ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Advertisements

ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
VY_32_INOVACE_03_ Příprava na čtení (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Čtení slabik S, V, T (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_08_Čtení slabik J,P (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_09_ čtení slov 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_12_ Čtení slov s porozuměním 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_06_Čtení slabik (SADA ČÍSLO 1)
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_12_Číslice 11 – 20 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
Přirozené a umělé ekosystémy.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Pole.
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_10_ čtení slov 2 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_16_Čtení slov s di, ti, ni (SADA ČÍSLO 4)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Užitkové rostliny.
Polní plodiny Filip Bordovský.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
VY_32_INOVACE_ 13_porovnávání čísel do 20 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_Č tení s využitím alternativních metod čtení - zvířata (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_01_ Příprava na čtení 1 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_02_ Příprava na čtení 2 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_ 15_číselné řady do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Čtení s využitím alternativních metod čtení – hračky (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_03_Sčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_04_ Odčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Ekosystém pole Rostliny
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
OBILOVINY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: obiloviny, charakteristika, složení, pšenice, žito, ječmen,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Přirozené a umělé ekosystémy.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Pole - kulturní rostliny
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_16_Obiloviny
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
Transkript prezentace:

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis VY_32_INOVACE_ 06_Využití hospodářsky významných rostlin (SADA ČÍSLO 3) 1 (1)

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Ilona Pauzová, Bc. Věra Kratochvílová Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: červenec 2012 Ročník, pro který je VM určen: 7. – 10. ročník ZŠ speciální Vzdělávací obor: Člověk a příroda Učivo: poznávání přírody, hospodářské rostliny – obilniny, okopaniny a olejniny Metodické poznámky: Výukový materiál slouží k seznámení s významnými hospodářskými rostlinami a jejich využitím pro člověka. Prezentace obsahuje výukovou část i část vhodnou pro procvičení daného učiva. Použité zdroje: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, kliparty MS Office, MS Powerpoint

Dnes si připomeneme hospodářské plodiny a jejich využití. Ahoj kamarádi. Dnes si připomeneme hospodářské plodiny a jejich využití.

některé rostliny jsou pro člověka potřebnější a důležitější než jiné potřebuje je k výrobě potravin nebo ke krmení hospodářských zvířat proto je pěstujeme ve větším množství na polích takovým rostlinám říkáme hospodářské rostliny dělíme je na obilniny, olejniny a okopaniny

Pojďme si přečíst v moudré knize, co píšou o rostlinách pěstovaných na polích. Klikej na bubliny. Olejniny Okopaniny Obilniny

pěstování obilí je důležité pro výrobu mouky OBILNINY pěstování obilí je důležité pro výrobu mouky pěstujeme pšenici, ječmen, žito a oves obilniny se také využívají ke krmení zvířat jednotlivé druhy obilí se od sebe liší velikostí a tvarem klasu i velikostí zrn mezi obilniny se řadí i kukuřice

OBILNINY žito oves ječmen kukuřice pšenice

na polích pěstujeme rostliny, ze kterých se vyrábí olej OLEJNINY na polích pěstujeme rostliny, ze kterých se vyrábí olej olej shromažďují rostliny ve svých semenech mezi olejniny patří řepka olejná, mák a slunečnice

OLEJNINY slunečnice řepka olejná mák setý

polní rostliny, které se používají jako předplodina pro obilniny OKOPANINY polní rostliny, které se používají jako předplodina pro obilniny mezi okopaniny řadíme řepu a brambory brambory řepa

A nyní si vše zopakujeme pomocí několika úkolů. Co vy to?

JAK SE JMENUJÍ HOSPODÁŘSKÉ ROSTLINY, ZE KTERÝCH SE PŘEVÁŽNĚ VYRÁBÍ MOUKA? OBILNINY správná odpověď

JAK SE JMENUJÍ HOSPODÁŘSKÉ ROSTLINY, ZE KTERÝCH ZÍSKÁVÁME OLEJ? OLEJNINY správná odpověď

DO JAKÉ SKUPINY HOSPODÁŘSKÝCH ROSTLIN PATŘÍ BRAMBORY A ŘEPA ? OKOPANINY správná odpověď

Z ČEHO JSOU ZÍSKÁNY TYTO SUROVINY? CUKR BRAMBOROVÝ ŠKROB HRUBÁ MOUKA SLUNEČNICOVÝ OLEJ PIVNÍ SLAD OVESNÉ VLOČKY ŽITNÁ MOUKA ŘEPKOVÝ OLEJ ŽITO JEČMEN OVES ŘEPKA OLEJNÁ CUKROVÁ ŘEPA BRAMBORY PŠENICE SLUNEČNICE

Z ČEHO JSOU VYROBENY TYTO POTRAVINY? TMAVÝ CHLÉB HRANOLKY KOSTKOVÝ CUKR POPKORN MAKOVÁ BUCHTA OVESNÁ KAŠE PIVO ROHLÍK JEČMENNÝ SLAD KUKUŘICE MÁK OVES HLADKÁ MOUKA BRAMBORY CUKROVÁ ŘEPA ŽITNÁ MOUKA

Opět získáváte jedničku a pochvalu. Brzy na viděnou. Všechny zdraví Agáta.

POUŽITÉ ZDROJE: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, multimedia s.r.o. Kliparty MS Office