ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Advertisements

Název projektu: Škola a sport
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
19. Zrcadla a čočky Číslo a název projektu
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Světelné jevy a jejich využití
Zobrazování optickými soustavami
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Vypuklé zrcadlo Erik Bambušek Ondřej Pavelka.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Světelné jevy a jejich využití
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Optické zobrazování Základní pojmy
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Zobrazení rovinným zrcadlem
19. Zobrazování optickými soustavami
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Optické zobrazování © RNDr. Jiří Kocourek 2013 Podmínky používání prezentace Stažení, instalace na jednom počítači a použití pro soukromou.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Fyzika Čočky.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
zpracovaný v rámci projektu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rozptylky - zobrazování
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Téma: LOM SVĚTLA Obrázky Studijní text Zajímavosti z netu
Optické čočky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Zobrazení čočkami.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

ČOČKY 1.3.2013 Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka Závěr

7.2 Čočky

Studijní text…

Jsou základem mnoha přístrojů jako mikroskop, dalekohled, lupa. Jsou to průsvitná tělesa, zpravidla vybroušená ze skla, ve kterých se lomem mění směr procházejících paprsků.

Ohnisko – je bod, ve kterém se sbíhají všechny paprsky dopadajícího světla. Ohnisková vzdálenost – vzdálenost ohniska od středu čočky, značka f. Spojky – čočky měnící rovnoběžný svazek na sbíhavý.

Rozptylky – mění rovnoběžný svazek paprsků na rozbíhavý. Paprsky vycházející z rozptylky mají směr, jakoby vycházely z jednoho bodu před čočkou.

Vlastnosti obrazu vytvořeného spojkou se mění na vzdálenosti předmětu od čočky. Při přibližování předmětu z velké dálky je obraz nejprve zmenšený a pak se postupně zvětšuje a vzdaluje od čočky, stále je převrácený a skutečný.

Je-li předmět k čočce blíž, než je ohnisková vzdálenost, pozorujeme přes čočku zdánlivý, zvětšený a přímý obraz. Obraz vtvořený rozptylkou je vždy přímý a zmenšený. Nezachytíme ho na stínítku, ale můžeme ho pozorovat přes čočku. Obraz je zdánlivý.

Další z internetu… http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Co%C4%8Dka_(optika) http://cs.wikipedia.org/wiki/Spojn%C3%A1_%C4%8Do%C4%8Dka http://www.gymhol.cz/projekt/fyzika/05_cocky/05_cocky.htm http://ucebnice.krynicky.cz/Fyzika/5_Optika/2_Opticka_zobrazeni/5206_Cocky.pdf !!!

Tajenka…

1) Skupina třených souhlásek, při jejichž výslovnosti vznikají výrazné turbulence vzduchu, které se při poslechu projevují intenzivním šumem. 2) Řeka protékající Děčínem. 3) Závaží na rybářském prutu. 4) Veřejný městský trh spojený s doprovodným kulturním programem. 5) Na Velké Pardubické závodí? 6) Černý světadíl.

1) Sykavky 2) Ploučnice 3) Olovo 4) Jarmark 5) Koně 6) Afrika