Základní škola Církvice, okres Kutná Hora VY_32_INOVACE_CJ.2.LH20 Anotace Žákům je spuštěna prezentace k výkladu a samostatné práci. Autor Mgr. Ludmila Hrušková Předmět Český jazyk Očekávaný výstup Odůvodní a správně napíše i/y po tvrdých a měkkých souhláskách Pomůcky PC Cílová skupina 2. ročník Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň – první období Metodická poznámka: Žáci sledují opakovací výklad na IA tabuli. Poté si sami vyzkouší určování i, í, y, ý na IA tabuli. Nakonec si každý vypracuje pravopisné cvičení, doplněním pravopisných jevů na PC.
© Mgr. Ludmila Hrušková, ZŠ Církvice, okres Kutná Hora Souhlásky 2. ročník © Mgr. Ludmila Hrušková, ZŠ Církvice, okres Kutná Hora
Obsah: Rozdělení souhlásek Pravopisné cvičení Urči správné i/y
Souhlásky Tvrdé – h, ch, k, r, d, t, n Měkké – ž, š, č, ř, c, j, ď,ť,ň i Měkké – ž, š, č, ř, c, j, ď,ť,ň y i Obojetné – b, f, l, m, p, s, v, z
Jméno: Poveden_ pejsek Kde má Petř__k boty? Nejsou ve skř__ni ani v kuch_n_. A v koš_ ku na bačkor_ našel Petr jenom tkan_čk_. Ať mu je pomůže naj_t D_voch. Je to přece ch_tr_ pes. D_vochu, kde mám bot_? Ale pes jen zavrt_ ocáskem. Tvář_ se, že n_c neví. A zat_m jedna bota lež_ za kn_ hovnou a druhá je v květ_náč_.
Klikni na správné písmeno Slovo Klikni na správné písmeno ch_trá š_kmá t_ha bot_ tkaničk_ Petř_k D_voch ch_trý n_c d_voký zat_m kn_hovna lež_ květ_náč y ý i í
Správně
Špatně