Předmět (Český jazyk – 7. ročník).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

(Literární výchova - 7. ročník)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Starověká Kréta 6. ročník.
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Velkomoravská říše 7. ročník.
Husitské zbraně 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Přísudek a podmět Český jazyk – 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Paleolit 6. ročník.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Řecko-perské války 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
Úvod do vyučování dějepisu
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
Starověké Řecko 6. ročník.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Jan Amos Komenský 8. ročník.
3. ročník Time, weather and seasons Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Wilkesová A.: Můj první slovník česko-anglický. Slovart 2003.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
B ožena N ěmcová 8. ročník B ožena N ěmcová Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Předmět (Český jazyk – 7. ročník)

Předmět (lat. objekt) Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, 1996. P. Jindra: Píšeme souvětí nejen v hodinách českého jazyka, Třebíč, 1999.

Předmět Nejčastěji rozvíjí: Vyjadřuje jev (osobu, zvíře, věc…), který je slovesným dějem přímo zasahován nebo jehož se děj nějak týká. Nejčastěji rozvíjí: sloveso Pozorujeme děti. přídavné jméno Taška je plná knih. My pozorujeme Taška je plná knih děti

!!! Ptáme se: Sedím na židli. Otázka: na čem sedím? - pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu !!! Sedím na židli. Otázka: na čem sedím? kde sedím? Je to příslovečné určení nikoli předmět.

Předmětem bývá nejčastěji: Podstatné jméno Zájmeno Řidič uvolnil lis. Řidič jej uvolnil. Zpodstatnělé přídavné jméno Poskytl raněnému první pomoc. Číslovka Infinitiv slovesa Pozval jsem obě. Odmítl odejít.

2. pád Děti se zúčastnily slavnosti. Děti se zúčastnily Pt slavnosti

3. pád Sestra se podobá bratrovi. Sestra se podobá Pt bratrovi

4. pád Cizinec se ptal na cestu. Cizinec se ptal Pt na cestu

6. pád Dívka vyprávěla o výletě. Dívka vyprávěla Pt o výletě

7. pád Vítr kolébá obilím. Vítr kolébá Pt obilím

Na jednom slovese může záviset více předmětů. Chlapec vyprávěl spolužákům o zájezdu. Chlapec vyprávěl Pt Pt chlapcům o výletě

Předmět může být: Holý Navrhl letadlo. Rozvitý Zkoušel různé tvary letadel. Několikanásobný Obíral se vědou technikou.

Slovesa Předmětová musí mít předmět (sníst, rozkousat …..) Bezpředmětová předmět mít nemohou (být, ležet, spát, běžet..)

KONEC!!!!!!

Téma: Předmět – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)