Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
zpracovaný v rámci projektu
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tvorba číselných výrazů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinným číslem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělení desetinných čísel
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení desetinných čísel
15..
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_02 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Dělení desetinného čísla číslem přirozeným „ Dělení desetinného čísla číslem přirozeným “ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

Zdroje informací COUFALOVÁ,Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ COUFALOVÁ,Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ ODVÁRKO– KADLEČEK; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ,nakladatelství Prometheus, 1999 ODVÁRKO– KADLEČEK; Matematika 2 pro šestý ročník ZŠ,nakladatelství Prometheus, 1999

Dělení desetinných čísel číslem přirozeným

Zopakuj Jak dělíme desetinná čísla deseti, stem, tisícem? Jak dělíme desetinná čísla deseti, stem, tisícem? Při dělení desetinného čísla deseti (stem, tisícem) posunujeme desetinnou čárku o jedno( dvě, tři) místa doleva. Při dělení desetinného čísla deseti (stem, tisícem) posunujeme desetinnou čárku o jedno( dvě, tři) místa doleva ,1 : 10 = 543, ,1 : 10 = 543, ,1 : 100 = 54, ,1 : 100 = 54, ,1 : = 5, ,1 : = 5,423 1

Matematická rozcvička –do sešitu piš jen výsledky 231,6 : 100 = 231,6 : 100 = 343 : = 343 : = 24,2 : 100= 24,2 : 100= 6,241 : 10 = 6,241 : 10 = 65,4 : 10 = 65,4 : 10 = 0,35 : 100 = 0,35 : 100 = 73,4 : 10 = 351,4 : 100 = 454 : = 35,4 : 100 = 7,548 : 10 = 0,72 : 100 =

Zkontroluj si své výsledky 6,54 6,54 2,316 2,316 0,343 0,343 0,242 0, ,1 624,1 0,0035 0,0035 7,34 3,514 0,454 0, ,8 0,0072

A, Dělení desetinného čísla číslem přirozeným beze zbytku 49,2 : 4 = 12,3 49,2 : 4 = 12, Desetinnou čárku zapíšeme do podílu IHNED potom, jakmile ji překročíme v dělenci. Desetinnou čárku zapíšeme do podílu IHNED potom, jakmile ji překročíme v dělenci.

Nezapomeň provést kontrolu správnosti Dělení  49,2 : 4 = 12,3 dělenec dělitel podíl dělenec dělitel podílZkouška  12,3. 4 = 49,2 podíl dělitel dělenec

B, Dělení desetinného čísla číslem přirozeným se zbytkem Počítáme podíl na jednotky 20 : 7 = 2 (zbytek 6) 6 jednotek 6 jednotek Na desetiny 20,0 : 7 = 2,8 (zbytek 0,4) desetiny 4 desetiny Na setiny 20,00 : 7 = 2,85 (zbytek 0,05) setin 5 setin Pokud počítám podíl na 1 desetinné místo, pak i zbytek bude mít jedno desetinné místo Pokud počítám podíl na dvě desetinná místa, pak i zbytek bude mít dvě desetinná místa

Vypočítej podíl na dvě desetinná místa,urči zbytek a proveď zkoušku. 245,12 : 11 = 245,12 : 11 = Řešení Řešení 245,12 : 11 = 22,28 (zb. 0,04) 245,12 : 11 = 22,28 (zb. 0,04) Zkouška: 22, ,08 0,04 245,12

Samostatná práce A Děl na tři desetinná místa Děl na tři desetinná místa 493,585 :21 = 493,585 :21 = B Děl na tři desetinná místa 955,622 :17 =

Zkontroluj si výsledky 493,585 :21 = 23, ,585 :21 = 23,504 (zb. 0,001) (zb. 0,001) 955,622 :17 =56,213 (zb. 0,001)

Zapiš si zadání domácího úkolu děl na dvě desetinná místa děl na dvě desetinná místa 358,4 :18 = 358,4 :18 = 1 482,7 : 43 = 1 482,7 : 43 =

Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky Netradiční forma výuky Názornost Názornost Možnost vracet se k probrané látce Možnost vracet se k probrané látce Postupné zobrazení textu Postupné zobrazení textu Klady Zápory Klady Zápory

Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům i učiteli orientaci v textu Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům i učiteli orientaci v textu Prezentace je připravena pro žáky matematické třídy,v ostatních třídách možno rozdělit na dvě prezentace Prezentace je připravena pro žáky matematické třídy,v ostatních třídách možno rozdělit na dvě prezentace