Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-9_05.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
START. TÉMA 1 TÉMA 2 TÉMA 4 TÉMA 3 TÉMA 6 TÉMA 5 TÉMA 8 TÉMA
Advertisements

HORMONY RNDr. Jitka Šedivá.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žlázy s vnitřní sekrecí
Soustava žláz s vnitřním vyměšováním
ŽLÁZY S VNITŘNÍ SEKRECÍ
Nebezpečné chemické látky
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Referát DROGY Daniel Fröhlich Pomáhala mi tato stránka
DĚLENÍ DROG.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Dagmar Sýsová Název materiálu: Soustava žláz s vnitřním vyměšováním Označení.

Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Bílkoviny Mgr. Lenka Fasorová.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-9-04.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-05.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Drogová závislost.
Návykové látky, alkaloidy, drogy
Vysvětlení pojmu hormony
Hormonální řízení.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
NÁVYKOVÉ LÁTKY.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Hormonální řízení.
NEBEZPEČÍ TOXIKOMANIE A PROMISKUITNÍHO ŽIVOTA
Přírodní látky Hormony –různé chem. látky, ovlivňují živé buňky a procesy v nich – řídí a ovlivňují činnost buněk –rostlinné hormony = fytohormony – řídí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
ALKALOIDY. - přírodní látky ( známo přes ) - heterocyklické sloučeniny obsahující jeden nebo více atomů dusíku - zásaditý charakter ( alkalické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Návykové látky VY_32_INOVACE_14_36.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
BÍLKOVINY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_26.
Charakteristika  Alkaloidy dusíkaté látky zásaditého charakteru  Vznikají jako produkty metabolismu aminokyselin v některých rostlinách (čeleď lilkovitých,
CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod Mgr. Markéta Ulrychová.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_12B_12_Hormony Téma: 12B_PŘ8.roč.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Drogy
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_DROGY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Žlázy s vnitřním vyměšováním - endokrinní soustava U/60
Alkaloidy 6. února 2014 VY_32_INOVACE_130317
DOPING Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_26.
VY_32_INOVACE_14_PR_SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Funkce = spolupodílí se na řízení organismu
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_DROGY Výchova ke.
Žlázy s vnitřní sekrecí II.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PŘÍRODOPIS
Ví, co jsou to drogy a uvědomuje si riziko závislosti
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová
VY_32_INOVACE_18_28_Hormonální soustava
ALKALOIDY VY_32_INOVACE_24_486
HORMONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_26.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Žlázy s vnitřní sekrecí TÉMATICKÝ CELEK: Biologie.
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
CHEMIE - Alkaloidy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Drogy Chemie ohrožuje zneužívané přírodní látky a návykové látky
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Doping Chemie ohrožuje užívání zakázaných látek nebo metod ve sportu
Transkript prezentace:

Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-9_05

 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda  Předmět: Chemie  Tematický okruh: Anorganické a organické látky kolem nás  Ročník: 9.  Vytvořeno: leden 2012  Žáci si zábavnou formou opakují základní informace o hormonech, alkaloidech a drogách

Hrací pole HormonyAlkaloidyDrogy 1Drogy 2

Hrací pole Hormony 1000 Fytohormony jsou: a) živočišné poplašné hormony b) rostlinné hormony c) živočišné značkovací hormony d) Lidské hormony

Hrací pole Hormony 2000 Estrogeny jsou: a) rostlinné hormony b) mužské pohlavní hormony c) ženské pohlavní hormony d) růstové hormony

Hrací pole Hormony 3000 Feromony mají význam pro: a) růst živočichů b) růst rostlin c) rozmnožování rostlin d) rozmnožování živočichů

Hrací pole Hormony 4000 Který hormon je nutný pro zajištění dostatečného množství glukózy v krvi? a) inzulin b) gestagen c) imunoglobulin d) oxytocin

Hrací pole Hormony 5000 Růst organizmu řídí především a) hormon štítné žlázy b) hormon hypofýzy c) hormon nadledvinek d) hormon slinivky břišní

Hrací pole Alkaloidy 1000 Alkaloidy jsou látky a) pouze rostlinného původu b) většinou rostlinného původu c) pouze živočišného původu d) většinou živočišného původu

Hrací pole Alkaloidy 2000 Alkaloidy mají funkci: a) stavební b) zásobní c) řídící d) ochrannou

Hrací pole Alkaloidy 3000 Nejdůležitějšími alkaloidy opia jsou a) morfin a nikotin b) morfin a kodein c) kodein a kofein d) morfin a atropin

Hrací pole Alkaloidy 4000 Kapsaicin se nachází například a) v semenech guarany b) ve vrbové kůře c) v pálivých papričkách d) v šípovém jedu

Hrací pole Alkaloidy 5000 Nejprudší jed, který se vyskytuje např. v oměji šalamounku se jmenuje: a) nikotin b) akonitin c) cyankáli d) atropin

Hrací pole Drogy Jak se nazývá látka podobná drogám, kterou produkuje mozek? a) THC b) mezkalin c) morfin d) endorfin

Hrací pole Drogy Účinnou látkou drog vyráběných z konopí je: a) THC b) LSD c) hašiš d) endorfin

Hrací pole Drogy Mezi halucinogeny nepatří a) LSD b) PCP c) THC d) mezkalin

Hrací pole Drogy LSD se vyrábí z alkaloidů: a) ježunky williamsovy b) opia c) lysohlávky české d) paličkovice nachové

Hrací pole Drogy Prvním objeveným halucinogenem se stal na konci 19. století a) psylocibin b) mezkalin c) kofein d) kokain

Hrací pole Drogy Drogy: a) vyvolávají pouze psychickou závislost b) vyvolávají pouze fyzickou závislost c) vyvolávají psychickou i fyzickou závislost d) nevyvolávají závislost

Hrací pole Drogy Bolívie, Brazílie, Peru, Paraguay a Kolumbie jsou největšími producenty a) LSD b) pervitinu c) kokainu d) marihuany

Hrací pole Drogy Droga vyrobená smísením kokainu s jedlou sodou se nazývá: a) koks b) speed c) andělský prach d) crack

Hrací pole Drogy Závislost na heroinu může vzniknout: a) po dlouhodobém užívání b) i po jedné dávce c) po několika dávkách d) nevzniká

Hrací pole Drogy Při vstříknutí rozpuštěného heroinu do žil dochází k účinku na organizmus: a) během několika minut b) během několika sekund c) do půl hodiny d) do jedné hodiny

 Škoda, J.; Doulík, P. Chemie 9 - učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, 1st ed.; Nakladatelství Fraus: Plzeň, 2007  Vlastní texty