List autor: David Hainall.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Lukáš Petr 5. A Stonek.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
List Andrea Adamusová 2010.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s tvary a druhy listů a jejich funkcí   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ORGÁNY ROSTLIN-LIST.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
LIST.
13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Rostlinné orgány - list
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Přechod rostlin na souš
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Kořen autor: David Hainall.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_04_PRVOUKA 3. ROČNÍK_LISTY ROSTLIN ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ukázky borky.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
Vegetativní orgány rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
List Mgr. Helena Roubalová
Stavba rostlinného těla List
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Uspořádání rostlinného těla
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
List (fylom).
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Stonek autor: David Hainall.
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
LIST.
List = fylom A) Funkce: - fotosyntetická (asimilace CO2, tvorba glukozy) - transpirační (odpar vody) - výměna plynů mzi rostlinou a okolím - zásobní.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
List Filip Novák 5.A.
List Biologie 1. ročník.
LIST Funkce Tvary listu.
LIST.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Žejdlíková VY_32_INOVACE_PŘBOT.03 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření:
LIST. Nadzemní vegetativní orgán Vyrůstá z uzlin na stonku List2.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Vegetativní orgány LIst
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Anatomie rostlinných orgánů
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vegetativní rostlinné orgány
Rostliny - význam a jejich dělení.
Pletiva a tkáně Petra Jůzlová.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Botanika.
Transkript prezentace:

List autor: David Hainall

Listy – charakteristika a význam Nadzemní orgány rostliny. Na rozdíl od kořenů a stonku mají ukončený růst. Probíhá v nich fotosyntéza. Průduchy zajišťují výměnu plynů mezi rostlinou a vnějším prostředím. Průduchy se odpařuje voda.

Postavení listů na stonku Listy vyrůstají z uzlin. Střídavé postavení – z uzliny vyrůstá jeden list. Vstřícné postavení – z uzliny vyrůstají dva proti sobě stojící listy. Přeslenité postavení – z uzliny vyrůstá více listů. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ulistnienie.svg (19. 10. 2010)

Vnější stavba listu žinatina řapík čepel http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leaf_1_web.jpg (19. 10. 2010)

provzdušňovací pletiva Vnitřní stavba listu svrchní pokožka vodivá pletiva asimilační pletivo spodní pokožka provzdušňovací pletiva průduch http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leaf_anatomy_cs.svg (19. 10. 2010)

Pokožka – jednovrstevná Pokožka – jednovrstevná. Na svrchní straně celistvá, na spodní straně průduchy. Průduchy – zajišťují výměnu kyslíku a oxidu uhličitého mezi prostředím a rostlinou a odpařování vody. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leaf_anatomy_cs.svg (19. 10. 2010)

Asimilační pletivo – velký obsah chlorofylu, probíhá v něm fotosyntéza. Provzdušňovací pletivo – mezi buňkami velké prostory, proudění plynů z průduchů k asimilačnímu pletivu a zpět. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leaf_anatomy_cs.svg (19. 10. 2010)

Typy listů Jednoduché Složené http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Aesculus_hippocastanum0.jpg (19. 10. 2010) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Populus_tremula0.jpg (19. 10. 2010)

Význam listů Tvoří většinu zelené hmoty v přírodě. Hlavní potrava býložravců. Součást potravy pro člověka (listová zelenina - saláty, špenát). Listy mohou být používané jako koření - např. bobkový list. Louhování nápojů – např. čajovník čínský. Léčba chorob a úrazů – např. jitrocel kopinatý.

List – shrnutí Nadzemní orgány rostliny. Probíhá v nich fotosyntéza. Průduchy zajišťují výměnu plynů mezi rostlinou a vnějším prostředím. Odpařuje se jimi voda. Části listu: řapík, žilnatina, čepel. Typy listů: jednoduché a složené. Význam: potrava (býložravci, člověk), koření, louhování nápojů, léčba chorob a úrazů.