ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Česká secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Secese přelom 19. a 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Architektura tužkou a ve 3D
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Umělecké směry 19. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Dej 2 Secese Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Česká kultura.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Secese – Evropa a české země POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:11 KÓD DUMu: IN_D_11 DATUM TVORBY: 19.12.2012 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM představuje základní obecné rysy secesního stylu v oblasti malířství, sochařství i architektury. Prezentuje nejvýraznější umělce a jejich díla. Studenti si na nich utvrdí jejich dovednosti v interpretaci uměleckých děl. METODICKÝ POKYN:

SECESE EVROPA A ČESKÉ ZEMĚ

Obecná charakteristika Secese je posledním jednotným slohem, který zasáhl do všech oblastí života. Secese = odštěpení, odloučení (jakoby od tradičního a klasického) V Německu označována jako Jugendstil a ve Francii Art Nouveau,v Anglii Modernstyle… Doba přelomu 19.a 20.století. Uplatnění ve výtvarném umění, v architektuře, v módě, v zařízení interiérů.

Z dalších obecných rysů Vítězí čisté štíhlé linie, siluety, ornamenty. Inspirace přírodou – list, liána, květ, ale i lidské tělo. Záliba v křivce, v oblé linii – geometrická přísnost je potlačena. Jemná barevnost , ladnost, erotický podtext. Sbližování výtvarného umění s poezií a hudbou. Velebena jest krásná žena.

Malířství a sochařství Fenoménem Alfons Mucha (1860 – 1939) – malíř, autor osobitého stylu (někdy skutečně označován jako „Mucha style“), tvořil plakáty , litografie, kostýmy, ale i monumentální díla. Např.na jedné straně plakáty pro herečku Sarah Bernhardtovou, na druhé straně cyklus monumentálních pláten „Slovanská epopej“ (pracoval na něm 18 let). Gustav Klimt (1862 – 1918) – rakouský malíř, mistr ženských aktů – „Adama a Eva“, „Danae“, Judith“. Z dalších umělců se secese „dotkli“ např. Josef Váchal nebo Max Švabinský. Ze sochařů – Ladislav Šaloun, František Bílek nebo Bohumil Kafka.

Ukázky secesního výtvarného umění – A.Mucha – „Slované v pravlasti“

Ukázky secesního výtvarného umění – A.Mucha – „La Trappistine“

Ukázky secesního výtvarného umění – G.Klimt – „Judith“

Secesní architektura Uplatňuje se v širokém měřítku – od komplexů měšťanských domů přes solitérní vily, ale i kostely, průmyslové stavby až po stavby reprezentativní. Souznění exteriérů i interiérů staveb – časté užití vitráží, hry barev. Z architektů – tzv.vídeňská škola O.Wagnera (jeho žákem Jan Kotěra, vzešlý z secese, pak představitel čes.architektonické moderny), „top“= španělský architekt Antonio Gaudí (1852 – 1926). Jeho životním dílem chrám „Sagrada familia“ v Barceloně. V našich zemích reprezentativními stavbami budova Hlavního nádraží v Praze, Obecní dům tamtéž, ale např.i vily a komplexy budov v Jablonci n.N. či Liberci.

A.Gaudí – Sagrada familia

Secesní architektura – Jablonec nad Nisou

Shrnutí Secese završuje existenci jednotných slohů v dějinách výtvarného umění a architektury – je předzvěstí nových, modernistických uměleckých směrů. Zajímavost – vídeňskou secesí se nechal inspirovat i světoznámý svérázný a osobitý tvůrce vlastního stylu – Friedensreich Hundertwasser.

Zdroje Vlastní práce autora.

Obrázky http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Slovane_v_pravlasti_81x61m.jpg HTTP//:QUANTITY.TEXCUBE.COM/58. wikipedia [online]. [cit. 19.12.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mucha_-_La_Trappistine.jpg?uselang=cs WWW.BELVEDERE.AT.. wikipedia [online]. [cit. 19.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gustav_Klimt_039.jpg SERGI LARRIPA. wikipedia [online]. [cit. 19.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:050529_Barcelona_026.jpg MAMLENA. wikipedia [online]. [cit. 19.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lidicka_leden.jpg