Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku
6 Words That Make Social Media Experts Disappear
"Show me 5 things you've done." (
Proč se zajímat o sociální sítě? 1,6 mld. lidí online sociální graf 83% spotřebitelů věří svým známým 67% > 65% (sítě) ( )
Facebook a spol. Facebook v Evropě rostl v 2008 o cca 300% Profesionální síť LinkedIn (50 mil. uživ.) Twitter (50 mil. uživ., loni 5 mil.) Delicious.com, Slideshare.net (lze importovat PPT), Digg.com, flickr.com, last.fm 325 mil. lidí >
Domácí sítě na ústupu 1,7+ mil. Čechů na Facebooku 58% do 24 let, 29% od 25 do 35 let Lidé.cz – 1,7 mil. uživatelů (údajně) Více poví Dan Dočekal odpoledne
Následujte Zappos.com
Zappos podruhé
Zappos v číslech Obrat 1 mld. dolarů 60% obratu tvoří existující zákazníci Letos koupeno Amazonem za 900+ mil. dolarů
Lekce od firmy Plaxo Plaxo implementovalo OpenSocial. Následuje virální šíření.
Jak na Facebook? Novinky - bod G - způsobují virální šíření Bod G
Facebook stránka Na tzv. Zeď jsou automaticky importovány články z webu
Import na stránku
Landing page Nenechávejte lidi přistávat na Zdi
Aplikace pro stránky Jednoduché HTML a FBML
Další využitelné aplikace Import Twitteru na stránku
Fan Box - propagace stránky Tzv. widgety – rychlá práce
Další Facebook widgety Např. Comment Box
Facebook Connect Snadné přihlášení na 1 kliknutí pomocí Facebook Connect
Komentáře se šíří Komentáře se automaticky dostanou do novinek na Facebooku (bod G)
Nejlépe se šíří „zadarmo“ Sledujte statistiky Insights
Příklad Facebook API Stránka ukazuje seznam účastníků akce aktualizovaný z Facebooku
Příklad Facebook API
Takhle ne Jaká je cena za 1 fanouška?
Jak ano? Začněte se zákazníky bavit :)
První krůčky Je to o komunikaci (sdílení, komentování, komunita, spolupráce, příspěvek). Sociální sítě nejsou o technologiích. Jednorázové vytvoření profilu NE, permanentní komunikace ANO Méně přátel na sítích je někdy více. Sociální síť není reklamní nástěnka. Aplikace by měly být virální. Vše je nutné měřit, nutná zpětná vazba.
Měřit, měřit, měřit Počet fanoušků není ROI. Počet komentářů není ROI. Počet followers není ROI. Počet „retweetů“ není ROI. A také: marketing v sociálních sítích není zadarmo Čas a znalosti mají svou cenu.
Firemní cíle Kdo z managementu se věnuje sociálním sítím? Tedy: dosahujete vytyčených obchodních cílů?
Děkuji za pozornost. Kontakt: web2-0.cz twitter.com/webnahovno (vizitky nemám)