Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy
Public Relations Funkce řízení, která identifikuje, buduje a udržuje vzájemně výhodné vztahy (prostředí vzájemného porozumění) mezi organizací a různými skupinami veřejnosti, na kterých závisí její úspěch nebo neúspěch (aby bylo dosaženo cílů organizace).
Public Relations PR jsou proces směřující k vytvoření pozitivních postojů na základě znalostí nebo k přeměně negativních postojů a názorů na pozitivní. PR činnost je záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizacemi a jejich veřejností.Institut Public Relations PR v praxi jsou umění a sociální věda analyzující trendy a jejich dopady a také poradenské služby managementu firem při provádění naplánovaných programů a aktivit, které poslouží jak zájmům organizace, taj zájmu veřejnosti. Mexická deklarace
Rozdíl mezi reklamou a PR Reklama kontrolujete, co se řekne kontrolujete, jak se to řekne kontrolujete, komu se to řekne kontrolujete, kdy se to řekne (zveřejní) kontrolujete, jak často se to řekne platíte za to PR nemáte žádnou kontrolu jako při reklamě pořídíte s podstatně menšími náklady (daleko větším úsilím a vynaložením času) má větší kredibilitu (dodává důvěryhodnosti)
Rozdíl mezi reklamou a PR PR Dlouhodobá komunikace společnosti, značky Budování vztahu vzájemného porozumění Vzbuzování zájmu médii formulace sdělení a zpráv je kontrolovatelné pouze do určité míry Reklama Okamžitá propagace výrobku nebo služby Informování a motivování k nákupu Nákup prostoru v médiích úplná kontrola nad zněním zprávy
Využití PR a reklamy při řízení podniku P U B L I C R E L A T I O N S R E K L A M A
Public Relations - vztahy s veřejností Cílové skupiny státní správa veřejnost místní veřejnost dotčená stavbou veřejnost využívající stavbu veřejnost se zájmem o tvorbu veřejného prostoru neziskový sektor média zákazníci nájemci komerčních prostor nájemci a kupující bytů a rodinných domů dodavatelé dodavatelé služeb a materiálu investoři banky, investiční fondy, soukromí investoři odborná veřejnost architekti, asociace a komory, opinion leaders zaměstnanci
Cíl komunikace Cílem je rozvíjení a udržování pozitivního vnímání a celkové pozitivní image společnosti; prevence či překonávání negativních vlivů na pověst společnosti. Důvěryhodná stabilní společnost Společnost zvyšující kvalitu života, tvořící hodnoty Spolehlivý obchodní partner Zodpovědný partner, který zohledňuje zájmy svých partnerů i zaměstnanců Společnost nabízející kvalitu a cenu ve výhodném poměru
Očekávatelná úskalí Potenciální příčiny krizové komunikace … pošramocená pověst branže »odběratelé a dodavatelé / výběrová řízení obstrukce a protesty v místě výstavby »petice občanů »protesty NGOs »odborní oponenti zpožďování výstavby »spekulace nedostatky v kvalitě vysoký stupeň konkurence » pomluvy, cenový dumping potíže s financováním, cashflow »spekulace
Obvyklé nástroje Public Relations vztahy s médii –regionální, celostátní, odborná a oborová přímé oslovení –direct marketing, lobby third party endorsement –odborní mluvčí, celebrity komunikační události – speciální akce publishing –interní i externí veřejnost Internet, Intranet, Extranet sponzoring a dárcovství interní komunikace
Vztahy s médii Zpráva Přizpůsobení prezentace zprávy individuálním potřebám médií Vytváření příznivého image a povědomí o firmě Pro-aktivita (iniciování témat, vytváření zajímavých mediálních příležitostí) Reakce na požadavky médií Diskuse, dialog - stát se respektovaným zdrojem informací ne jen o firmě, ale i o oboru, tzn. vybudování vztahu vzájemné důvěry