Webová analytika v e-commerce Vratislav Sejk 29. listopadu 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Vstupte úspěšně na online trh ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, Praha 4 • Tel.: •
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Využití potenciálu mobilního kanálu
Mobilní display kampaně
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Personální managament
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Optimalizace objednávkového procesu Radek Swaczyna Datum: www.netdirect.cz.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
SmartPhone start - Apple iPhone
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Informační systémy podnikové systémy CRM
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Vnějšího prostředí Marián Vávra Ekonomické modelování.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Strategie značky a komunikace
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Přednost početních operací
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Čtenáři a čtení v ČR v roce 2007 Výzkum dospělé populace nad 15 let Vít Richter Národní knihovna ČR Brno
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Nové funkce v novém Skliku
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Webová analytika v e-commerce Vratislav Sejk 29. listopadu 2012

Copyright © 2012 Unicorn Systems 2/38 Agenda > Co je webová analytika > Pár příkladů ze života > Jak může webová analytika pomoci v e-commerce

Copyright © 2012 Unicorn Systems 3/38 Co řeší e-commerce > Akvizice návštěvníků > propagace = reklamní kampaně > Konverze > Maximum návštěvníků přeměnit v zákazníky > Práce se zákaznickou bází > Retence, cross-sale, up-sale kampaně > Adaptace / optimalizace obsahu webu > Dobře použitelný e-shop > Správná produktová nabídka

Copyright © 2012 Unicorn Systems 4/38 Co je webová analytika > Měření, sběr, analýza a reportování dat z internetu s cílem porozumět způsobu použití webu a optimalizovat jej > Jsme v on-line světě úspěšní nebo ne? > Trochu BI, trochu statistika, trochu sociální věda

Copyright © 2012 Unicorn Systems 5/38 Jak to funguje? > Proces - HOPE > Hypotheses – vytvořit názor > Observation – porozumět uživateli na druhé straně > Prediction – učinit odhad > Experimentation – provést pár testů

Copyright © 2012 Unicorn Systems 6/38 Měříme

Copyright © 2012 Unicorn Systems 7/38 Analyzujeme

Copyright © 2012 Unicorn Systems 8/38 Optimalizujeme

Copyright © 2012 Unicorn Systems 9/38 … Abychom se něco dozvěděli! > Neztratit se v množství dat a najít v nich to užitečné > Nejen kvantita, ale i kvalita > Surová čísla nejsou až tak užitečná > Ale z něčeho vyjít musíme > Kouzlo je v trendech, srovnání, experimentování

Copyright © 2012 Unicorn Systems 10/38 K čemu je to dobré? „víc vydělat, míň utrácet, mít spokojené zákazníky“ > Znát své zákazníky > Co kupují, kdy kupují, jak kupují, proč kupují > Získat zákazníky > Udržet si zákazníky > Cross-selling, up-selling, reselling > Ale také user experience > Kontrolovat investice > Správné marketingové kampaně, správné kanály > Data-driven marketing > Rozumět kontextu, souvislostem > Dopady okolního dění na náš business > Konkurence

Copyright © 2012 Unicorn Systems 11/38 Analytika není reporting > Zástupce Czechturism v TV: > Chceme do ČR dostat zahraniční studenty > V příštím půl roce chceme za reklamu na zahraničních webech utratit 70 milionů korun > Co je to za cíl ????! > Co raději stažení tourist guide, vyplnění kontaktního formuláře, …?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 12/38 Analytika není reporting > Expedia > Co je jinak?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 13/38 Analytika není reporting > Expedia > Co je jinak? > Matoucí „jméno firmy“ - myšlena banka vydávající kartu > => zmatení uživatelé > => zamítnuté platební transakce > + 12mil USD / rok

Copyright © 2012 Unicorn Systems 14/38 Analytika není reporting > Seomoz.org > Web o SEO optimalizaci – free content / prémiový content > Co funguje líp – dlouhá nebo krátká stránka?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 15/38 Analytika není reporting > Seomoz.org > Web o SEO optimalizaci – free content / prémiový content > Co funguje líp – dlouhá nebo krátká stránka? > + 52% registrací > = 1mil USD

Copyright © 2012 Unicorn Systems 16/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Cíl – zlepšit registrace > Krok 1: více informací v registračním formuláři. Efekt?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 17/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Cíl – zlepšit registrace > Krok 1: více informací v registračním formuláři. Efekt?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 18/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Krok 2: Přidáme referenci

Copyright © 2012 Unicorn Systems 19/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Krok 2: Přidáme referenci

Copyright © 2012 Unicorn Systems 20/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Krok 3: Co to zkombinovat?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 21/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Krok 3: Co to zkombinovat?

