VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_113.
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
Druhy výtvarného umění
ŘÍMSKÝ KALENDÁŘ Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Projekt Sedmikráska
Obrázek s motýly Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 4
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
Akrylová malba „alla prima“
Figurální malba pomocí projekce
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu: VY_32_INOVACE_439.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - II
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Body art - ruce Název školy
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Malba akrylovými barvami
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_ZB04_2364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Svojanov – pokoj č.4. Portmoneum I. – nástěnné malby Josefa Váchala.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
EU_52_sada 1_19_ZPM_Enkaustika_Lich
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Stylizace kresby figury a detailů
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Akční malba Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
Malba Martina Lietavcová.
Transkript prezentace:

VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Autor: Lucie Oharková Název: VY_32_INOVACE_VV_05_06_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

ENKAUSTIKA téma: Drahokamy v písku vzdělávací obor: Výtvarná výchova, I. st. ZŠ anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický i technologický postup. Obsahuje ukázky detailů i celek prací žáků 5.třídy.

Technika, materiál a pomůcky Enkaustika (z řečtiny) je malířská technika starověkého antického původu, při níž se užívalo barviv třených se zvlášť připraveným voskem. Po dokončení se tato vosková malba horkem spojovala a vpalovala k podkladu, byla napojena voskem, enkaustována. zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Enkaustika Pro využití této náročné malířské techniky ve škole budeme potřebovat dobrou organizaci skupin žáků. Materiál: Latex, olejové barvy, včelí vosk. Z pomůcek: vařič, horkovzdušnou pistoli, plechovky k roztavení vosku, špachtle různých šířek… Na pískové pozadí: písek, Duvilax. Polodrahokamy pro úvodní motivační hru, knihy.

Téma, motivace Vmíchejte polodrahokamy do nádoby s pískem, nechejte žáky, aby je náhodně vylovili. Pracujte s klíčem k určování nerostů. Prohlédněte si v knize zpracování šperkařského kamene – různé druhy broušení. Všímejte si barevnosti, struktury, lesku jak u opracovaných kamenů, tak u nálezů kamenů v surovém stavu.

Technologický a metodický postup v Žáci si měkkou tužkou nakreslí přípravné skici na náčtkový papír. Vychází z haptického i vizuálního zážitku při hře s kameny. Lze se inspirovat i obrázky z knih ze světa drahých kamenů. Žáky vedeme k zajímavému řešení kompozice, motivujeme je k zvětšení proporcí drahokamů. Formát papíru by měl odpovídat formátu sololitu nebo lepenky, na kterou budou enkaustiku realizovat. Savost podkladu upraví nátěrem Latexu. Po zaschnutí nátěru přenesou skicu s použitím kopírovacího papíru. Práce u vařiče s voskem je určená pro střídající se skupiny žáků, dbáme na jejich bezpečnost. Tavení včelího vosku probíhá již při nižších teplotách!

Tření olejových barev s rozehřátým včelím voskem žáci provádí pomocí špachtlí přímo na podkladu obrazu. Používají gumové rukavice. Pokud přece jen přijdou do styku s olejovou barvou odstraní ji z rukou tekutým mýdlem vytlačeným přímo ze zásobníku. Voda se k mýdlu nepřidává – olejové barvy nejsou v emulzi mýdla a vody rozpustné! Teprve na konec očisty si žáci pod proudem vody spláchnou hustou znečištěnou mýdlovou pěnu, která do sebe rozptýlila zbytky barvy.

Pro vykrytí pozadí malíři v miskách rozmíchají hustší směs písku, Duvilaxu a trochy vody. Hmotu nanáší lžičkou v dostatečné vrstvě. Je potřeba okamžitě umývat odložené pomůcky. Obrazy nechají zasychat ve vodorovné poloze. Žáci mohou postupovat ve dvou skupinách. V jedné nejprve vykryjí pozadí, ve druhé naopak začínají enkaustikou ztvárňovat drahokamy. Posledním technologickým krokem je přetavení enkaustiky proudem horkého vzduchu, kdy se barva s voskem definitivně spojí. Dosáhneme jednolitého povrchu, který lze po ztuhnutí vyleštit hadříkem do vysokého lesku. Žáci pracují s tavnou pistolí pouze nad nehořlavou podložkou a pod dohledem pedagoga. Abychom si usnadnili úklid, používáme podkladové papíry a nepropustné podložky, dbáme na důsledný úklid. Pozor na nahřátou pistoli a nevychladlý vařič!

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů. Autory obrazně vizuálních vyjádření jsou žáci ZŠ Sedmikráska o.p.s..