Charakteristické znaky MHD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Grafikon vlakové dopravy
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Dispečerské řízení pražského metra
Dopravní charakteristiky
Bezbariérovost veřejné dopravy
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Teorie dopravního proudu
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Železniční doprava Základní pojmy
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Navrhování dopravní obsluhy ve městě
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
Tramvajová vozidla.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Optimalizace dopravní obslužnosti území Ing.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Dopravní charakteristiky
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

Charakteristické znaky MHD

Nerovnoměrnost přepravního proudu Posuzuje se parametrem: [os·h-1 ] Počet přepravených osob za hodinu

Součinitel přepravní nerovnoměrnosti Časová nerovnoměrnost Přepravní špička: časový úsek ve kterém je intenzita přepravního proudu vyšší jak průměr za sledované období Přepravní sedlo: časový úsek ve kterém je intenzita přepravního proudu nižší jak průměr za sledované období Součinitel přepravní nerovnoměrnosti

Linková nerovnoměrnost Nerovnoměrnost intenzity proudu v různých profilech linky. %

Pravidelnost dopravy Intervalová doprava: jízda vozidel, jedoucích za sebou v dopředu stanovených pravidelných časových odstupech měřených v daném profilu komunikace = interval dopravy Špička: Vysoká intenzita proudu Interval krátký Nedostatečný počet vozidel =Obsazení vozidel vyšší než obsaditelnost Sedlo: Nízká intenzita proudu Interval delší dostatečný počet vozidel =Obsazení vozidel nížší obsaditelnost = vyšší pohodlí cestování

Vysoká přepravní kapacita je schopnost dopravních prostředků přepravit za jednotku času určité množství osob v daním směru určeném profilu trasy. MHD je charakteristická vysokou přepravní kapacitou max. hodnoty pro max. obsazení: autobusová a trolejbusová doprava 4500 míst·h-1 tramvajová doprava 12000 míst·h-1 rychlodráha, metro 50000 míst·h-1 Přetížitelnost vozidel: je schopnost dopravních prostředků přepravit větší počet cestujících než je normální nebo max. obsaditelnost.

Kyvadlový charakter dopravy Linkový provoz: vozidla se zpravidla v průběhu provozu pohybují po téže trase - lince. Kyvadlový provoz: vozidlo se pohybuje pravidelně mezi koncovými stanicení linky. Na konečných stanicích je krátké zdržení (max. 10 % jízdní doby) pro odpočinek obsluhy. Typy linek:

Krátké mezistaniční vzdálenosti Přepravní vzdálenost: je vzdálenost konkrétní přepravy s vyžitím dopravního prostředku Průměrná přepravní vzdálenost: vzdálenost na kterou se průměrně přepraví jedna osoba MHD průměrná přepravní vzdálenost 3 – 15 km Mezistaniční vzdálenost: centrum: cca 500 m obvod města: cca 1000 – 2000 m tramvajová doprava nejkratší MV metro, rychlodráhy nejdelší MV

Přímá vazba na jiné druhy dopravy přestupní terminály citlivost na technické, dopravní i technické fluktuace JDD nižší citlivost autobusové dopravy u kolejové dopravy pro snížení fluktuace nutná technická řešení – spojovací tratě, vložené smyčky a pod. rychlodráha má nejvolnější vazbu na JDD (přísně intervalová doprava)

Pružnost a přizpůsobení provozním potřebám krátká doba pro strategické řízení – reakce na hromadné akce rychlý přechod od intervalového provozu na dispečerské řízení souběh linek náhradní doprava při technických poruchách a nehodách

Jednotný dopravní systém města časový přestupní tarif zóny prostorového členění fyzické i elektronické doklady integrované dopravní systémy

Specifické požadavky na vozidla široké dveře a nástupní prostory malý počet sedadel (přeplnitelnost x pohodlí cestování) nízká podlaha x nástup z úrovně podlahy dynamika vozidla vysoký měrný vozidel velká měrná tažná síla – počet hnacích náprav bezpečnostní brzda ve vozidlech automatizace při řízení vozidla