Musilová Kateřina. 1862 – začalo se tu těžit uhlí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEVERNÍ PRŮMYSLOVÁ ZÓNA – PÍSEK
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
MUZEA NA FRÝDLANTSKU Projektové dny pro školy
Škoda auto Mladá Boleslav
Karel Čapek R.U.R..
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
STROJÍRENSKÝ PRŮMYSL ČR Autor: Mgr. Jana Závodná
Anvis AVT s.r.o. Vsetín.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Slavnostní přestřižení pásky U kanonu stál a pořád ládoval BUM!
Vítek Urban prosinec 2004 kvarta
Průmyslová revoluce v 18. století
Život na počátku 19. století
Kouzla žárovky a její vznik a vývoj Thomas Alva Edison Thomas Alva Edison František Křižík.
Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Vývoj člověka Lidé i jejich život na Zemi se postupně mění, vyvíjejí se. Gorila Gorila je jedním z lidoopů, který žije volně v některých pralesích. U nás.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
ČESKÉ ZEMĚ PŘED PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Mlýn Krkavec.
Tato prezentace je hrazena z projektu:
Keramika po 2. světové válce
KDM s.r.o. Majitel firmy - Dominik Mašík. Základní informace o firmě: Založení společnosti KDM s.r.o. v dubnu 2014 Sídlo společnosti: Ždírec nad Doubravou.
b. kolínková, l. swiatková, p. poremski a v. valková
Vypracovali: P. Halámek, P. Seifer, T. Makovec, P. Kmoníček.
ČESKÁ REPUBLIKA Vlajka Znak. Obecně Hlavní město: Praha Hlavní město: Praha Počet obyvatel: Počet obyvatel: Rozloha: km².
Jakub Stojaník,Matouš Falout,Fabián Strecker
Věda a technika konce 19.st.
František Křižík narodil se v 8. července 1847 v Plánici u Klatov
 První volby  Obnova mírové výroby  Obtíže prvního období  Začíná prosperita ČSR Budování ČSR.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
LELEKOVICE Lanová dráha LELEKOVICE se začala stavět 7.dubna roku 2001 až v červenci 7.se oficiálně rozjela pro veřejnost. Jezdilo zde 6 nekomfortních.
Společnost na počátku 19. století
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Elektrárna Dětmarovice Elektrárna Dětmarovice Elektrárna Dětmarovice postavena v r a svým výkonem 800 MW je nejvýkonnější elektrárnou spalující.
D ř Hlavní město Čínské lidové republiky -Aglomerace (2009) -39° 54′ 20″ s. š., 116° 23′ 29″ v. d. -Urbanizace.
Průmyslová revoluce.
Nová světová velmoc USA od občanské války do první světové války.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ. ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ A) Podle druhu pohonu 1. elektrické jeřáby 2. jeřáby poháněné pístovým spalovacím motorem 3. jeřáby poháněné.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
B RNO Kateřina Konečná 5. třída. P AMÁTKY MĚSTA B RNA.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Chotěšov - klášter Chotěšov - klášter
Historie železniční dopravy
Digitální učební materiál
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
MICHELIN VY_32_INOVACE_F06
Společnost Spolana Neratovice a její působení na životní prostředí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Královské město Rakovník
KNAUF INSULATION spol. s r. o
Stavba koksárenských pecí u dolu Jan, později ČSA v době od vzniku v r
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Společnost na počátku 19. století
Železniční doprava 19. stol.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

Musilová Kateřina

1862 – začalo se tu těžit uhlí

Ale bylo velmi nekvalitní, proto se používalo jen v blízkém okolí ( dolovalo se za vlády Liechtensteinů )

V 19.stol. se objevil lupek a na konci 19. stol. to tu koupil Gerhard Mauve z Ratiboře

Postavil zde první pec na pálení lupku a zřídil novou společnost

Vytěžený lupek se k pecím vozil koňskými povozy. Časem se zjistilo, že koně už na to nestačí, a tak se v roce 1916 začíná stavět úzkorozchodná průmyslová dráha. Stalo se tak proto, že šamot potřebovali v době 1. sv. války jako strategickou surovinu.

Během provozu mladějovské průmyslové dráhy se na kolejích vystřídalo 6 parních lokomotiv (z nichž 2 jezdí dodnes )

Kupovaly se i různé typy motorových lokomotiv

V roce 1919 do areálu šamotové továrny přibyla elektrárna s dvojicí lokomobil poháněných místním uhlím. Elektrárna fungovala až do roku Po 2. světové válce byla továrna zestátněna a přidružena k Moravským závodům kaolinovým a hlinným a později k Moravským šamotovým a lupkovým závodům-MŠLZ Jejich zkratku si zaměstnanci legračně vyložili jako „My šidíme lidi znamenitě“

Úpadek mladějovského závodu nastává po politických změnách v roce 1989, kdy přichází problémy s odbytem šamotu. Po celozávodní dovolené 26. července 1991 se definitivně uzavřela brána mladějovského závodu a všech 350 zaměstnanců zůstalo bez práce. V továrně se sice uchytila pilařská výroba, ale i přesto celý prostor rychle chátral.

V roce 1995 začal průmyslový areál a dráha fungovat jako muzeum. Mladějov se stal cílem řady nadšenců, kteří v čele s občanským sdružením Muzeum průmyslových železnic (jež si na 10 let areál pronajalo) postupně začali obnovovat železnici a budovat expozici kolejové techniky.

V roce 2002 v Mladějově vzniká další občanské sdružení Průmyslové muzeum Mladějov a o tři roky později Mladějovská průmyslová dráha. Od této doby se muzeum profiluje do dnešní podoby ukazující výtvor železniční, zemědělské, průmyslové a stavební techniky.