Pozorování přírody stavba květu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
Advertisements

BOTANIKA ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Generativní orgány rostlin
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
Rostlinné orgány - květ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Stavba květu, květenství
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Přírodovědné praktikum
Květ a květenství. Květ SSSSlouží k rozmnožování SSSStavba květu: KKKKvětní obaly nerozlišené: OOOOkvětí KKKKvětní obaly – rozlišné.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Květ Bohumil Bareš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Stavba květu Květenství.
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
Jak zkoumáme přírodu?.
Rostlinné orgány KVĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
List a květ.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

pozorování přírody stavba květu

Pozorování přírody pouhým okem lupou mikroskopem Běžné zvětšení lupy je 5-12 násobné. Pozorování přírody lupou mikroskopem

mikrošroub pro doostření okulár tubus revolverová hlavice rameno objektiv stolek svorky zaostřovací šroub kondenzor + clony mikrošroub pro doostření osvětlení stojan

mikrošroub pro doostření okulár 1 tubus 5 revolverová hlavice rameno objektiv 6 stolek 2 7 svorky zaostřovací šroub 3 kondenzor + clony mikrošroub pro doostření 8 osvětlení stojan 4

Stavba květu zlatice tulipán

rozlišené květní lístky?? co je okvětí a co jsou rozlišené květní lístky?? koruna fazol obecný kalich koniklec luční

květní lístky pohlavní orgány

samčí samičí TYČINKA PESTÍK blizna pylová zrna čnělka prašník semeník pylové zrno nitka TYČINKA 60μm samčí blizna čnělka semeník vajíčka PESTÍK samičí

7 9 8 12 6 10 4 11 3 2 5 1

MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY tělo je složené z orgánů

Živočišná tkáň – složená z buněk

Rostlinné pletivo- složené z buněk

Buňka je základní stavební jednotkou všech organizmů

Pozorování přírody; Stavba květu 1. Pozorování přírody; Stavba květu   Pozorování přírody pouhým okem lupou mikroskopem Organismy (rostliny, živočichové a houby) jsou složené z orgánů. Základní stavební jednotkou všech organismů je buňka. Květy rostlin květní lístky okvětí = stejné květní lístky (tulipán) zelený kalich a barevná koruna (růže) pohlavní orgány - samčí ♂ tyčinky a samičí ♀ pestík

Otázky ke zkoušení: Jakými třemi způsoby pozorujeme přírodu? Uveď konkrétní příklad. Vysvětli, jak se správně pozoruje lupou a jak kreslíme správně obrázky. Co je to „organismus“? Uveď 5 příkladů. Z čeho je organismus složený? Popiš části mikroskopu. Popiš části květu. Namaluj a popiš pohlavní orgány květu.