Starověká Indie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

Nacítání ˇ Pro více navštivte Filip-Boril.wz.cz
Starověká Čína 1.A.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KASTY.
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Východní náboženství Petr Machala.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_02.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
VY_32_INOVACE_12 Asie - Jižní Asie
Starověká Indie 6. ročník
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Starověká Indie Petr Machala.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Jižní Asie.
Kultura starověké Indie
Starověká Mezopotámie
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Starověk.
INDIE (Indická republika)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Nejlidnatější světadíl
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
OP VK Využívání ICT Sada č
Starověká Indie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
INDIE.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

Starověká Indie

Rozprostírá se na Indickém poloostrově Teplé a suché podnebí Pravidelné záplavy Indu a Gangy Dostatek vláhy Nížiny v povodí řek částečně pokryty hustou džunglí

Nezávisle na okolním světě se zde vyvíjela společnost v povodí dvou řek INDU a GANGY

Zemědělství Rozšířilo se z Mezopotámie Především závlahové zemědělství Nejúrodnější byly nížiny v povodí Indu Pěstovala se pšenice, ječmen, bavlna, luštěniny a rýže Dostatek stavebního dříví, vzácných barevných dřev, drahokamů a polodrahokamů

Prvotní staroindická kultura Zeměpisná uzavřenost oblasti ovlivnila vytváření vlastní indické kultury Začala se rozvíjet v povodí řeky Indu Od poloviny 3. tisíciletí př.n.l. a dostala název harappská Harappy – nejkrásnější a největší město tehdejší Indie

Města a domy Města budována podle plánu Po hlavních třídách mohly vedle sebe projet i čtyři vozy Čistou a pitnou vodu přiváděli vodovody Ve městě byly vybudovány stoky, které odváděly splašky Domy byly vybaveny koupelnami a dokonce i splachovacími záchody

Harappa

Písmo Původní obyvatelé vytvořili své písmo Zachovalo se málo písemných památek, proto nebylo rozluštěno V průběhu 1. tisíciletí se vytvořilo nové písmo Žáci se ve školách učily texty nazpaměť Ústně se uchovaly a v dalších generacích byly zapsány

Vpád indoevropských kmenů Vývoj původního obyvatelstva v povodí Indu byl přerušen Kolem roku 1500 – vpád Árjů Osvojili si vzdělanost původního obyvatelstva a vytvořili nový stát Jádrem se stalo povodí řeky Gangy

Rozdělení obyvatelstva Společnost byla rozdělena do čtyř vrstev, neboli kast Příslušnost ke kastě byla dědičná Kněží, rádci králů – nejvyšší postavení Náčelníci a bojovníci – odtud byli voleni králové Svobodní zemědělci, řemeslníci a obchodníci Původní podrobené obyvatelstvo – bezprávé

Kultura starověké Indie Položila základy vědním oborům – matematice, lékařství a astronomii Matematika – vytvořili desetinou číselnou soustavu s využitím nuly Lékařství – prováděli složité chirurgické zákroky, předepisovali vodoléčbu, různé byliny a diety

Literatura Védy – rozsáhlý soubor vědomostí staré indické společnosti Nejstarší literární památky Indie Obsahují hymny, motlitby a vyprávění o vzniku světa Hrdinské eposy Mahábháratam a Rámájanam

Architektura Architektura měla zprvu světský charakter Náboženské stavby zastupují tzv. stúpy Budhistické chrámy kopulovitého tvaru

Náboženství – Budhismus Budha = Osvícený Toto jméno dostal Indický princ Siddhárta Gautama (563 – 483 př.n.l) Dnes jeden z nejrozšířenějších náboženských směrů

Náboženství – Hinduismus Stal se převládajícím náboženstvím v Indii Uctívali mnoho nejrůznějších bohů Obvykle se zobrazují se čtyřma a více rukama

Vypracoval Filip Dvořák