Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :
Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Dělení desetinného čísla číslem přirozeným „ Dělení desetinného čísla číslem přirozeným “ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor
Zdroje informací COUFALOVÁ,Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ COUFALOVÁ,Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ ODVÁRKO– KADLEČEK; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ,nakladatelství Prometheus, 1999 ODVÁRKO– KADLEČEK; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ,nakladatelství Prometheus, 1999
Dělení desetinných čísel číslem přirozeným
Zopakuj Jak dělíme desetinná čísla deseti, stem, tisícem? Jak dělíme desetinná čísla deseti, stem, tisícem? Při dělení desetinného čísla deseti (stem, tisícem) posunujeme desetinnou čárku o jedno( dvě, tři) místa doleva. Při dělení desetinného čísla deseti (stem, tisícem) posunujeme desetinnou čárku o jedno( dvě, tři) místa doleva ,1 : 10 = 543, ,1 : 10 = 543, ,1 : 100 = 54, ,1 : 100 = 54, ,1 : = 5, ,1 : = 5,423 1
Matematická rozcvička –do sešitu piš jen výsledky 231,6 : 100 = 231,6 : 100 = 343 : = 343 : = 24,2 : 100= 24,2 : 100= 6,241 : 10 = 6,241 : 10 = 65,4 : 10 = 65,4 : 10 = 0,35 : 100 = 0,35 : 100 = 73,4 : 10 = 351,4 : 100 = 454 : = 35,4 : 100 = 7,548 : 10 = 0,72 : 100 =
Zkontroluj si své výsledky 6,54 6,54 2,316 2,316 0,343 0,343 0,242 0, ,1 624,1 0,0035 0,0035 7,34 3,514 0,454 0, ,8 0,0072
A, Dělení desetinného čísla číslem přirozeným beze zbytku 49,2 : 4 = 12,3 49,2 : 4 = 12, Desetinnou čárku zapíšeme do podílu IHNED potom, jakmile ji překročíme v dělenci. Desetinnou čárku zapíšeme do podílu IHNED potom, jakmile ji překročíme v dělenci.
Nezapomeň provést kontrolu správnosti Dělení 49,2 : 4 = 12,3 dělenec dělitel podíl dělenec dělitel podílZkouška 12,3. 4 = 49,2 podíl dělitel dělenec
B, Dělení desetinného čísla číslem přirozeným se zbytkem Počítáme podíl na jednotky 20 : 7 = 2 (zbytek 6) 6 jednotek 6 jednotek Na desetiny 20,0 : 7 = 2,8 (zbytek 0,4) desetiny 4 desetiny Na setiny 20,00 : 7 = 2,85 (zbytek 0,05) setin 5 setin Pokud počítám podíl na 1 desetinné místo, pak i zbytek bude mít jedno desetinné místo Pokud počítám podíl na dvě desetinná místa, pak i zbytek bude mít dvě desetinná místa
Vypočítej podíl na dvě desetinná místa,urči zbytek a proveď zkoušku. 245,12 : 11 = 245,12 : 11 = Řešení Řešení 245,12 : 11 = 22,28 (zb. 0,04) 245,12 : 11 = 22,28 (zb. 0,04) Zkouška: 22, ,08 0,04 245,12
Samostatná práce A Děl na tři desetinná místa Děl na tři desetinná místa 493,585 :21 = 493,585 :21 = B Děl na tři desetinná místa 955,622 :17 =
Zkontroluj si výsledky 493,585 :21 = 23, ,585 :21 = 23,504 (zb. 0,001) (zb. 0,001) 955,622 :17 =56,213 (zb. 0,001)
Zapiš si zadání domácího úkolu děl na dvě desetinná místa děl na dvě desetinná místa 358,4 :18 = 358,4 :18 = 1 482,7 : 43 = 1 482,7 : 43 =
Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky Netradiční forma výuky Názornost Názornost Možnost vracet se k probrané látce Možnost vracet se k probrané látce Postupné zobrazení textu Postupné zobrazení textu Klady Zápory Klady Zápory
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům i učiteli orientaci v textu Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům i učiteli orientaci v textu Prezentace je připravena pro žáky matematické třídy,v ostatních třídách možno rozdělit na dvě prezentace Prezentace je připravena pro žáky matematické třídy,v ostatních třídách možno rozdělit na dvě prezentace