Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Elektronická učebnice - I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Antické umění Starověké Řecko.
K ULTURA DOBY KLASICKÉ. G RAMOTNOST VE SVĚTĚ V SOUČASNOSTI – CO OVLIVŇUJE GRAMOTNOST LIDSTVA ?
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Právní vzdělání pro celý život reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Stavby Řecké umění Veřejné stavby Z kamene a mramoru Se sloupořadím
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
DUM - Digitální Učební Materiál
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Alternativní zdroje energie
Název Umění starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
12.1 Mimořádné události, IZS
Pokus se vysvětlit pojem KULTURA.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Elektronická učebnice - I
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Elektronická učebnice - II
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Řecká kultura klasické období
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Elektronická učebnice - II
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kultura Říma Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Elektronická učebnice – II
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Starověké Řecko 6. ročník.
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Dějepis Starověk – Řecko 4 Pavel Šupka
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Olympic games 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Řečtí bohové TÉMATICKÝ CELEK: Nejstarší.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Umění starověkého Říma
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.1 Antická kultura drama Zeus (Jupiter) alfabeta Všechny úhly sestrojené na kružnici nad průměrem jsou pravé. Tháletova věta karyatidy „Otec dějepisu“ Hérodotos amfora Hippokratova přísaha Koloseum Vím, že nic nevím. Sokratés Autor: Mgr. Zuzana Kadlecová

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 6.2 Co již víme? Ideálem „kalokagathia“ – člověk by měl být krásný a dobrý zároveň. naučná literatura – Hérodotos: Dějiny krásná literatura – Homér: Ílias, Odysseia Ezop: Bajky Ovidius: Umění milovat drama: tragédie i komedie Řekové položili základy evropské vzdělanosti. filozofie: co je podstatou a smyslem života např. Platón, Aristotelés historie geografie lékařství, zejm. chirurgie Náboženství polyteismus = víra ve větší počet bohů sídlo na Olympu nejvyšší bůh: Zeus (Héra) další bohové: Poseidon, Hádes, Athéna, Afrodita, … Těleso ponořené do kapaliny … Archimédův zákon Heuréka! (Už to mám!) Archimédes a² + b² = c² Pythagorova věta

6.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? knihovny, divadla, kašny, oltáře, stadiony Architektura náboženská: chrámy pro uctívání bohů, věštírny světská: obytné soukromé budovy, úřední budovy, sportovní stavby, kulturní stavby slohy: dórský, iónský, korintský agora - shromaždiště uprostřed města, odehrávaly se zde např. trhy akropole – posvátné návrší uprostřed města stoa – kryté sloupořadí vroubící náměstí nebo ulici (původně sloužilo k ochraně před sluncem nebo deštěm, později k procházkám nebo obchodování) tympanon – trojúhelníkový štít v průčelí stavby, většinou zdobený reliéfy

6.4 Co si řekneme nového? Malířství Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.4 Co si řekneme nového? Malířství = náměty z mytologie i denního života vázové malířství mozaiky: obrazy složené z barevných kamínků reliéfy Sochařství = výjevy z mýtů, sportu, bojů i denního života volné sochy/sousoší nejrůznějších hrdinů reliéfy nejznámější sochaři: Feidiás, Praxitelés, Myrón, …

6.5 Procvičení a příklady Dokážeš vysvětlit následující rčení? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.5 Procvičení a příklady Dokážeš vysvětlit následující rčení? Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem. Ve víně je pravda. Husy zachránily Kapitol. I Ty, můj synu (Brute)? Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného podle svých schopností a svého úsudku. Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co by nebylo správné. Nepodám nikomu smrtící prostředek, ani kdyby mne kdokoli o to požádal, a nikomu také nebudu radit (jak zemřít). Cokoli při léčbě ve styku s lidmi uvidím a uslyším, co nesmí se sdělit, to zamlčím a uchovám v tajnosti. Záchvěvy jsou různé a často přinášejí podivné účinky … někdy se ztratí řeky, často jsou spojeny s ohnivými úkazy … . Předchází a provází je hrozný zvuk podobající se mručení … Vlhkost vře, bahno se vlní, pevné věci jsou vystaveny zuřivému útoku … . Plinius St., Kapitoly o přírodě, 1. st. Z jakého dokumentu může tato ukázka být? Ezopova bajka Homérův epos Hippokratova přísaha Jaká živelná pohroma je zde popisována? Jak se ohlašuje?

