Tibet Martin B. Braun.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASIE.
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět:Zeměpis Autor: Mgr. Martina Hašpicová
SLOVINSKO.
Lucie Zelinková Sexta B
Dánsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Německo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Bulharsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Velká Británie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Musilová Tereza VIII.A /2009
Asie.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
IRSKO Robin Plch 8.A
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
MONGOLSKO Nikola Burkoňová.
KEŇA Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků vládního programu zahraniční rozvojové spolupráce ČR a EU.
Oficiální název: Tibetská autonomní oblast – Bod-rang-skyong-ljongs
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Polsko Eliška Pokorná.
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
USA United States of America
Izrael Název: Izrael Originální název: Medinat Yisra'el Hlavní město: Jeruzalém Počet obyvatel: Rozloha (km2): Hustota osob/km2: 285,9.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Francie.
střecha rozporuplného světa
Obsah Asie Mapa Asie Rozdělení Asie Hranice Členitost Povrch Pohoří
ČÍNA – ŘÍŠE STŘEDU rozloha Číny je asi 9,5 mil. km² (4.největší stát)
BENELUX.
1.Hlavní město 13.Kultura 2.Rozloha 15.Zeměpisné podmínky 3.Nejvyšší bod 4.Časové pásmo 5.Obyvatelstvo 6.Státní útvar 7.Mezinárodní identifikace 8.Název.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Velká Británie (Great Britain).
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Ukrajina.
ASIE PŘÍRODNÍ PODMÍNKY.
SLOVINSKO.
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
ASIE - Tibet. ASIE - Tibet OBSAH Mapa Základní informace Sídla Náboženství Vlna sebeupalování Zajímavosti.
LITVA.
Kambodža (Cambodia) Rozlohou poměrně velká, avšak ne příliš významná země s minimálními nerost. zdroji…
Geografické údaje Řecka
Švédsko.
RUMUNSKO.
RAKOUSKO Martin VRZALA.
Made in China Lubomír Bureš
Přírodní podmínky Asie
POLSKO I. Martin VRZALA.
Lotyšsko.
Kanada.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Život obyvatel Asie v různých nadmořských výškách Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-4 Šablona:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
ASIE.
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 14_Východní Asie Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Prezentace.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Svatoňová Pavlína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1B_05_KANADA.
Libanon
INDIE (Indická republika)
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_ASIE
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Pobřeží slonoviny Stát ve střední Africe, na pobřeží Guinejského zálivu Rozloha – km2 Počet obyvatel – 23,7 mil obyvatel (2016) Státní zřízení.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Soutěžní hra RISKUJ Vlajka pro Tibet
Bolívie
Transkript prezentace:

Tibet Martin B. Braun

Základní údaje Oficiální název: Tibetská autonomní oblast, Tibet (Böjul), do 1951 - samostatnost Hlavní město: Lhasa Rozloha: 1 200 000 km2 Počet obyvatel: 2 200 000 Náboženství: Budhismus Úřední jazyk: tibetština, čínština Měna: 1 juan Renminbi (CNY) = 10 t'iao = 10 fenů Podnebí: mírný pás, subtropický pás, tropický pás Tři historické části Ü-Cang Amdo Kham Důležitá telefonní čísla: Ambulance – 120,Hasiči – 119,Policie – 110

Poloha

Státní vlajka Bílá zasnežená hora – symbol Tibetu Šest červených pásů – šest pův. kmenů Slunce – duchovní štěstí Drahokam – 3 buddhistické klenoty – Buddha, Sangha, Dharma Menší drahokam – etické chování Žlutý lem po obvodu – Buddhovo učení

Trocha historie 1903 – Britská armáda poráží tibetskou armádu a Dalajláma utíká ze země 1904 – Lhaská úmluva – Britové pryč ze země, ale otevřeny obchodní tržiště – uznána nezávislost 1907 – nominantní svrchovanost Číny 1913-1914 – nezávislost Tibetu 1940-1951 – invaze čínských vojsk, připojeno k Číne Odpor proti Číně roste, 1958 CIA shazuje dodávku zbraní pro tibetské osvoboditele 1959 – povstání ve Lhase, 80 000 mrtvých, Dalajláma do Indie, exilová vláda, 80 000 utečenců 1966 - Kulturní revoluce Mao Ce Tunga – vlna ničení a drancování 1971 – testy jaderných zbraní

Povrch Tibetská náhorní plošina (střecha světa) Nejvýše položená plošina na světě, prům. nad. výš. 4000-4500 m. n. m. Jižní část ohraničena Himaláji, na západě Karakoram a Pamír, na východě Khun Lun (jeden z nejdelších horských útvarů na Zemi) Vyzvednuty po nárazu Indie, pův. Tibetské moře Další útvary: Náhorní plošina Čhangthang, Transhimálaj,Ngari Gangri

Podnebí Jižní okrajová pohoří zadržují vlhký vzduch z Indie – velice sucho, kontinentální klima Nižší polohy – subtropické 3600 m n.m. - lednový průměr teplot kolem 0 C, srpnový 16,7 C Velice sucho a velice vysoko – výborná viditelnost, maso zůstává dlouho nezkažené, nižsí teplota varu vody, řidší vzduch – problémy s aklimatizací v nížinách

Vodstvo Na východě pramení Mekong, Janc-c-tiang a Chuang Che, Cangpo (Brahmaputra) Ve vyšších polohách – bezodtokové oblasti, slaná jezera – řeky z hor Mnoho dalších jezer – Namcho (Nebeské jezero) – 2207 km2, Ziling, Jamdok Nejvýše položené jezero - Nganglha Ringccho (4748 m n.m.).

Fauna a flóra Izolace území -> vývoj různých druhů endemitů, dnes ředa zdecimována (čínskými vojáky) Osel divoký, jak divoký, antilopy, kamzík, medvěd, vlk, liška, Vegetace – stepní a pustinný charakter Bělostník, všivec, pelyněk, kozinec Výše – pomněky, stračky, astry Nižší oblasti – lesy, výše – jen keřovité porosty, nejvyšší – suché bez vegetace Do 4000 m. n. m. – jedle, tsuka, smrt, bříza Keře – do 4500 m. n. m. – vratič, jalovec Od 50. let se dováží do Číny dřevo z Tibetu

Obyvatelstvo Svébytná kultura, kulturní bohatsví, tradiční zvyky, svátky, vlastní forma Buddhismu (Lámaismus), mnoho klášterů – dnes většina zničena Většinou pastevci, zemědělci (ječmen, pohanka, luštěniny, brambory, oves) V polovině 80. let Čína vyshlásila Konečné řešení tibetské otázky – do Tibetu nastěhováno až 7 000 000 číňanů – ve velkých městech dnes již převyšují původní obyvatelstvo

Města

Images

Mezinárodní den Tibetu – 10. března Prameny: www.tibinfo.cz, Encyklopedie Zeměpis světa Copyrigt Bauvi© 2007