TEORIE HER III. Hry a jejich bohové CO BYLO MINULE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
013456… The Numbers Číslice The numbers we write are made up of algorithms, (1, 2, 3, 4, etc) called arabic algorithms, to distinguish them from.
Advertisements

Linking Words and phrases
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
V ekonomice a politice Ing. Václav Janoušek
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
TEORIE HER.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Arabské číslice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 I.E.S. Ramón Menéndez Pidal Secondary School
Radim Kříž Text messages Text messages are short written messages between mobile phones. Text messaging is sometimes called SMS (short messaging service).
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_32_Guess_the_job.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
2. Hra v normálním tvaru, hra s konstantním součtem Martin Dlouhý VŠE v Praze.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
GE - Vyšší kvalita výuky
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
First Conditional – tvar a použití
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Výukový materiál VY_22_INOVACE_36_ Numbers. Part 2
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Živá fáze.
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Translation 03/06 Co Samuelovi spolužáci dělají What do Samuel‘s school friends do ve svém volném čase? in their free time? Oni teď hrají počítačové.
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Transkript prezentace:

TEORIE HER III

Hry a jejich bohové

CO BYLO MINULE

Porazit upíra

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční)

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů b) dle výplat

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů b) dle výplat - hry s konstantním součtem

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů b) dle výplat - hry s konstantním součtem antagonistické

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů b) dle výplat - hry s nulovým součtem antagonistické

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů b) dle výplat - hry s nulovým součtem antagonistické - hry s nekonstantním (nenulovým) součtem

CO BYLO MINULE Porazit upíra Najít strategii proti upírovi Najít strategii proti všem upírům tohoto druhu Typy her s ohledem na optimální strategii a) dle počtu účastníků - hry dvou hráčů - hry více hráčů (koaliční) - hry mnoha hráčů b) dle výplat - hry s nulovým součtem antagonistické - hry s nekonstantním (nenulovým) součtem kooperativní

OPTIMÁLNÍ STRATEGIE

- soupeř udělal chybu

OPTIMÁLNÍ STRATEGIE - soupeř udělal chybu =>

OPTIMÁLNÍ STRATEGIE - soupeř udělal chybu => HURÁ

OPTIMÁLNÍ STRATEGIE - soupeř udělal chybu => HURÁ - spolehlivě funguje jen pro antagonistické hry dvou hráčů

OPTIMÁLNÍ STRATEGIE - soupeř udělal chybu => HURÁ - spolehlivě funguje jen pro antagonistické hry dvou hráčů - hra bez vlivu náhody

OPTIMÁLNÍ STRATEGIE - soupeř udělal chybu => HURÁ - spolehlivě funguje jen pro antagonistické hry dvou hráčů - hra bez vlivu náhody z dlouhodobého hlediska funguje i pro hry s vlivem náhody

Kámen Nůžky Papír

možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X

Kámen Nůžky Papír

Kámen Nůžky Papír

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X lze tak rozebrat každou antagonistickou hru dvou hráčů

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X lze tak rozebrat každou antagonistickou hru dvou hráčů pokud počet strategií není moc velký

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X lze tak rozebrat každou antagonistickou hru dvou hráčů pokud počet strategií není moc velký Matrix Game

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X lze tak rozebrat každou antagonistickou hru dvou hráčů pokud počet strategií není moc velký Matrix Game

Kámen Nůžky Papír možné výsledky lze zapsat přehledně tabulkou řádky – možné strategie hráče X sloupce – možné strategie hráče Y políčka - kolik dá hráč Y hráči X

Matrix Games Kámen Nůžky Papír

Matrix Games Kámen Nůžky Papír

Matrix Games Kámen Nůžky Papír Morra

Matrix Games Kámen Nůžky Papír Morra

The game of morra is usually played between two players showing the fingers of one hand at the same time they shout the number of fingers that expect will appear. The player who shout the number of fingers that result from adding both players' showed fingers wins the point. As one player can only show the fingers of one hand at the time, he or she can show one, two, three, four or five fingers. Then, the total number of fingers showed by both players is between two fingers (at least they have to show one finger) and ten fingers (the maximum showed fingers is five). Players shout numbers by their name, e.g. "ˇˇˇdos!!!" (two), "ˇˇˇcinco!!!" (five), except ten that usually is used the spanish term "todas!!!" ("all" in english).

Morra Hands must be in clear view to players and referees One challenger can not play after he sees what the other has shown The point is won by the player who guesses right the sum of the fingers shown by them both If the both players guess right, the point is not assigned and the game goes on The set is won by the player who scores first 16 points in the first and the return game, a 21 in the deciding one If both players tie the score when they miss a point to win, they play a 5 points tie-break The match is won by who wins two of three sets Players can not challenge referees' decisions It is an individual game, but you can also play with a mate against two others, as they do in the Championships In such a case, two challengers start the game and the one who wins the point has the lead till he loses it

Morra hra se taktuje uno duo …(typ)

Morra hra se taktuje uno duo …(typ) na třetí takt oba hráči zároveň ukáží 1 – 5 prstů

Morra hra se taktuje uno duo …(typ) na třetí takt oba hráči a zároveň ukáží 1 – 5 prstů a zároveň typnou, kolik prstů bude celkově ukázáno

Morra hra se taktuje uno duo …(typ) na třetí takt oba hráči a zároveň ukáží 1 – 5 prstů a zároveň typnou, kolik prstů bude celkově ukázáno hráč, který trefil, dostane od protihráče tolik bodů, kolik bylo celkem ukázáno prstů

Morra hra se taktuje uno duo …(typ) na třetí takt oba hráči a zároveň ukáží 1 – 5 prstů a zároveň typnou, kolik prstů bude celkově ukázáno hráč, který trefil, dostane od protihráče tolik bodů, kolik bylo celkem ukázáno prstů pokud trefí oba nebo nikdo, nula od nuly pojde

Morra - Roma

Morra - Grecia

Morra - Egipto

Morra – Cerdena

Morra – Cerdena (Sardinie)

Morra – cuadro

Morra – cuadro (Juan Lys)

Morra - Novecento

Morra – Matrix

Morra – systém hry

Co je na matici nápadné?

Čím je Matrix nápadný?

dominace strategie A dominuje strategii B, jestliže A přinese hráči za každých okolností lepší nebo stejný výsledek než B

DOMINACE strategie A dominuje strategii B, jestliže A přinese hráči za každých okolností lepší nebo stejný výsledek než B názvosloví: A dominuje B

DOMINACE strategie A dominuje strategii B, jestliže A přinese hráči za každých okolností lepší nebo stejný výsledek než B názvosloví: A dominuje B B je dominována A

DOMINACE strategie A dominuje strategii B, jestliže A přinese hráči za každých okolností lepší nebo stejný výsledek než B názvosloví: A dominuje B B je dominována A B je dominovaná

DOMINOVANÉ STRATEGIE JSOU PRO HLUPÁKY strategie A dominuje strategii B, jestliže A přinese hráči za každých okolností lepší nebo stejný výsledek než B názvosloví: A dominuje B B je dominována A B je dominovaná

Takhle je to lepší

Takhle je to lepší – redukujeme dominované strategie