ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Archeologické kultury na našem území
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
PRAVĚK.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Neolit v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Doba bronzová v Čechách
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Paleolit 6. ročník.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Život člověka v době kamenné
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Doba halštatská v Čechách
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Pravěk – člověk rozumný
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Opakování – starší doba kamenná
Dějepis Doba kamenná 1.
Neolit - úvod Název školy
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
VY__III/2__ INOVACE__108 Dějepis Pravěk na území Čech a Moravy.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Archeologické kultury na našem území
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
         VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
KELTOVÉ na našem území.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do učiva dějepisu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
České země v době kamenné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: PhDr. Jana Rykrová TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Pravěk - opakování POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 04 KÓD DUMu: JR_DĚJEPIS_04 DATUM TVORBY: 8.10.2012 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace byla použita v dějepisném semináři jako závěrečné opakování tématického okruhu „Pravěk“. Pro opakování a upevnění znalostí jsou použity různé formy cvičení. Základní řešení daného úkolu může být doplněno dalším vysvětlením (např. podrobnější odpověď na otázku, oprava nesprávného tvrzení apod.)

Opakování a shrnutí učiva PRAVĚK Opakování a shrnutí učiva

URČI SPRÁVNÉ POŘADÍ PŘÍSLUŠNÍKŮ RODU HOMO, PŘIDEJ ČESKÝ NÁZEV Homo sapiens Homo erectus Homo habilis Homo sapiens sapiens Člověk vzpřímený Člověk rozumný Člověk zručný Člověk dnešního typu

URČI SPRÁVNÉ POŘADÍ PŘÍSLUŠNÍKŮ RODU HOMO, PŘIDEJ ČESKÝ NÁZEV 3. Homo sapiens 2. Homo erectus 1. Homo habilis 4. Homo sapiens sapiens Člověk vzpřímený Člověk rozumný Člověk zručný Člověk dnešního typu

ODPOVĚZ NA OTÁZKY Kdo je považován za přímého předchůdce rodu Homo? Jak je odhadováno stáří druhů rodu Homo?

ODPOVĚZ NA OTÁZKY Kdo je považován za přímého předchůdce rodu Homo? Jak je odhadováno stáří druhů rodu Homo? Australopithecus H. habilis – před 2 500 000 H. erectus – před 2 000 000 H. sapiens – před 200 000 H. sapiens sapiens – před 40 000 let

Jsou tato tvrzení správná? Doba ledová je nejstarší období pravěku. Archeolog je vědec, který se zabývá zkoumáním vývoje člověka. K nejznámějším nálezům člověka zručného patří kostra ženy,nazývaná „Lucy“. Vývoj člověka proběhl v paleolitu. Neolit začíná ve všech osídlených oblastech přibližně ve stejnou dobu. Pravěk je nejstarší a nejdelší období dějin lidstva. Pravěk končí kolem roku 2 900 př.n.l. Rod Homo se odlišil od ostatních živočichů schopností vyrábět nástroje. Homo erectus žil pouze v Africe.

Jsou tato tvrzení správná? Doba ledová je nejstarší období pravěku. Archeolog je vědec, který se zabývá zkoumáním vývoje člověka. K nejznámějším nálezům člověka zručného patří kostra ženy, nazývaná „Lucy“. Vývoj člověka proběhl v paleolitu. Neolit začíná ve všech osídlených oblastech přibližně ve stejnou dobu. Pravěk je nejstarší a nejdelší období dějin lidstva. Pravěk končí kolem roku 2 900 př.n.l. Rod Homo se odlišil od ostatních živočichů schopností vyrábět nástroje. Homo erectus žil pouze v Africe.

Odpověz na otázku Co znamená slovo chalkolit? Jak se nazývá oblast, kde se začalo nejdříve rozvíjet zemědělství? Co je označováno jako „neolitická revoluce“? Kde a kdy začali lidé vyrábět a používat bronz a železo? Jaké změny přineslo zemědělství ve způsobu života lidí? Vysvětli pojem „neolitická kolonizace“. Podle čeho jsou označeny tyto pravěké kultury? a) kultura mohylová, b)kultura únětická, c)kultura s lineární keramikou

Odpověz na otázku doba měděná Úrodný půlměsíc změna ve způsobu získávání potravy, zemědělství a chov zvířat bronz kolem 3500 př.n.l. v Mezopotámii, železo kolem 1500 v Malé Asii usedlý způsob života, stavba obydlí, keramika, řemesla šíření zemědělství a) podle způsobu pohřbívání, b)podle naleziště, c)podle výzdoby keramiky

Co bylo dříve? poslední doba ledová X doba železná rod X tlupa počátky neolitu: v Mezopotámii X v Číně zpracování železa X mědi kultura s keramikou - šňůrovou X lineární bitva na Katalaunských polích X bitva v Teutoburském lese u nás sídlili dříve: Markomani X Bójové pyramidy v Gíze X keltské oppidum u Zbraslavi výroba hliněných nádob X výroba bronzu příslušníci rodu Homo sídlili v Evropě X Africe

Co bylo dříve? poslední doba ledová X doba železná rod X tlupa počátky neolitu: v Mezopotámii X v Číně zpracování železa X mědi kultura s keramikou - šňůrovou X lineární bitva na Katalaunských polích X bitva v Teutoburském lese u nás sídlili dříve: Markomani X Bójové pyramidy v Gíze X keltské oppidum u Zbraslavi výroba hliněných nádob X výroba bronzu příslušníci rodu Homo sídlili v Evropě X Africe

PRVNÍ A NEJ… První příslušník rodu Homo, jehož přítomnost na našem území je doložena. Příchod prvních zemědělců na naše území. První pojmenované etnikum na našem území. První datovaná událost, která má vztah k našemu území. Místo nálezu nejstarší keramické nádoby na našem území. První státní útvar na našem území.

PRVNÍ A NEJ… Homo erectus polovina 6. tis. př.n.l. Keltové 9.n.l. – bitva v Teutoburském lese Bylany u Kutné Hory Velká Morava

Použité zdroje Vývoj člověka – periodizace – podle: POPELKA, Miroslav; VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis pro gymnázia a střední školy 1. Praha: SPN, 2001, ISBN 80-7235-145-1.