Registrační číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
Advertisements

ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HOSPODÁŘSTVÍ U: s. 52 – 53 Použitá literatura: Chalupa, P.: Světový oceán. Evropa. Práce, Praha 1999.ISBN INDUSTRIALIZACE = přeměna země.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Alternativní zdroje energie
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Zdroje energie.
Zeměpis pro 7. ročník Blízký východ Učebnice fraus
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Registrační číslo projektu
Registrační číslo projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Společenské a hospodářské prostředí
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Energetika, těžký průmysl Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Zásoby surovin Řešení pro budoucnost A. Rybárová 4.A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Alternativní Zdroje Energie Autoři: Jiří Preclík Pavel Kopáček Emil Pišta : VII. D třída: VII. D.
Těžký průmysl Energetika.
energie má své dobré stránky ale i špatné ENERGIE.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Bez energie si život neumíme představit. Elektrickou energii a teplo lze získávat tradičně z nerostných surovin, neobnovitelných zdrojů, např: v tepelných.
Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ZŠ Strossmayerovo nám. 4, Praha 7 Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod AUTOR: Mgr. Petr Hlava NÁZEV: Jak lidé využívají přírodu TEMA: Přírodní složky.
VY__III/2__INOVACE __215 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. – 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obnovitelné zdroje energie
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jak lidé využívají přírodu
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Zeměpis Téma Trvale udržitelný rozvoj Autor Mgr. Robert Jiran

Jak lidé využívají přírodu ZEMĚPIS PRO 6. ROČNÍK Učebnice FRAUS Jak lidé využívají přírodu . Fraus str. 70 - 71 . Jak lidé využívají přírodu . Obnovitelné a neobnovitelné zdroje . Trvale udržitelný rozvoj . Zdroj energie . Opakování . Příloha: Bez exhalací

JAK LIDÉ VYUŽÍVAJÍ PŘÍRODU Člověk ke svému životu od pradávna potřebuje přírodní zdroje. Bez nich by nepřežil. A lidstvo by vymřelo. Přírodní zdroje – půda, voda, vzduch, světlo, teplo, dřevo, nerostné suroviny, atd. Nerostné suroviny – drahé kovy a železná ruda, uhlí, ropa a zemní plyn, Zásoby nerostných surovin jsou omezené, a za čas se vyčerpají úplně. Tyto zdroje jsou NEOBNOVITELNÉ. Ty zdroje které příroda dovede vytvářet znova se nazývají OBNOVITELNÉ (SLUNEČNÍ ZÁŘENÍ, VODA). Za rok se vytěží tolik ropy kolik se vytvořilo v přírodě za 2 miliony let. Ropa zbývá přibližně na 50 let. Zlato V knížce str. 71 si přečtěte jak se využívá termální voda. Znáš v ČR některá lázeňská města kde využívají podzemní minerální vodu? Ropná věž

přírodní vývěr zemního plynu v rumunských Karpatech

Využití obnovitelných zdrojů Vítr Slunce Geotermální energie Příliv Biomasa

DO SEŠITU NAPIŠ PĚT MOŽNOSTÍ JAK PŘISPĚT K TRVALE UDRŽITELNÉMU ROZVOJI Trvale udržitelný rozvoj Trvale udržitelný rozvoj je takovým způsobem ekonomického růstu, který uvádí v soulad hospodářský a společenský pokrok s plnohodnotným zachováním životního prostředí. Mezi hlavní cíle trvale udržitelného rozvoje patří zachování životního prostředí dalším generacím v co nejméně pozměněné podobě. DO SEŠITU NAPIŠ PĚT MOŽNOSTÍ JAK PŘISPĚT K TRVALE UDRŽITELNÉMU ROZVOJI Kulturní krajina vzniká přetvořením původní přírodní krajiny činností člověka. Rozeznáváme čtyři hlavní typy kulturní krajiny: lesohospodářskou, zemědělskou, těžební a sídelní krajinu.

K získání energie nám slouží elektrárny. Zdroj energie K získání energie nám slouží elektrárny. Elektrárna je technologické zařízení sloužící k výrobě elektrické energie. Ta se získává přeměnou z energie vázané v nějakém zdroji. Nejčastěji je tato energie nejdříve přeměněna na energii mechanickou, kterou je následně poháněn elektrický generátor. Je hned několik typů elektráren. Konvenční a alternativní. 1. Tepelné elektrárny 2. Jaderné elektrárny 3.Vodní elektrárny 4. Větrné elektrárny 5. Geotermální elektrárny 6. Solární elektrárny 7. Přílivové elektrárny 3 4 1 5 2

Každý den na světě zmizí jeden rostlinný a jeden živočišný druh. Každý den zemře hlady a na běžné nemoci několik stovek tisíc lidí. Každý den vypouští do vzduchu bohaté státy světa tuny exhalací. USA která nejvíce křičí po trvale udržitelném rozvoji, je zároveň největším znečišťovatelem přírody na ZEMI. Každý den se prodá několik tun zbraní za mnoho miliard dolarů. Přitom většina lidstva žije pod životním minimem a několik milionů z nich je pod hranicí bídy. Je jen na vás bude-li to takhle pokračovat dál. Co budou jíst, pít a dýchat vaše děti. Jak můžeš pomoci ty? Doufám, že každý z vás dovede uvést alespoň pět příkladů jak lze přispět k trvale udržitelnému rozvoji.

OPAKOVÁNÍ 1. VYJMENUJ ČTYŘI TYPY ELEKTRÁREN. 2. CO JE TO TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ? 3. CO PATŘÍ DO OBNOVITELNÝCH PŘÍRODNÍCH ZDROJŮ? 4. CO PATŘÍ DO NEOBNOVITELNÝCH PŘÍRODNÍCH ZDROJŮ? 1. Tepelné elektrárny, Jaderné elektrárny , Vodní elektrárny , Větrné elektrárny , Geotermální elektrárny , Solární elektrárny , Přílivové elektrárny 2. Vyvážení hospodářského rozvoje a zachování životního prostředí 3. Slunce, vítr, mořský příboj 4. Uhlí, ropa, plyn