„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Měsíc Měsíc jako vesmírné těleso, zatmění, dmutí moře
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU ZÁKON ZACHOVÁNÍ HYBNOSTI
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
Hydrosféra – vodstvo na pevnině
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Planeta Země – Exogenní činitelé 2
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
8. RELATIVISTICKÁ DYNAMIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
Planeta Země – Endogenní činitelé
Hydrosféra – Ledovce, Podpovrchová voda
Pohyby Země Název školy
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SMYKOVÉ TŘENÍ
Planeta Země – Pedosféra
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Vliv pohybu Země a Měsíce na život na Zemi
POHYBY MOŘSKÉ VODY.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Globální cirkulace atmosféry
MAGNETICKÁ SÍLA A GRAVITAČNÍ SÍLA
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _612 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Planeta Země - Litosféra
Sluneční soustava a Měsíc
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Planeta Země – Exogenní činitelé 1
1 POHYBY ZEMĚ (žáci mají otevřený Školní atlas světa nebo Školní atlas dnešního světa – v obou případech strany 10-11)
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Slapové jevy Igor Dostal.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Slapy Amálie Knotová 1.B.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
GRAVITACE Fy – prima Yveta Ančincová.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Měsíc a jeho pohyby.
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.  Zpracováno 8.10. 2013, autor: Mgr. Adam Supík Pohyby Země Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Pohyby Země 3. Rotace kolem barycentra Barycentrum – společné těžiště soustavy Země – Měsíc Těžiště je 1700 km pod zemským povrchem Po oběžné dráze neobíhá střed Země, ale barycentrum Kolem barycentra se Země a Měsíc otáčejí V důsledku rotace vzniká odstředivá síla způsobující dmutí

Dmutí – slapové jevy – příliv a odliv Vzniká: Odstředivou sílou vznikající rotací kolem barycentra Přitažlivou sílou Měsíce a Slunce Vliv Měsíce je větší, protože je Zemi blíž

Dmutí – slapové jevy – příliv a odliv Příliv nastává na protilehlých stranách Země Nastává dvakrát za den (1 x gravitační a 1 x odstředivou silou) Doba mezi přílivy je 12 h a 25 min. Každý den je příliv o 50 min později – po týdnu je v době přílivu odliv

Dmutí – slapové jevy – příliv a odliv Velikost přílivu závisí na vzájemném postavení Slunce, Měsíce a Země Skočný příliv: Slunce a Měsíc jsou v jedné rovině

Dmutí – slapové jevy – příliv a odliv Hluchý příliv Přitažlivé síly Měsíce a Slunce se narušují

Dmutí – slapové jevy – příliv a odliv Velikost přílivu ovlivňuje také tvar pobřeží a mořského dna Největší příliv je v zátokách a působí proti ústí řek Fundy Bay 18 m, Normandie 15 m Pororoco 3 m vlna na Amazonce

Pohyby Země 4. Precese Jedná se o pohyb zemské osy Vzniká gravitačními silami vesmírných těles (Měsíc, Slunce) Zemská osa opisuje plášť dvojkužele s vrcholem ve středu Země (P) Trvá zhruba 25 765 let

Pohyby Země 5. Nutace Kývavý pohyb zemské osy při precesi (N)

Zdroje ČAPEK, Richard. Matematická geografie. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2001, 85 s. Učební texty (Univerzita Karlova). ISBN 80-246-0223-7. BIČÍK, Ivan a Bohumír JANSKÝ. Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2001, 135 s. ISBN 80-860-3445-3. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Orbit3.gif http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Tide_overview.svg http://la.wikipedia.org/wiki/Fasciculus:Mareelaflotteiledere.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MtStMichel_avion.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praezession.svg