Copyright © 2012 Unicorn Systems 22/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Krok 4: Více referencí

Copyright © 2012 Unicorn Systems 23/38 Analytika není reporting > HighriseHQ - Hostované CRM > Krok 4: Více referencí

Copyright © 2012 Unicorn Systems 24/38 Webanalytické techniky > Kampaně, filtrování, heatmapy, scénáře, cesty, segmentace, A/B testování... > ! Každý business je unikátní > Co funguje v jedné firmě, nemusí fungovat ve druhé > Pozor na cargo-cult effect

Copyright © 2012 Unicorn Systems 25/38 Webová analytika v e-commerce > Řízení reklamy / kampaní > Úspěšnost média (banner, newsletter, vyhledávání...) > Úspěšnost kanálu (web, mail, sociální sítě,...) > Výkonnost reklamních partnerů (Seznam vs. Google) > Ale i off-line reklama + propojování kanálů > Produktový management > Popularita produktů, mapování poptávky a nabídky > Konverze > Měření (návaznost na kampaně apod.) > Scénáře, cesty, drop-off points > Kontextové nabídky > Segmentace > Hledání cílové skupiny + cílení

Copyright © 2012 Unicorn Systems 26/38 Webová analytika v e-commerce > Retargeting > Reklama odvozená od předchozího chování konkrétního návštěvníka > Optimalizace > Obecně u všech komunikačních kanálů – web, mail... > Nejen obsahová, ale i časová > A/B testování

Copyright © 2012 Unicorn Systems 27/38 Webová analytika v e-commerce

Copyright © 2012 Unicorn Systems 28/38 Webová analytika v e-commerce > Pozor na správné zacházení a předčasné závěry > Někteří zákazníci by nakoupili tak jako tak => navyšuje výkon kampaní > Alternativní modely atribuce kampaní – např. matchback + kontrolní skupina (nedostane nabídku) > Slevy? > Fungují, ale zacházet opatrně > Snižování rabatu u zákazníků, kteří by nakoupili stejně > Nižší hodnota zákazníků do budoucna (citlivější na cenu, „promiskuitnější“) > => velmi přesné cílení <= řada vstupů z webové analytiky > Omezení - reaktivační sleva, upsell sleva...

Copyright © 2012 Unicorn Systems 29/38 Nástroje pro webovou analytiku > Placené / bezplatné > Cena nástroje << cena práce (implementace, provoz) > Google Analytics / Adobe, Webtrends, IBM > Bodové / „širokospektrální“ > Pro weby, pro Facebook, pro Youtube

Copyright © 2012 Unicorn Systems 30/38 Vše na jednom místě (pokud možno)

Copyright © 2012 Unicorn Systems 31/38 … ale nakonec to není o nástroji

Copyright © 2012 Unicorn Systems 32/38 … ale nakonec to není o nástroji v

Copyright © 2012 Unicorn Systems 33/38 Vyplatí se? > Náklady > Lidé > Čas > Nástroje > Přínosy > Vyšší výtěžnost webu / objem prodejů > Nižší / efektivnější výdaje na reklamu > Spokojenější zákazník > Viditelnější značka > … > Je potřeba si udělat rozvahu > Webová analytika se vyplatí prakticky každému, kdo se nějak prezentuje na internetu > Říká se, že při obratu generovaným webem > 40 tis EUR /rok > Je jen potřeba si spočítat, jak moc

Shrnutí

Copyright © 2012 Unicorn Systems 35/38 Shrnutí > Webová analytika v e-commerce je v podstatě nezbytnost > Zlepšování (obchodních) výsledků > Měření klíčových ukazatelů > Řada technik a nástrojů > Nutné vymyslet její aplikaci pro konkrétní business

Diskuze, Q&A

Copyright © 2012 Unicorn Systems 37/38 Kontakty > Vratislav Sejk > >

Copyright © 2012 Unicorn Systems