOBOLOSDŘEVĚNICE Foto - Foto -

ZDROJE CITACÍ  ČELIKOVSKÝ, DrSc., a kol., Prof. PhDr., Stanislav. Antropomotorika. Praha: SPN, 1979