6.6 Něco navíc pro šikovné Poznáš tyto stavby? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.6 Něco navíc pro šikovné Pantheon v Římě akvadukt = vodovod vítězný oblouk Poznáš tyto stavby? Akropole v Athénách jezdecký pomník Marka Aurelia

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace History 6.7 CLIL The Olympic Games were a series of athletic competitions among representatives of city-states of Ancient Greece. They were held in honor of Zeus, and the Greeks gave them a mythological origin. Historical records indicate that they began in 776 BC in Olympia. They continued to be celebrated when Greece came under Roman rule, until the emperor Theodosius I. suppressed them in 394 AD as part of the campaign to impose Christianity as the state religion of Rome. The games were usually held every four years, or olympiad, which became a unit of time in historical chronologies. During the celebration of the games, an Olympic Truce was enacted so that athletes could travel from their countries to the games in safety. The prizes for the victors were wreaths of laurel leaves. The games became a political tool used by city-states to assert dominance over their rivals. Politicians would announce political alliances at the games, and in times of war, priests would offer sacrifices to the gods for victory. The games were also used to help spread Hellenistic culture throughout the Mediterranean. The Olympics also featured religious celebrations and artistic competitions. The statue of Zeus at Olympia was counted as one of the seven wonders of the ancient world. Sculptors and poets would congregate each olympiad to display their works of art to would-be patrons. Stadium in Olympia, Greece.

6.8 Test znalostí Pojem alfabeta označuje: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 6.8 Test znalostí Správné odpovědi: Pojem alfabeta označuje: a/ řecký vodovod b/ římský vodovod c/ řeckou abecedu d/ římskou abecedu Olympijské hry mají svůj původ: a/ v Římě b/ v Olympii c/ v Athénách d/ v Miláně Mezi antické druhy sloupů nepatří: a/ dórský b/ iónský c/ korintský d/ achajský Autorem známých eposů Ílias a Odysseia je: a/ Hérodotos b/ Hippokrates c/ Homér d/ Hésiodos c d b Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.9 Použité zdroje, citace Kol. autorů, Dějepis 6. Pravěk a starověk. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Plzeň, Fraus 2007. Mandelová, H., Kunstová, E., Pařízková, I., Dějiny pravěku a starověku, Liberec, Dialog 2001. Obrázky z databáze klipart. http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Theater_Epidauros.jpg&filetimestamp=20080204064655 (slide 2) http://www.umeni.euweb.cz/obsah/recko/drskinskkorintsksloup.html (slide 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stoa_of_Attalos_at_the_Ancient_Agora_of_Athens_3.jpg (slide 3) http://www.mgplzen.cz/aktivity/rim_2004/2denA.htm (slide 3) http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/116754/Staroveke-Recko-z-hlediska-archeoastronautiky.html (slide 4) http://divysveta.webzdarma.cz/zeus.html (slide 4) http://iob.webnode.cz/skola/dejepis/ucebni-materialy-6-rocnik/ (slide 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Apollo1.JPG (slide 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:AC_marbles.jpg (slide 4) http://en.wikipedia.org/wiki/Pantheon,_Rome#Christian_modifications (slide 6) http://cs.wikipedia.org/wiki/Ath%C3%A9ny (slide 6) http://italie.svetadily.cz/lazio/Rim/za-poznanim/clanky/Rim-Kapitol (slide 6) http://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_Games (slide 7) http://cs.wikipedia.org/wiki/Olympijsk%C3%A9_kruhy (slide 7)

6.10 Anotace Autor Mgr. Zuzana Kadlecová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 6.10 Anotace Autor Mgr. Zuzana Kadlecová Období 01 – 06/2013 Ročník 6. ročník Klíčová slova Antická kultura, náboženství, drama a divadlo, olympijské hry, architektura, sochařství, věda. Anotace Prezentace popisuje přínos antické kultury, tj. kultury starověkého Řecka a Říma, moderní Evropě.