Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_221_ORIENTACE_V_ČASE Téma: ROK, ROČNÍ.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Úvod Tuning obrázky LOGAN AT Č lánek o tuningu BMW O Motorech Co pat ř í k tuningu Odkazy.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Výtvarné umění v 19. století II.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Kubismus I. Polovina 20. století.
Jindřich Otipka akademický malíř
KUBISMUS.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Program Leonardo da Vinci - projekt mobility „Evropské trendy ve slu ž bách“ Tomáš Kasárník, CR –
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
Kubismus; malířství a sochařství Předmět, ročník
Čtverec, krychle.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Umění první třetiny 20.století
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_214_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TĚLES Téma:
Umělecké směry 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_757_KUBISMUS TÉMA: Kubismus ve výtvarném.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_202_NÁSOBENÍ_DVĚMA Téma: NÁSOBENÍ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
KUBISMUS.
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kubismus Charakteristika uměleckého směru ve výtvarném umění.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_9_Kultura mezi válkami Téma:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _12 Osobnosti kubismu Téma: Dějepis 9. ročník Číslo.
Atmosféra.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_18.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
KUBISMUS Metelková Surov.
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
KUBIZMUS Mgr. Tímea Matušeková.
KUBIZMUS Dominik Ferko, 8.B.
Kubizmus. Kristián Luksaj 8.B.
Kultura a věda mezi válkami
KUBISMUS.
Otázka č. 1.
Transkript prezentace:

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/01.0070 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. KUBISMUS (1907- 1914)

KUBISMUS Kubismus představuje avantgardní umělecký směr 20. století. Základním principem kubismu je nový pohled na realitu; předmět nezobrazuje z jednoho, ale z několika úhlů současně. Zobrazovaný předmět je rozkládán na jednoduché geometrické tvary (především krychle ), které jsou následně skládány do nového obrazu.

Vznik kubismu Roku 1907 začali v Paříži spolupracovat dva významní malíři – Španěl Pablo Picasso a Francouz Georges Braque

Termín „KUBISMUS“jako první použil francouzský kritik umění Louis Vauxcelles Původně mělo toto označení hanlivý význam – „ DIVNÝ CUBIQUES“ (cubus = latinsky krychle) Kubismus ovlivnil řadu umělců 20.století a inspiroval většinu následných uměleckých proudů (futurismus, surrealismus, dadaismus, konstruktivismus atd.)

Fáze kubismu 1/ Pre – cubismus 2/ Analytický kubismus 3/ Syntetický kubismus 4/ Orfismus

Pre - kubismus 1906-1909 vliv předchozích trendů objevení kubistické perspektivy převládají odstíny šedé a hnědé barvy P.Picasso „Avignonské slečny“

Analytický kubismus 1909- 1912 zobrazované předměty jsou nahrazovány podobnými (částečná abstrakce); motiv je rozložen na jednotlivé geometrické tvary, které jsou zobrazeny vedle sebe chybí perspektiva .P.Picasso „Kytarista“

Syntetický kubismus 1912- 1914 je zvaný „vrcholný kubismus“ zobrazovaný předmět se skládá z linií a ploch používá se koláž objevuje se barva P.Picasso „Tři muzikanti“

Orfismus po roce 1914 zobrazení dospělo k úplné abstrakci malířské prvky jsou nezávislé na realitě je výrazněji používána barva R.Delaunay „Slunce a měsíc“

Světové malířství Georges Braque Pablo Picasso Robert Delaunay Juan Gris Fernard Léger

Georges Braque Francouz Piano 1909-1910 Klarinet a mandolína 1912

Pablo Picasso Španěl Avignonské slečny 1907 Tři muzikanti 1921

Robert Delaunay Francouz Okna ve městě 1912 Slunce a měsíc 1912- 1913

Juan Gris Španěl Portrét P.Picassa 1912 Žaluzie 1914

Fernard Léger Francouz Město 1919 Železniční přejezd 1919

Konec prezentace