Spalovací motory Výbušný motor Ottův Výbušný dvoutaktní motor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

16. Kruhový děj s ideálním plynem, 2. termodynamický zákon
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
Julius Robert von Mayer
I. Zákon termodynamiky doc. Ing. Josef ŠTETINA, Ph.D.
PraCOvnÍ cykly spalovacÍch motorů
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
TEPELNÉ MOTORY.
Plyny.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
Spalovací motory.
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Pístové spalovací motory
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Digitální učební materiál
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Stroje na stlačování a dopravu vzdušin
Spalovací Turbína.
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Struktura a vlastnosti plynů
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Spalovací motor jako zdroj energie. 2. Charakteristika automobilových paliv. 3. Pracovní.
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Úvod, bezpečnost a protipožární ochrana. 2. Charakteristiky motorových paliv. 3.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Spalovací motor jako zdroj energie. 2. Charakteristika automobilových paliv. 3. Pracovní.
16. Kruhový děj s ideálním plynem, 2. termodynamický zákon
Pístové spalovací motory
Spalovací motory Témata cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Elektrárny 1 Přednáška č.3
E1 Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
Transkript prezentace:

Spalovací motory Výbušný motor Ottův Výbušný dvoutaktní motor Vznětový motor Dieselův Výbušný Wankelův motor Prezentace motorů převzata z multimediální encyklopedie Diderot

Spalovací motory (Wankelův, Stirlingův, Otův motor)

Spalovací motory – Ottův (zážehový, výbušný)) 3 p Odvod spalin Izochorický odvod tepla – otevření ventilu odvod spalin Adiabatická komprese směsi Adiabatická expanze – jediná pracovní změna Izochorický přívod tepla - výbuch směsi Nasávání pracovního media 2 ao 4 kompresní poměr: tlakový poměr: účinnost termická: práce oběhu: ao = a34 - |a12| 1 v T 3 2 4 p2 = 1,5 MPa, t2 = 300 oC 1 p3 = 6,5 MPa, t3 = 2 600 oC s

Spalovací motory – Dieselův (vznětový) 2 3 Odvod spalin Izochorický odvod tepla – otevření ventilu, odvod spalin Adiabatická expanze –pracovní změna Izobarický přívod tepla - hoření přiváděné nafty Adiabatická komprese vzduchu Nasávání pracovního media ao součinitel plnění: účinnost termická: práce oběhu: ao = a23 + a34 - |a12|= qa. ht 4 1 v T 3 2 4 p2 = 4,2 MPa, t2 = 550 oC 1 p3 = 4,2 MPa, t3 = 1 700 oC s

Spalovací motory – Sabateův Izochorický odvod tepla – otevření ventilu odvod spalin Odvod spalin Izochorický přívod tepla - výbuch přivedené nafty Adiabatická expanze – jediná pracovní změna Adiabatická komprese vzduchu Nasávání pracovního media Izobarický přívod tepla - hoření směsi účinnost termická: práce oběhu: ao = a34 + a45 - |a12|

Spalovací motory – skutečný oběh a porovnání oběhů Porovnáváme: maximální teplotu přivedené teplo kompresní poměr Který oběh má vyšší účinnost Ottův nebo Dieselův? Tmax s 1 2 3D 30 4D 4O T s 1 2 3D T 3O 4D 4O Tmax s 1 3D T 3O 4D 4O 2O 2D

Spalovací turbíny – Braytonův, Ericssonův oběh Odvod spalin (do výměníku) Adiabatická expanze v turbíně Adiabatická komprese vzduchu v kompresoru Izobarický přívod tepla - hoření ve spal.komoře účinnost termická: práce oběhu: ao = a34 - |a12|

Spalovací turbíny – konstrukční řešení Řez plynové turbíny nejmenších výkonů od Kawasaki

Spalovací turbíny – zvyšování účinnosti Plynová turbína Siemens pro paroplynový cyklus (účinnost v paroplynovém cyklu cca 58 %) Applications Gross power output Gross efficiency V94.3A 265 MW 38.5 % V94.2A 190 MW 35.2 % V94.2 157 MW 34.4 % V64.3A 67 MW 34.7 % Maximální teplota spalin: 1190 OC Teplota výstupních spalin: 565 OC Průtok: 640 kg.s-1 NOx : 25 ppm

Carnotizace spalovací turbíny Turbína 1 Turbína 2 Regenerační výměník Spalovací komora 2 Spalovací komora 1 Výkon soustavy 2+ 2 1+ 1 2’ 3 4+ 5 4 3+ Kompres. 1 Kompres. 2 Mezichladič

Spalovací turbíny v leteckých motorech Náporové motory Turbokompresorový motor Pulzní náporový motor

Princip turbíny a turbokompresoru