TISKOVÁ KONFERENCE 23. 9. 2014 KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další vzdělávání obyvatel Prahy pohledem jeho poskytovatelů a účastníků Závěry z kvalitativních šetření Pavel Kuchař CHEVAL s.r.o.
Advertisements

BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Výrobek a jeho životní cyklus
Veřejné mínění a export PRŮZKUM VNÍMÁNÍ PRŮMYSLU GLOBÁLNÍ PRŮZKUM DŮVĚRY.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Kvantitativní telefonický výzkum mezi zaměstnavateli, zaměstnanci a poskytovateli služeb Postoje ke stravovacím poukázkám Únor 2008 / Závěrečná zpráva.
Unie malých a středních podniků ČR Hospodářská komora ČR Přijetí eura v České republice Názor podnikatelů.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Aktuální trendy na trhu televizních přístrojů
patentový a známkový zástupce
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Úvodní výzkum (jaro 2013) a první vlna (podzim 2013) Měření výsledků komunikační kampaně „chráněných označení“ Srpen-září 2013/ Client Service Manager:
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Organizace soutěže „Regionální potravina“ Jana Brázdilová Seminář – Význam a propagace regionálních potravin 2010.
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
České Budějovice, červen 2016
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
Projekt GDA PR aktivity v realizaci
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Povolání logistický manažer
Principy inovace.
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Transkript prezentace:

TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK

Ing. Miroslav Koberna, CSc. Ředitel pro programování a strategii PK ČR

Ivana Valentová Client Service Manager STEM/MARK, a. s.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK MĚŘENÍ VÝSLEDKŮ KOMUNIKAČNÍ KAMPANĚ „CHRÁNĚNÝCH OZNAČENÍ“ Termín dotazování: srpen 2014 Počet respondentů: 1376 Pro cílovou skupinu spotřebitelů byl zvolen kvantitativní výzkum. Dotazování v rámci pravidelného omnibusového šetření. Metodika: osobní dotazování (CAPI) + online (CAWI) boost cílových skupin s předpokládanou vysokou afinitou.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -I třetí vlna šetření ukázala, že cílová skupina „odborná veřejnost“ je s chráněnými označeními významně více obeznámena než je cílová skupina „veřejnost.“ -Podíl respondentů, kteří alespoň zběžně slyšeli o značkách kvality, mírně vzrostl a vrátil se tak na úroveň z jara Pokud nějakým způsobem rozlišují jednotlivé typy, pak spíše rozumí pojmu zaručené tradiční speciality (špekáček). -Drtivá většina respondentů obeznámených se značkami kvality zná tyto značky především z obalů potravin. -Spontánní povědomí o značkách kvality zůstává na stejné úrovni jako v loňském roce. Největší spontánní povědomí mají respondenti o značce Klasa.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Dříve opomíjené značky kvality se začínají rozvíjet a stoupá jejich znalost. -U evropských značek nejvíce roste znalost CHZO – došlo k nárůstu z 8 na 11 %.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Většina respondentů se správně domnívá o jaký druh značky kvality se jedná a dochází k poklesu nevědomosti.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK Motivační způsobilost značek – firmy -Probíhající kampaň zaregistrovala 1/3 dotazovaných. Jednalo se převážně o spojení značky chráněného označení s konkrétním výrobkem a informací o získání tohoto označení pro tento výrobek (špekáček, České pivo aj.) -Celkově převažuje názor, že kampaň má smysl, aby však byl dosažen kýžený efekt, měla by být dlouhodobá a intenzivní – navázání na stávající kampaň v dalších letech. -Vliv značení kvality či původu na rozhodování firem je stále ambivalentní. Na jedné straně účastníci rozhovoru připouštějí, že zájem o regionální potraviny a obecně kvalitní potraviny je rostoucím a perspektivním trendem. Na straně druhé ale mnozí účastníci hloubkových rozhovorů uvádějí, že ve veřejnosti převládá zájem o co nejlevnější potraviny téměř bez ohledu na kvalitu. -Pozitivní hodnocení chráněných označení je spojováno s: ochranou pravosti, oproti Klase má punc výjimečnosti, záruka kvality, možností zvýšení prodeje, možností oslovení zákazníka, zvýšení prestiže výrobku, zvýhodnění při exportu. -Důvody negativního hodnocení chráněných označení: nízká znalost, nadbytek značek kvality, složité získání značení.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Veřejnost se značkami kvality řídí spíše příležitostně, tento postoj je víceméně neměnný.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Ke značkám kvality častěji vždy přihlížejí ženy hospodyně, lidé s maturitou a VŠ.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Češi více věří národním značkám kvality, tento názor se v čase nemění. -U evropských značek kvality došlo k nárůstu preferencí u skupiny - Muži 20+ let z 5 % -> 7 %.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Z průzkumu vyplývá, že větší informovanost o evropských značkách kvality prospěje zájmu o značené potraviny. Tento postoj je v čase téměř neměnný. Největší zájem a postoj převládá u CS ženy hospodyně 20 + a osob s VŠ.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Vzrostla znalost TV spotu, zaznamenávání tiskových reklam pokleslo.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -CHZO České pivo bodovalo v TV, ostatní reklamy v obchodech (podpora ochutnávkami v místech prodeje).

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ -Obecně platí, že čím vyšší vzdělání, tím větší znalost značek. Jiné sociodemografické faktory znalost značek kvality potravin neovlivňují. -Respondenti většinou správně rozlišují mezi označeními kvality zřízenými národními institucemi a označeními, která zřídila EU. -Většina respondentů soudí, že větší informovanost o evropských značkách kvality by vedla k většímu spotřebitelskému zájmu o označované potraviny.

Děkujeme za pozornost