Bezobratlí živočichové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biologická prezentace – Ploštěnci Barbora Svobodová
Advertisements

TÉMA : PLOŠTĚNCI ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Strunatci Chordata.
PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
KMEN: STRUNATCI Chordata
Obecná charakteristika Stavba těla
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
Kmen: Ploštěnci mají zploštělé, oboustranně souměrné tělo
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
TRIBLASTICA.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Trávící soustava - úvod
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_9B7 PLOŠTĚNCI, HLÍSTI morfologie a anatomie
Trávicí soustava.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Živočichové rybníka Žahavci a ploštěnci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
KMEN: PLOŠTĚNCI.
Kroužkovci.
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
PLOŠTĚNCI Dělení: PLOŠTĚNKY MOTOLICE TASEMNICE.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
CZ.1.07/1.1.26/ Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově Výukové materiály z biologie pro vyšší gymnázia Autoři projektu Přírodní vědy hrou - výuka.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
Ploštěnci, hlístice, vířníci
Ploštěnci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Žahavci – žahaví dravci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Kmen: Ploštěnci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou ploštěnců.
Přírodopis: ŽAHAVCI.
MĚKKÝŠI.
Vzkaz pro vás!  Milí sedmáci,
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kmen Ploštěnci.
MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Bezobratlí živočichové Ploštěnci

Charakteristika příklad zástupce: ploštěnka mléčná - výskyt: - voda, bahno, vlhká místa - velikost: - 1-1,5 cm - potrava: - drobné živé nebo uhynulé rostliny a živočichové

Charakteristika příklad zástupce: ploštěnka mléčná - jedinec s plochým tělem - tělo je dvoustranně souměrné - stavba těla: - přední a zadní část - břišní a hřbetní část

Stavba těla tělo je vícevrstevné: - pokožka s řasinkami, svalový vak, trávicí dutina Jak se nazývá tělní dutina nezmara?

Stavba těla trávicí soustava - ústa uprostřed těla na břišní straně - rozvětvené střevo s trávicími šťávami - živiny vstřebávány všemi buňkami v těle - nestrávené zbytky jdou ústním otvorem ven Jak se nazývají látky, které štěpí potravu?

Stavba těla trávicí soustava

Stavba těla vylučovací soustava - odstraňuje škodlivé a nadbytečné látky (vodu) z těla - je tvořena speciálními buňkami a kanálky, které se spojují a pak společnými vývody ústí na povrch těla

Stavba těla nervová soustava - nervové uzliny + nervové provazce → provazcovitá nervová soustava Kde jsou v těle ploštěnky uloženy nervové uzliny?

Stavba těla dýchací soustava - celým povrchem těla - kyslík pronikající do buněk používá k uvolnění energie potřebné k životu smyslové orgány - oči (reagují na světlo) - hmatové laloky

Stavba těla rozmnožovací soustava - hermafrodité - vývoj přímý - regenerace Která skupina živočichů je schopna regenerace?

Další druhy ploštěnek ploštěnka potoční

Doplňte zápis do sešitu: Ploštěnci - sladkovodní zástupce - stavba těla - trávicí, dýchací, vylučovací, nervová, rozmnožovací soustava - smyslové orgány

Zdroje http://www.cdb.riken.jp/ http://www.biopix.dk/ http://mek.niif.hu/ http://www.umanitoba.ca/ http://www.biology.uco.edu/ http://www.gify.nou.cz/ http://www.infovek.sk/ Kvasničková, D. Ekologický přírodopis 7. Praha: Fortuna, 2002.