Zásady pozorování a vyjednávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Diagnostika SPU.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Interview II příprava, techniky,otázky, etika a etiketa.
PSYCHICKÉ STAVY.
Struktura poradenského procesu
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Vedení obtížného rozhovoru
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Sociální práce s rodinou 3
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Sdělování nepříznivých informací.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
Zákazník v maloobchodě
Ošetřovatelský proces
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Jak se účinně na vyjednávání připravovat Co bychom si měli před každým jednáním promyslet?
Komunikace s rodiči.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Moderní personalistika DS 2009/
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Pedagogická diagnostika
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Chyby při vnímání druhých lidí
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Zkušenosti s využitím jednotek výsledků učení při výuce v domácím prostředí SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou.
Těžké chvilky v kanceláři České Budějovice Mgr. Martina Sedláková.
KOMUNIKACE.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_10_ Společenská pravidla Číslo projektu:
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Struktura poradenského procesu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Sebepoznání a sebepojetí
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_3M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický okruh,
Edukační standardy Beharková Natália.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Vzorový projekt pro ZŠ.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Lidé kolem nás TÉMA: Zásady.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Vzorový projekt pro ZŠ.
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Etiketa pro firmu a úřad
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zásady pozorování a vyjednávání Rozhovor

Zásady pozorování a vyjednávání Rozhovor ovlivňuje – osoby (které vedou rozhovor – 1+1, ... + jejich vztahy), – téma (předmět + !příprava) – místo + – čas (doba) – prostředí – cíl (důvod – obecný, osobní) – (příprava) – úloha v rozhovoru

Vyhodnocení vztahu k druhému – úspěch Zásady pozorování a vyjednávání Vyhodnocení vztahu k druhému – úspěch (Čas na setkání) Otázky První minuty (rozhovoru s neznámým) Vlastní pocity Budování vztahu s druhým

Zásady pozorování a vyjednávání Otázky: – co je to za člověka (= s kým budu jednat) – jeho postoj k mluvčímu (ke mně) – vliv na věcný obsah (tohoto) rozhovoru – jaký je jeho osobní horizont (jaké má zkušenosti a znalosti) – co je pro něj důležité (obecně, nyní – k předmětu) – jaký jazyk používá (na jaké úrovni ho zvládá) – na co je citlivý (co jej může naladit smířlivě, vstřícně × popudit, urazit)

První minuty (rozhovoru s neznámým) Zásady pozorování a vyjednávání První minuty (rozhovoru s neznámým) – nezávazný předmět (běžný společenský) – pozorovat (jak druhý reaguje) – vytvořit si cit pro tuto osobu

První minuty (rozhovoru se známým) Zásady pozorování a vyjednávání První minuty (rozhovoru se známým) – nezávazný předmět (běžný společenský) – ověření nálady (postoje, ...)

Zásady pozorování a vyjednávání Vlastní pocity – ujasnění si pocitů k osobě (obecně, ve vztahu k předmětu hovoru – nervozita, strach, ... – Kdo bude řídit rozhovor?!) – potlačení pocitů (účel/cíl rozhovoru – uvolňovací techniky)

Budování vztahu s druhým Zásady pozorování a vyjednávání Budování vztahu s druhým – vymezení vztahu – vymezení cíle – odhad postupu druhého – naladit se na druhého – „přijmout“ jím nabízené postavení (každý chce být „dobrý“, chce být uznáván) – vybudování základu pro jednání (vstřícnost, chápavost NE! – pozor na podlízavost – pochlebování, patolízalství, licoměrnost) – vytvořit si prostor pro vlastní pohyb (jednání, ...) – posloucháním, zdvořilostními obraty, „společenskými“ předměty hovoru

Budování vztahu s druhým Zásady pozorování a vyjednávání Budování vztahu s druhým – příprava odpovědí, argumentů – s ohledem na druhého (přijme, odmítne...) – působení na city – otevřenost v přístupu k druhému (nutno být připraven!) Vždy nelze přijmout podřízené postavení.

Zásady pozorování a vyjednávání Skupina J 1+1 1+2 1+1+1 Z A B C vztahy

Zásady pozorování a vyjednávání Místo cesta les dům – soukr. – hostinec – kancelář

Zásady pozorování a vyjednávání Místo stůl – kulatý – obdélníkový sedí – proti sobě sedí – na stejné úrovni – níže

Zásady pozorování a vyjednávání Čas – den – noc – déšť – parno

Zásady pozorování a vyjednávání Prostředí – přátelské – nepřátelské – klidné – rušné

Zásady pozorování a vyjednávání Cíl – osobní – společenský – pracovní – jiný

Zásady pozorování a vyjednávání Příprava – ano (proběhne, je čas…) – ne – jednoduchá – složitá – krátká (krátkodobá) – dlouhá (dlouhodobá)

Zásady pozorování a vyjednávání Úloha v rozhovoru – vedoucí, mluvčí, „A“ – podřízený (pomocník), „B“ – odborník – partner – rodič – dítě – soused – zákazník – lékař – pacient Z A B

Zásady pozorování a vyjednávání Rozhovor – symetrický – stejné postavení mluvčích (mohou určovat předmět, směr, klást otázky, ...) – asymetrický – předem stanovené postavení (např.: podřízený × nadřízený, od podřízeného se očekává odpověď „ano/ne/provedu“)

– chování vůči „A“ („B“…) – směr (téma) hovoru – čas, prostor, okolí – Zásady pozorování a vyjednávání Ne/lze ovlivnit rozhovor, jeho průběh – ne/lze ovlivnit: – chování vůči „A“ („B“…) – směr (téma) hovoru – čas, prostor, okolí – – ne/musí; ne/smí: – sedět – uvolnit se – klást otázky –

Zásady pozorování a vyjednávání Očekávání – „A“ ne/očekává od „Z“… – a naopak – při ne/splnění očekávání bude následovat… –

Zásady pozorování a vyjednávání atd. – …