Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

Laboratorní a terénní cvičení
Praktická cvičení z botaniky
A jak je to u živočichů? (tkáně)
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
VODIVÁ PLETIVA VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.02/Li VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.01/Li
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.16 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Transport raněných Typ: DUM - výkladový Předmět: TVZ Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Základní postupy v biologii
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Digitalizace výuky Příjemce
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Rostlinné orgány - kořen
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
2. Laboratorní cvičení.
Laboratorní práce č. 3 List
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Anatomie rostlinných orgánů
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P6_1.8 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Vegetativní části - kořen Typ: DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: leden 2014

METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. V rámci laboratorních cvičení si žáci zopakují charakteristiku vegetativních části rostlinného těla. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Pro zápis použijeme předepsaný protokol.

Protokol č. Téma: Vegetativní části - kořen Jméno: Datum: Pomůcky: kořen orchideje,pelargonie,monstery.mikroskop s příslušenstvím. . Úloha: č.1. – 3. Závěr:

Doplň - teoretický základ ke cvičení: Charakterizuj funkci kořene…………… Co jsou cévní svazky………………….. Vzdušné kořeny funkce ………………

Pozorování kořene dvouděložných rostlin – příčný řez. Úloha č.1 Pozorování kořene dvouděložných rostlin – příčný řez.

Postup č.1 Pomůcky: kořen pelargonie, voskovka Žiletkou provedeme tenké příčné řezy kořenem dvouděložné rostliny. Nejtenčí řez přeneseme na podložní sklíčko, zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme celý řez a popíšeme.

Obrázek č.1 - příčný řez kořenem – parenchym,rhizodermis,cévní svazek

Pozorování kořene jednoděložných rostlin – podélný řez. Úloha č. 2 Pozorování kořene jednoděložných rostlin – podélný řez.

Postup č. 2 Pomůcky: kořen orchideje Provedeme podélný řez kořenem jednoděložné rostliny. Žiletkou provedeme tenké řezy kořenem. Přeneseme na podložní sklíčko, zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme celý řez a popíšeme.

Obrázek č.2- Podélný řez kořenem-cévní svazky

Pozorování vzdušných kořenů monstery. Úloha č.3 Pozorování vzdušných kořenů monstery.

Postup č. 3 Pomůcky: kořen monstery Provedeme příčný řez kořenem rostliny. Žiletkou provedeme tenké řezy kořenem. Přeneseme na podložní sklíčko, zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme celý řez a popíšeme.

Obrázek č. 3 - vzdušné buňky v dřeni monstery

Odpověz na otázky. Jaký je rozdíl ve stavbě kořene jedno- a dvouděložných rostlin? Pojmenuj 3 typy cévních svazků? Taxonomicky zařaď orchidej.

Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohl(a) zlepšit.

Použitá literatura a obrázky Vlastní zdroje Obr. 1, 2, 3 – archiv autora