ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Význam malých vodních ploch pro krajinu
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Evropa: rostliny a živočichové
Den Země – svátek planety
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
SUCHOZEMSKÉ A VODNÍ EKOSYSTÉMY – ZEMĚDĚLSTVÍ A RYBOLOV
Potravní vazby rostlin a živočichů
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Domácí ekologie – pitná voda
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
Společenské a hospodářské prostředí
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Anotace: ČR – Plzeňský kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Krajina a životní prostředí
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.01 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda - chov zvířat,pěstování plodin Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: sedmý ročník základní školy

Počátky přeměny prostředí člověkem Člověk začal významně ovlivňovat krajinu a životní prostředí přibližně 5 tisíc let př. n. l. Člověk začal místo lovu a sběru záměrně pěstovat plodiny Docházelo k většímu os í dlování a vzniku měst

Člověk rolník Rolník = zemědělec (vzniklo spojením slov země, myšleno ve smyslu půdy, a dělník) Jeho úkolem je vyrábět zemědělské produkty rostlinného původu V počátcích byl odkázán na výši své úrody a až 80% samotné sklizně musel dávat svému pánovi, ochráncům nebo církvi Ve středověku byla většina lidí rolníky Nejstarší pěstované plodiny: pšenice,ječmen,hrách,čočka,len setý [1 - zdroj ].

Pěstování kulturních rostlin Pro zemědělství jsou nejvhodnější černozemě nacházející se v okolí velkých řek Orba promíchává ornici, její úrodnost a struktura se zlepšuje vápněním, hnojením chlévskou mrvou a umělými průmyslovými hnojivy Delší období klidu mezi jednotlivými fázemi obdělávání pozemků chrání půdu před vyčerpáním Zemědělské stroje: pluh, traktor, kombajn, secí stroje…. Nebezpečí eroze půdy, vyčerpání živin nebo přehnojení

Člověk pastevec Pastevec = pastýř Jeho úkolem je chov domácích zvířat Kočovný život, musel hledat pastviny [1 - zdroj ].

Člověk pastevec Své stádo musel chránit před vlky a zloději Práce osamělých mužů, kočovali se stádem [1 - zdroj ].

Člověk pastevec Chov dobytka je velice důležitý zdroj potravy pro lidstvo, využívá travnatých ploch k chovu vhodných býložravců Určitá plocha může uživit jen omezené množství býložravců, při velkém počtu hrozí nebezpečí rozrušení travnatého pokryvu sešlapem a intenzivním spásaním Afrika – počet kusů dobytka je znakem bohatství kmene, nadměrné počty dobytka ničí celé oblasti, ubírají možnost obživy volně žijícím býložravcům Spásání způsobuje na pastvině zvýšení počtu jedovatých a pichlavých rostlin