Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Gramatika Přídavná jména II
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Emil Zátopek.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jazykověda a její disciplíny
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_06_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
CERMAT 2007 Celostátní hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. tříd a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_CJL_2 Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jazykovědné pojmy M - Z Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykové pojmy A - G Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Komplexní jazykový rozbor
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_14_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Libor Bucifal juniorský reprezentant ČR na vytrvaleckých tratích.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_10_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
- slohové útvary informačního postupu
ZPRÁVA OZNÁMENÍ Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Školník Kulda je jednička
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_139
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
VY_32_INOVACE_183 Tomáš Nový osmý opakování České republiky
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
Pohyb těles-fyzika hrou
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. KONTROLNÍ OPAKOVACÍ TEST
Školník Kulda je jednička
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Jméno autora Datum vytvoření Ročník Vzdělávací Téma – název Anotace
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: 05.04.2013 Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_O8_CJL_2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace, Estetické vzdělávání Vzdělávací obor: Sloh a komunikace Tematický okruh: Slohové útvary Téma: Zpráva Metodický list/anotace: Procvičování pozorného čtení, otázky k přečtenému textu, práce s textem, konečným úkolem je napsání krátké zprávy, možno použít jako opakování ve vyšších ročnících, výhodnější je, mají-li žáci tištěnou podobu zprávy před sebou.

SLOHOVÁ PŘÍPRAVA ZPRÁVA

ÚKOL Pozorně si přečtěte novinovou zprávu Odpovězte na otázky

Maratónci v Curychu Minulý víkend se běžci Slavoje České Budějovice bratři Petr a Michael Freilachovi zúčastnili 11. ročníku Curych maratonu. Závod, který je rovněž švýcarským mistrovstvím, se běžel za chladného počasí (kolem 5˚C), ale i tak se na start postavilo přes 4 000 běžců. V této konkurenci se v čase 2:39:32 umístil Petr na 36. a jeho bratr Michael v osobním rekordu 2:40:27 na 40. místě. Těmito časy se bratři zároveň zařadili na 6. a 9. místo v letošních českých tabulkách. Vítěz závodu B. Kadesse z Etiopie zaběhl nový traťový rekord 2:07:44, což se podařilo i nejlepší ženě závodu, Chorvatce E. Ljubličové časem 2:25:44. Pokud se Petrovi a Michaelovi podaří včas zregenerovat síly, tak se objeví i na startu populárního běhu Kolem Borovan na 25 km.

1. V jakém příbuzenském poměru jsou Petr a Michael Freilachovi? A) Jsou to bratři. B) Jsou to bratranci. C) Freilachovi – pouhá shoda jmen, nejsou příbuzní. D) Jsou to bratři, dokonce dvojčata.

2. Jaké bylo umístění českých běžců v závodě? A) Mladší Michael doběhl v lepším čase než Petr. B) Petr i Michael zaběhli shodný čas jako vítězka závodu žen. C) Michael byl o 2 místa za Petrem. D) Michael skončil 9. a Petr doběhl na 6. místě.

3. Vyberte správnou odpověď: A) E. Ljubličová zaběhla stejný čas jako vítěz. B) Oba čeští závodníci doběhli v osobním rekordu. C) Maraton je závod na 25 km. D) Zvítězil závodník z východní Afriky.

4. Posuďte časy závodníků, vyberte odpověď: A) Petr Freilach byl pomalejší než Michael téměř o minutu. B) Nejrychlejší žena měla lepší čas než závodník na 40. místě. C) Etiopan zaběhl národní rekord časem 2:07:44. D) Průměrní běžci dokážou maratón zaběhnout pod 2 hodiny.

5. Kde se závod konal? A) Ve Slavoji České Budějovice. B) V největším švýcarském městě. C) Kolem Borovan. D) V hlavním městě Švýcarska.

Správné odpovědi: 1. A) Jsou to bratři. 2. C) Michael byl o 4 místa za Petrem. 3. D) Zvítězil závodník z východní Afriky 4. B) Nejrychlejší žena měla lepší čas než závodník na 40. místě. 5. B) V největším švýcarském městě.

ZPRÁVA: Přináší stručně, jasně a přehledně základní údaje o události, která již proběhla Je základní jednotkou zpravodajství Měla by obsahovat alespoň jeden nový, neznámý fakt Měla by být aktuální, objektivní, spolehlivá Odpovídá na otázky KDO, KDY, KDE?

ÚKOL: Napište zprávu A) o soutěži kadeřnic (kosmetiček, v psaní na klávesnici…) na naší škole B) o kulturním vystoupení žáků školy v Domově důchodců C) o výstavě fotografií žáků školy

Literatura MAŠKOVÁ, Drahuše: Český jazyk – přehled středoškolského učiva, Třebíč VYUKA.CZ 2006, ISBN: 80-902571-5-1